Zatím se to daří, ačkoliv během dubna bylo poměrně chladno a moc lidí sem nechodilo. „Při sobotních akcích bývalo tržiště plné celý den, nebylo to jen nárazové. Trend akcí je tedy zatím dobrý. A věřím, že je to lepší i přes týden,“ řekl primátor Zlína Jiří Korec.
Lidi sem mají lákat především víkendové programy. Když se tržiště začátkem dubna otevíralo, přišly skoro dva tisíce návštěvníků. Pomohlo tehdy i počasí.
„Pracujeme na tom, aby byl druhý prodejní ročník úspěšný. Vytvořili jsme proto nový koncept tržiště, který je mimo klasického prodeje postaven na mimořádných akcích,“ poznamenal Korec.
V dubnu se na trhu konal jarmark s dobovou vojenskou kuchyní, v květnu to bude psí a knižní market, farmářský jarmark a bleší trh nazvaný Starým věcem nový život.
„Farmářský jarmark organizujeme jedenkrát měsíčně, ten květnový s živou hudbou a doprovodným programem pro nejmenší se uskuteční v sobotu. V neděli se bude konat blešák, jedna z vůbec nejoblíbenějších akcí Pod Kaštany. Pořádáme jej také jednou do měsíce, konkrétně každou třetí neděli,“ naznačila manažerka tržiště Michaela Topič.
Víc akcí, pestrá nabídka. Město chce posílit největší zlínské tržiště![]() |
Od 30. května do 5. června se tržiště zapojí do dění zlínského filmového festivalu a rozšíří nabídku o další jídlo a pití. V červnu je v plánu Dobrojarmark, na němž nabídnou své zboží drobní výrobci a pěstitelé, pak zde bude dětský market.
„Návštěvníků je více, akorát je musíme naučit chodit i přes týden. Zvykli si moc chodit do supermarketů nebo si objednávat jídlo online. Pak prodejci ztrácejí chuť k prodeji,“ uvedla Topič.
Obecně silnější jsou středy a pátky. V některé všední dny sem chtějí lákat lidi na rozšířenou nabídku jídla a pití nebo živou či reprodukovanou hudbu „Chceme hodně pracovat s podvečery a jednou dvakrát do měsíce vytvořit zónu, kde budou lehátka, různé posezení, jídlo, pití, hudba. Jde nám o to, aby lidé strávili na tržišti více času,“ plánuje Topič.
Od května má být Pod Kaštany zařízení, které bude procházející počítat. Pokud jde o prodejce, zatím se jich protočilo kolem tří set a hlásí se další, například z oblasti rukodělné výroby či výroby pečiva a koláčů. „Tržiště vnímám zejména jako službu občanům a chceme ji dostat do povědomí lidí, kteří nejsou ze Zlína. Kupní síla ve městě je omezená,“ dodal Korec.
13. března 2023 |