Diskuze

Na co zírá mašinfíra: Po Ferdinandce do Hodonína skrz Moravskou Saharu

Dnes si projedeme jednu z nejstarších železničních tratí v Česku. Svezeme se po takzvané Ferdinandce, Severní dráze císaře Ferdinanda, mezi Přerovem a Hodonínem. Cesta rychlíkem Slezského železničního spolku povede Dolnomoravským úvalem i unikátní Moravskou Saharou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I89v82a41n 89H56o39l55a61s

1. 7. 2023 20:31

" Tady se zase odpojuje trať do nedaleké Kroměříže. "

To opravdu nikoliv - v Hulíně se pouze "potkává" trať 330 s tratí 300, která (jak je napsáno hned na začátku článku) vede z Přerova do Brna a v Hulíně mají obě tratě společné nádraží.

0 0
možnosti

J60o28s80e24f 89S16u12k

11. 6. 2023 13:32

Zmíním jednu zajímavost, o které se článek nezmiňuje. Všimněte si na té mapce těch dvou rovných úseků ze Spytihněvi do Moravského Písku a kratšího z Bzence Přívozu do Hodonína. Na tom delším úseku se prováděly rychlostní rekordy - ne však lokomotiv (avšak možná i těch), ale letadel. Pár let zpět jsem o tom četl, ale už nevím, kde.

0 0
možnosti

Na těch rovných usecích od Rohatce se dělaly technicko policejní zkoušky lokomotiv na rychlost a plynulost jizdy. Jezdil tam na těch zkouškách strojvůdce Biaček z Kroměříže. Je to už 50-60 let.

0 0
možnosti

Tož cesta děsná nuda, ale dětství jsem v tych navátých pískoch a borovicových lesoch měla moc faň.

1 0
možnosti
Foto

mezi Přerovem a Břeclaví jsou dvě napájecí soustavy, střídavá 3 kV a stejnosměrná 25 kV, 50 Hz.

Zdroj: https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-c-zira-masinfira-trat-330-prerov-hodonin.A230607_133718_po-cesku_vrja

A není to náhodou přesně obráceně?

4 0
možnosti

Je. Jste všímavý, já to přehlédl. Zaujalo mě, že je střídavá soustava až někam k Hulínu, co já vím, tak končívala v Nedakonicích.

0 0
možnosti