"Nalákali nás podle katalogu na jacuzzi, masáže, vodní střiky, minigolf a lukostřelbu, ale nefungovalo vůbec nic,“ vylíčila Jitka Bláhová. Podle svých slov tak za třicet tisíc korun zažila nejhorší dovolenou v životě.
Hotel Chiraz v tuniském Monastiru nabízí cestovní kancelář Blue Style jako čtyřhvězdičkový. Skutečnost na místě byla ale podle některých klientů naprosto odlišná.
Po příletu do hotelu našli pokoje neuklizené, prostěradla zapáchala a v koupelně vesele bujela plíseň. Celým hotelem se táhl zápach a společné prostory - například hlavní chodba - byly promáčené.
Ze stropu tekla voda a odpadávaly kusy zdiva.
Rada nad zlato
V pokoji Jitky Bláhové a jejího přítele nešla vypnout klimatizace, která neustále chladila. Delegátka cestovky slíbila zařídit opravu. Ale montér z hotelu jen pokrčil rameny, že je klimatizace centrální a nejde vypnout.
Delegátka tedy klientům poradila, aby si otevřeli okno na balkon. "Bohužel jsme měli pokoj nad místem, kam se z kuchyně vyhazovaly odpadky, a ten zápach prostě nešlo vydržet,“ popisuje turistka.
V pokoji měli takovou zimu, že museli spát v několika vrstvách oblečení. "Spali jsme ve všem, co jsme si s sebou přivezli. A domů jsme si přivezli angínu,“ líčí Jitka Bláhová.
Moravcovi zase měli na pokoji dalšího podnájemníka -pěkně velkého švába. Z pražské centrály Blue Style jim na reklamaci odpověděli: "Kulturní a hygienické zvyklosti v jižních zemích jsou odlišné od našich. Tamní hygienické předpisy jsou mnohem tolerantnější.“
Kelímky na více použití
Cestovní kancelář zájezd do hotelu Chiraz prodává se stravováním All inclusive. Většinou to znamená, že klienti mají k dispozici jídlo a nealko nápoje bez dalších poplatků po celý den.
"Personál nám odmítal vydat nápoje a jídlo bez zaplacení bakšiše. A plastové kelímky na nápoje vybírali z odpadků, omyli je a znovu používali,“ vypráví Jiří Paleček.
Za sportem - bez sportu
Ve svém katalogu cestovní kancelář Blue Style nabízí v hotelu Chiraz pestré sportovní vyžití. Jacuzzi, saunu, kurt na tenis, fitness, lukostřelbu nebo plážový volejbal. V době, kdy tady trávili dovolenou Moravcovi, nefungovalo vůbec nic.
Fotbal se hrál až tehdy, když čeští turisté nabídli svou vlastní pumpičku na nafouknutí míče.
"Chtěli jsme si půjčit náčiní na lukostřelbu, ale od animátorů nám bylo řečeno, že to není možné, jelikož je to nebezpečné a oni nemají čas tam s námi jít. Chtěli jsme si tedy půjčit náčiní na tenis. Dostali jsme rakety s prasklým výpletem ohnuté jako luk a tenisové míčky měly povrch oholený až na gumu,“ popisuje Eva Moravcová.
Minigolf se nedal hrát vůbec. O stavu hřiště vypovídá fotografie.
"Navíc je zde k dispozici jen jedna hůl, která je určena pro dětský animační program u bazénu. Plážový volejbal jsme mohli hrát jen s vlastním míčem a až poté, co jsme vybrali nečistoty z hřiště“, dodává Jitka Bláhová.
Vše bylo v pořádku
Ještě na místě sepsalo celkem 16 klientů hromadnou reklamaci. Podle delegátky odpovídaly služby hotelu popisu v katalogu.
Některým klientům cestovní kancelář vrátila peníze - 1 500 až 2 500 korun na dospělou osobu.
To, že servis neodpovídal čtyřhvězdičkovému hotelu, vysvětluje tím, že oficiální kategorie hotelu Chiraz je 3 a půl hvězdičky. Hodnocení čtyřmi hvězdičkami je doporučení CK Blue Style.
"Pokud si dovolíte hodnotit hotel jako čtyřhvězdičkový, tak to musí taky tak vypadat. Byl jsem v Tunisu několikrát ve čtyřhvězdičkovém hotelu a tam to vypadalo zcela jinak,“ namítá Jiří Moravec.
Půjdeme k soudu
Vyplacení pár tisícovek za zážitek ze špinavého hotelu, ve kterém nefungovalo téměř nic z toho, co cestovka nabízela v katalogu, považují klienti za výsměch. A požadují vrátit polovinu ceny zájezdu.
"My si nemůžeme dovolit dovolenou u moře každý rok. Sčítali jsme výdaje a pět tisíc korun za nás oba se nám nezdá dostatečné odškodnění vůči tomu, co jsme prožili,“ vysvětluje Jitka Bláhová.
"To nebyla dovolená v žádném případě. To bylo spíš o přečkání času mezi příletem a odletem,“ dodává.
Cestovní kancelář Blue Style už hotel Chiraz v nabídce nemá. Klienti si na něj stěžovali velmi často.
"Pochopitelně to hrálo roli,“ přiznává šéf reklamačního oddělení Martin Slaný.
Spor s cestovkou ještě neskončil. Naštvaní turisté uvažují o společné žalobě.
Vyjádření CK Blue Style"Naše cestovní kancelář v současné době stále ověřuje některé skutečnosti týkající se kvality služeb poskytnutých ze strany hotelu, aby mohlo dojít k takovému řešení, se kterým budou klienti maximálně spokojeni.“ |
Reklamace zájezdu - jak na to- Pokud nejste spokojeni se službami cestovní kanceláře a domníváte se, že CK nedodržela podmínky stanovené v cestovní smlouvě, máte možnost zájezd reklamovat. Na služby cestovního ruchu se ale nevztahuje obvyklá záruční lhůta, a proto máte šanci zájezd reklamovat maximálně do tří měsíců od skončení zájezdu. - Reklamaci můžete učinit buď okamžitě přímo na místě pobytu, nebo po návratu z dovolené. Dejte dohromady co nejvíce argumentů a dokladů, které potvrdí, že vaše stížnost je oprávněná a že cestovní kancelář porušila svoje závazky vyplývající z cestovní smlouvy. - Reklamaci uplatněte písemně a to i raději v případě, že vaše cestovní smlouva stanoví, že ji můžete učinit ústně (co je psáno, to je dáno). Reklamaci pošlete buď doporučeně na adresu cestovní kanceláře, nebo si nechte na kopii potvrdit její převzetí přímo v provozovně CK. - V případě soudního sporu by to byl důležitý dokument, který by prokazoval, že jste opravdu u dané cestovní kanceláře nesplněné služby reklamovali. |