- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
" Tady se zase odpojuje trať do nedaleké Kroměříže. "
To opravdu nikoliv - v Hulíně se pouze "potkává" trať 330 s tratí 300, která (jak je napsáno hned na začátku článku) vede z Přerova do Brna a v Hulíně mají obě tratě společné nádraží.
Zmíním jednu zajímavost, o které se článek nezmiňuje. Všimněte si na té mapce těch dvou rovných úseků ze Spytihněvi do Moravského Písku a kratšího z Bzence Přívozu do Hodonína. Na tom delším úseku se prováděly rychlostní rekordy - ne však lokomotiv (avšak možná i těch), ale letadel. Pár let zpět jsem o tom četl, ale už nevím, kde.
Na těch rovných usecích od Rohatce se dělaly technicko policejní zkoušky lokomotiv na rychlost a plynulost jizdy. Jezdil tam na těch zkouškách strojvůdce Biaček z Kroměříže. Je to už 50-60 let.
Tož cesta děsná nuda, ale dětství jsem v tych navátých pískoch a borovicových lesoch měla moc faň.
mezi Přerovem a Břeclaví jsou dvě napájecí soustavy, střídavá 3 kV a stejnosměrná 25 kV, 50 Hz.
A není to náhodou přesně obráceně?
Je. Jste všímavý, já to přehlédl. Zaujalo mě, že je střídavá soustava až někam k Hulínu, co já vím, tak končívala v Nedakonicích.