Bernard svou reklamou zaujal v USA. Zesměšňuje kampaň MeToo, píší noviny

  16:48aktualizováno  16:48
Kontroverzní marketing pivovaru Bernard neunikl pozornosti listu The New York Times. Američtí novináři popisují, jak se pivovar z bývalé komunistické země ocitl na sociálních sítích pod palbou části spotřebitelů kvůli údajně rasistickým a urážlivým reklamám a zlehčování kampaně proti sexuálnímu násilí.

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard. | foto: Bernard

Rozruch vzbudil humpolecký pivovar v posledních letech několikrát. Poprvé sérií billboardů s ilustrovanými „pin up“ dívkami, které představovaly nabízená piva – například černou dvanáctku, polotmavou dvanáctku nebo černou lavinu, pro jejichž propagaci kreativci z marketingu záměrně vybrali dívky s tmavou pletí (viz Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a opět sklízí kritiku).

Americké novináře z The New York Times však zaujala především jiná kampaň, v níž se majitel pivovaru Stanislav Bernard, respektive sám pivovar, naváží do kampaně MeToo, jež upozorňuje na oběti sexuálního násilí. Plakáty s nápisem „Svět se zbláznil. Držte se...“, vyobrazením Baby Jagy z pohádky Mrazík a symbolem kampaně #MeToo vyvolaly protichůdné reakce veřejnosti.

Fotogalerie

„To už je jen smutně směšné, jak si pan Bernard hraje na rebela. Že to zesměšňuje každého člověka, který si prošel sexuálním násilím či znásilněním, to už víme, že je pánovi ukradené. Ale že se takhle ztrapňuje a kazí si byznys i profesně...“ vyjadřuje svou nevoli s kampaní jedna uživatelka na Facebooku, kde příspěvek s reklamou posbíral na deset tisíc reakcí. „Vy jste se nepoučili, co? To opět vymýšlel pan Bernard?“ ptá se další uživatel.

Reakce jdou však oběma směry. Nemalá část lidí naopak reklamu podporuje. „Sexuální obtěžování jsem samozřejmě zažila taky, ale vyřídila jsem si to s dotyčnými hned a bylo jasno... K tomu bychom měly naše dcery vést... a ne k tomu mlčet a pak po letech dělat chudinky,“ rozebírá kampaň fanynka pivovaru. A ten jí v reakci odpovídá.

„Obvinit někoho během této kampaně je velmi jednoduché a mohou za tím být různé důvody. A i když obvinění nemusí být opodstatněné, člověku to může zničit život. To proto se nám kampaň nelíbí a rozhodli jsme se proti ní vymezit,“ stojí v příspěvku od Bernarda. 

Pivovar svůj záměr vysvětloval už dříve. Kampaň #MeToo považuje za absurdní, protože nectí presumpci neviny. „Mnohé chování, které ženy právem mužům vyčítají (osahávání, nemravné návrhy, …) jsou protiprávní, lze za ně uložit trest, ale poškozená musí podat oficiální návrh. Klíčové je, že před soudem platí presumpce neviny. Při kampani MeToo však nic takového neplatí. Pokud je kdokoli během této kampaně bez důkazů označen jako násilník, získává nesmazatelný škraloup na své pověsti, kterou mnohdy celý život buduje,“ napsala společnost v prohlášení s tím, že řada těchto obvinění byla vznesena desítky let po údajném činu a nebyla ověřena ani potvrzena.

Kampaň MeToo začala před půl rokem na Twitteru, když herečka Alyssa Milano vyzvala lidi, kteří mají zkušenost se sexuálním obtěžováním, aby se na sociální síti svěřili (jak se kampaň MeToo rozjela, jsme psali zde). Kampaň byla reakcí na aféru filmového producenta Harveyho Weinsteina, kterého ze sexuálních útoků obvinily desítky žen. Přihlásila se řada celebrit: Angelina Jolie, Gwyneth Paltrowová či Uma Thurmanová, olympijská gymnastka McKayla Maroneyová a další.

Uráží vás výše zmíněná reklama pivovaru Bernard?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. května 2018. Anketa je uzavřena.

Ne 23108
Ano 331
Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Další z rubriky

Popelnice ke každému domu. Eko-kom má vlastní recept, jak zvýšit recyklaci

Toto jsou nové podzemní kontejnery za skoro milion korun. Někteří jihlavští...

Barevné popelnice k rodinným domům a větší dotřiďování směsného odpadu jsou hlavními návrhy Eko-komu, společnosti...

Pošta zamrzla v minulém století, je to neudržitelné, říká její šéf Knap

Roman Knap

Roman Knap řídí Českou poštu od června loňského roku a má ambici podnik fungující podle pravidel minulého století...

Veterináři našli 700 kilo polského masa se salmonelou. Dovozy se zpřísní

Ilustrační snímek

Do České republiky se dostala dodávka zhruba 700 kilogramů hovězího masa z Polska, které obsahovalo bakterii...

Najdete na iDNES.cz