Jednokolejný Píľanský tunel byl vyřazen z železničního provozu v roce 1985,...

Jednokolejný Píľanský tunel byl vyřazen z železničního provozu v roce 1985, nyní slouží jako turistická atrakce. Vlaky na trase Zvolen–Lučenec jezdí dnes po dvoukolejné trati vedle tunelu (19. 2. 2022). | foto: Lujza Reková

Očima šotouše: nejlepší fotografií na téma tunely a vlaky je Píľanský tunel

  • 3
Také na únor jsme pro fanoušky železniční fotografie připravili zajímavé téma Vlaky a tunely. V redakci jsme vybrali nejlepší fotografie z této výzvy, ve speciální anketě jste si pak sami zvolili výherce, který od nás dostane krásnou knihu.

K lednu 2020 se státní organizace Správa železnic starala o 163 železničních tunelů. Jejich celková délka se blíží 50 kilometrům. Pokud jste během svého fotografického putování zachytili magický moment, kdy vlak vjíždí do tunelu nebo ho opouští, mohli jste se zúčastnit naší fotografické výzvy pro měsíc únor.

I tentokrát se nám v redakci sešlo několik desítek fotek. Do hlasovací ankety jsme vybrali celkem 30 různých snímků, které nás zaujaly nejvíce. 

Nejlepší fotografie na téma Vlaky a tunely podle pořadí najdete zde.

Vítěze určilo hlasování čtenářů v naší speciální anketě. Za měsíc únor vyhrála se svým snímkem Lujza Reková, která na fotografii zachytila jednokolejný Píľanský tunel, jenž byl z železničního provozu vyřazen v roce 1985, nyní slouží jako turistická atrakce. Výherkyně od nás za odměnu dostane krásnou knihu Zmizelé koleje, zmizelá nádraží 2. Gratulujeme!

Hlasování bylo ukončeno v pondělí 7. března ve 14 hodin. Obecná pravidla čtenářských a marketingových soutěží MAFRA, a. s., najdete zde.

Čtenářka výzva na březen

Během března nám posílejte svoje úlovky na téma „PARNÍ LOKOMOTIVY“. Soutěž bude ukončena 31. března 2022 ve 23:59. Autora nejlepší fotky, kterou vyberou naši čtenáři ve speciální anketě, odměníme knihou „Zmizelé koleje, zmizelá nádraží 2“. Fotografie nám můžete posílat zde.

Obecná pravidla čtenářských a marketingových soutěží MAFRA, a. s., najdete zde.