Tlustý bankéř mizí ze spotů. Air Bank po letech zásadně mění reklamní kampaň

  • 127
Po dlouhých dvanácti letech z televizních obrazovek odchází dvojice popichujících se bankéřů, z nichž oba představovali diametrálně odlišný přístup k bankovnictví. Místo nich Air Bank sází na heslo „i to se může stát“ a lidem ukazuje, jak jim mohou kvalitní bankovní služby zlepšit život – a fantazií u toho nešetří.

Air Bank chce v rámci své nové komunikace přestat upozorňovat na nešvary a raději se zaměřit na tom, jak zjednodušování úkonů souvisejících s penězi lidem pomáhá v jejich běžném životě.

Tvůrci reklamních spotů se nebáli upustit uzdu fantazii. V řetězci nečekaných událostí se tak jejich hrdinové mohou stát třeba i pány nově objeveného druhu tvorů na pustém ostrově nebo si otevřít hotel z přerostlé dýně.

„Náš nový komunikační koncept nám pomáhá kreativními způsoby ukazovat, na čem si zakládáme a co nás odlišuje od ostatních bank na trhu. Díky němu také můžeme konečně naplno předvést, že jsme bankou, která má své klienty opravdu ráda. A že vše, co pro naše klienty děláme, vede k tomu, aby měli se svými penězi jednodušší život a aby jich měli více,“ uvedl Oldřich Dostál, marketingový ředitel Air Bank.

Fotografie z nového reklamního spotu AirBank.

Banka ve svém novém komunikačním konceptu využívá takzvaný efekt motýlích křídel, který je často používaný například ve filmové tvorbě. Spočívá v myšlence, že i jediný malý skutek na začátku může spustit celý řetězec událostí a mít zásadní vliv na to, jak se věci na jeho konci vyvinou.

Air Bank skrze tento postup chce ukázat, že díky různým službám, které banka svým klientům nabízí, mohou mít třeba více volného času, méně starostí nebo větší úspory a tím v životě zažívat věci, které by jinak nezažili.

Připomeňte si „hodného“ a „zlého“ bankéře

V nových spotech už nebude vystupovat postava „zlého (či tlustého) bankéře“, kterou ztvárnil herec Tomáš Jeřábek. Naopak zůstává jeho herecký kolega Tomáš Měcháček, který Air Bank reprezentoval už v dřívějších reklamách založených právě na postavách „hodného a zlého“ bankéře.

Nově Měcháček komentuje samotné dění, které se v reklamních spotech odehrává. V nich vedle dalších herců, kteří představují klienty banky, účinkuje například také smyšlený nový druh, na který hlavní hrdina jednoho z příběhů narazí během ztroskotání na pustém ostrově anebo hlouček influencerů obdivujících hotel vytvořený z obří dýně. Všechny reklamní spoty spojuje heslo „I to se může stát“.

Fotografie z reklamního spotu AirBank

„V nových reklamních příbězích rozhodně neklademe meze fantazii, a může se v nich tedy stát opravdu cokoliv. Věříme proto, že budou diváky bavit stejně jako nás a že naše komunikace bude ve svém oboru i nadále patřit mezi nejlepší,“ dodává Dostál.

Nová reklamní kampaň je výsledkem spolupráce kreativního dua Wilhelm Kinga, agentury Werk.camp a interního marketingového týmu Air Bank. Režie se opět ujalo režijní duo Mods, tedy Martin Přikryl s Michalem Nohejlem. K vidění jsou nové televizní spoty od začátku srpna.

5. listopadu 2015

Bylo podle vás už na čase reklamní koncept Air Bank změnit?

celkem hlasů: 3167
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 24. srpna 2023. Anketa je uzavřena.