Pivovar Bernard zdvojnásobí počet svých hospod v Praze

  17:01aktualizováno  17:01
Rodinný pivovar Bernard chystá další expanzi svých značkových restaurací v Praze. K současným třem Bernard Pubům přibudou v budoucnu další tři až čtyři. Se sítí chce pivovar prorazit i do dalších měst a když se poštěstí, tak i na Slovensko.

Bernard Pub v Jeseniově ulici na Praze 3. | foto: Bernard

V případě, že se naskytne příležitost, je Bernard připraven otevřít značkovou restauraci i na sousedním Slovensku, řekl obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Šípek, který vystoupil s prezentací konceptu v rámci mezinárodní konference o franšízinku Franchise Day.

„V Praze jsme si nastavili strop sedm podniků, ale to je ten nejvyšší strop, spíše to vidíme na šest,“ poznamenal s tím, že pivovar nechce, aby se ze sítě jeho hospod stal masový řetězec podobný sítím rychlého občerstvení. Strategií pivovaru je proto otevírání jednotlivých nových poboček postupně. „Nikdy nebudeme otevírat pět restaurací najednou, ani to nechceme dělat,“ podotkl.

Maximálně by se tak řetězec mohl rozrůst o pět restaurací za rok. „Cílem je kvalita provozu, kvalita lokality a kvalita i toho franšízanta,“ řekl Šípek. V jednání je podle něj otevření dalších restaurací mimo hlavní město, například v Brně, Hradci Králové, Jihlavě či Českých Budějovicích.

Humpolečtí začali o možnosti otevření sítě hospod uvažovat v roce 2010. „Po průzkumu trhu jsme se rozhodli pro koncept kulturního pubu s kuchyní a kompletním výběrem piva Bernard, určeným primárně pro českého zákazníka, nikoli pro turistické lokality a nákupní centra,“ uvedl ve své prezentaci Šípek. Základním cílem podle něj byla originalita, kvalita a osobní přístup, ne množství otevřených provozoven. První Bernard Pub byl otevřen v březnu 2012 na Žižkově, letos následovala pobočky na pražském Břevnově a nedávno na Smíchově.

Máme plno, pochvaluje si pivovar

Úspěch stávajících restaurací podle Šípka překračuje původní očekávání a s výjimkou letní sezóny jsou podle něj plné. „My jsme plánovali roční výtoč piva na Bernard Pubech okolo 350 hektolitrů a točí se tam dvojnásobek,“ řekl.

Sítě značkových restaurací provozovaných formou franšízy provozují v Česku především největší pivovarské skupiny. Například Plzeňský Prazdroj síť Pilsner Urquell Original restaurant, Pivovary Staropramen koncept Potrefená husa a Budějovický Budvar restaurace Budvarka. Rodinný pivovar Bernard uvařil od ledna do konce září 198 651 hektolitrů piva a patří spíše ke středně velkým pivovarům.

Zatímco pro provozovatele znamená franšíza výrazně menší podnikatelské riziko, než kdyby rozjížděl podnik pod svou vlastní značkou zcela sám, pivovar si ve značkové restauraci může daleko lépe než v jiném podniku ohlídat kvalitu piva, míní Šípek.

Přestože se firma snaží vyvážet své pivo, otevřít značkovou restauraci v zahraničí se zatím nechystá. Výjimkou je Slovensko, ke kterému pivovar nepřistupuje jako k cizí zemi. „Pakliže by se tam naskytla nějaká vhodná příležitost, tak bychom do toho šli,“ uzavřel Šípek.

Pivovar Bernard nedávno oznámil, že zdraží svá sudová piva dodávaná do hospod o 50 až 60 haléřů na jeden litr. Následoval tak Plzeňský Prazdroj, který zdražení oznámil jako první (čtěte Prazdroj a Bernard zdraží sudové pivo).

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Mapa cen bytů v metropoli: U řeky je draho, za metro si připlatíte

INFOGRAFIKA: Kolik stojí byty u metra

Volná pracovní místa v okolí, prázdné školky pro děti a spousta obchodů – to jsou kritéria, která zdražují byty....

Další z rubriky

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Zaměstnance Škody čekají díky zvýšení mezd a prémiím stotisícové výplaty

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Většina zaměstnanců automobilky Škoda by s příští výplatou měla dostat i rozsáhlé prémie. Díky nim částka na výplatní...

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

Najdete na iDNES.cz