Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Náboženský Gameekonom

  12:00
Studie: Typický hráč se zajímá o čtení, náboženství a cvičí *** Sony prohrálo soud, zaplatí 82 milionů dolarů *** The Sims jako reality show *** Šéf Codemasters rezignoval po třech měsících *** Špatné zprávy pro Nokii: o N-Gage není zájem *** Murdoch chce koupit herní společnost, může to být i Electronic Arts

Studie: Typický hráč se zajímá o čtení, náboženství a cvičí
Americká organizace sdružující vývojáře a distributory zábavního software ESA (Entertainment Software Association) zveřejnila výsledky průzkumu, který má otřást stereotypickou představou hráče video her. Podle RSA hráči pravidelně pomáhají svým bližním, cvičí a navštěvují bohoslužby. Čtením, sportováním, vykonáváním dobrovolné pomoci (v Americe skutečně obvyklá věc, která spočívá například v péči o staré osoby, pomoci v nemocnicích nebo místních charitách) a nábožensky zaměřenými činnostmi tráví hráči videoher až třikrát více času než samotným hraním. Výsledky vycházejí z rozhovorů se vzorkem 802 náhodně vybraných dospělých Američanů.
Příznivci videoher v průměru hrají 6,8 hodiny, výše popsaným jiným aktivitám však týdně věnují 23,4 hodiny. Zažranější hráči, kteří u Playstationu nebo počítače sedí jedenáct a více hodin týdně, potom ostatním činnostem věnují podle výsledků studie dokonce 34,5 hodiny. Prezident ESA komentoval výsledky studie slovy: "Hráči jsou všude a každý je hráč. Jsou to vaši přátelé, sousedi, kolegové, příbuzní a děti. Vedou zodpovědné životy a vyvažují zábavu u počítače nebo konzole mnoha dalšími aktivitami důležitými pro spokojený život. Ti, kdo popisují hráče jako flákače a budižkničemy, žijí ve vysněném světě bez kontaktu s realitou." Studie dále ukázala, že nepravdivé je také přesvědčení o otylých hráčích her, 79 % dotázaných totiž odpovědělo, že pravidelně sportuje, průměrný čas strávený fyzickou aktivitou je 20 hodin měsíčně. Nakolik ale odpovídali dotázaní pravdivě nikdo neví, ESA nezveřejnila přesnou metodiku výzkumu.
Zdroj: ESA

Sony prohrálo soud, zaplatí 82 milionů dolarů
Společnost Immersion, která vyvíjí a licencuje technologii dotykové zpětné vazby používané v některých herních ovladačích, oznámila, že vyhrála soudní při se společností Sony. Ta měla porušit patenty společnosti Immersion v ovladačích Dusl Shock, které jsou dodávány jako příslušenství k herním zařízení Playstation a Playstation 2. Soudkyně Claudia Wilken z oblastního soudu, který případ projednával, v rozsudku přiřkla společnosti Immersion náhradu škod ve výši 82 milionů dolarů nebo 1,37 % obratu s ovladači pro konzole Playstation.
Immersion původně na Sony požadoval náhradu škod ve výši 299 milionů dolarů, soud ale rozhodl, že porušení patentů nebylo úmyslné a proto je na místě mírnější postih. Soud zároveň neschválil návrh zákazu distribuce ovladačů Dual Shock, obě strany soudního sporu si samy mají zaplatit náklady na soudní řízení. Immersion ale nadále bude dostávat licenční poplatky za využití své technologie z každé další prodané Playstation (odhadováno na 27 milionů ročně). jen dodáme, že problémy se společností Immersion měl také Microsoft, ten však sáhl k mimosoudnímu vyrovnání, zaplatil společnosti 26 milionů dolarů a zároveň do ní dalších 9 milionů investoval, čímž získal podíl na akciích společnosti ve výši 10 %.
Zdroj: Gamers Europe

The Sims jako reality show
Společnost Electronic Arts zvažuje vytvoření interaktivního televizního pořadu, který by divákům na základě hlasování umožnil kontrolovat chování postav podobným způsobem, jako to hráči dělají v hrách ze série Sims. Jedním z nápadů, které společnost zvažuje, je možnost kontroly nad celou televizní rodinou. Vývoj pořadu je zatím v začátcích, ale EA jednají s řadou televizních stanic. Vývoj pořadu probíhá překvapivě v rámci evropské divize Electronic Arts, Evropané by se tak s televizními Simáky měli setkat dříve než Američané. Autoři pořadu doufají, že pořad zaujme mladší muže i ženy.
Zdroj: Gamasutra

Šéf Codemasters rezignoval po třech měsících
Společnost Codemasters vydala prohlášení, ve kterém oznamuje odchod ředitele Nicka Wheelwrighta z firmy. V Codemasters přitom Wheelwright strávil jedenáct let, na nejvyšší pozici vydržel právě tři měsíce. Novým výkonným ředitelem se po jeho odchodu stal předseda představenstva a spoluzakladatel Codemasters David Darling, který přirovnává svůj příchod do nejvyšší exekutivní funkce k návratu Steva Jobse do Apple, po kterém následoval rozkvět společnosti ve znamení iMacu a iPodu. Jaké změny však pro osudem zmítanou společnost, která minulý rok zrušila vývoj slibné online hry Dragon Empires, chystá, zatím neoznámil.
Zdroj: Codemasters

Špatné zprávy pro Nokii: o N-Gage není zájem
V uplynulém týdnu se na internetu objevily dvě zprávy, které se týkají multimediálního telefonu N-Gage. První zprávu vydal ChartTrack, který monitoruje prodeje herních titulů. Podle této společnosti bude i nadále produkovat žebříčky prodejnosti herních titulů pro N-Gage, ale nebude je nadále publikovat jako součást oficiálních žebříčků ELSPA. Důvodem k tomu to kroku je nedostatek zájmu o tyto statistiky.
Druhá zpráv, která se týká N-Gage je závažnější. Nokia oznámila, že sáhne k omezení vývoje a výzkumu své multimediální divize a propouštění. To se má projevit zejména ukončením vývoje nových příslušenství k telefonům a exotičtějších produktů, dotknout by se tato situace mohla i N-Gage. propouštění bude rozděleno do několika částí v průběhu tohoto roku.
Zdroj: Gamasutra

Murdoch chce koupit herní společnost, může to být i Electronic Arts
Herní gigant Electronic Arts, který dominuje světovému trhu s videohrami, se může stát snadnou kořistí jednoho z nejbohatších lidí planety, multimiliardáře Ruperta Murdocha. Murdoch je jednou z nejvlivnějších osobností mediálního průmyslu díky svým televizním stanicím Fox a Sky, nakladatelství Harper Collins a deníkům Sun a The Times. Jeho společnost News. Corp. nyní hledá vhodný objekt akvizice v oblasti herního průmyslu, který televizní podnikání doplňuje. Výkonný ředitel společnosti News Corp. Peter Cernin záměr společnosti oznámil v rozhovoru pro Financial Times. V hledáčku společnosti je kromě Electronic Arts, za kterou by Murdoch musel zaplatit téměř 18 miliard dolarů, také výrazně levnější Activision s hodnotou kolem tří miliard.
Murdochova společnost při svých nákupech zápolí se skutečností, že EA má tak vysoký podíl na trhu a tak vysokou hodnotu ve srovnání s Activison a dalšími "druhořadými" herními společnostmi na západní polokouli. U menších firem se totiž jeví jako značné riziko jejich závislost na několika málo herních titulech, které v případě neúspěchu mohou celou společnost položit. Jak nákupy společnosti Ruperta Murdocha dopadnou, není zdaleka jisté, určitě ale bude zajímavé je sledovat.
Zdroj: Financial Times

Autor:
  • Nejčtenější

IKEA otvírá pobočku v Robloxu, zaměstnancům nabízí 340 korun za hodinu

Švédská společnost IKEA chce oslovit i mladé zákazníky a tak se jim snaží přiblížit skrz populární...

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

Ve fotbalové hře od Electronic Arts začalo EURO 2024

Electronic Arts sice přišli o práva na používání zančky FIFA, jinak se toho pro její fanoušky ovšem...

Hráči World of Tanks si nově mohou vyzkoušet vylodění v Normandii

Ku příležitosti osmdesátého výročí Dne D přibyla do populární videohry World of Tanks spousta...

Před 40 lety vznikl Tetris, druhá nejprodávanější herní značka všech dob

Je to dnes přesně čtyřicet let od momentu, kdy Rus Alexej Pažitnov představil světu prvotní koncept...

Druhá řada seriálu The Last of Us ani zdaleka nepokryje události hry

Ačkoli druhou řadu postapokalyptického seriálu The Last of Us uvidíme až příští rok, už nyní je...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...