Ptejte se Čechů, kteří projeli v trabantu Afriku
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. prosince 2009 do 11:49
OTÁZKA:
Jako bývalý majitel Traboše vím, že se musel často seřizovat předstih (časem jsem zvládal "naslepo" i bez vyjmutého předního kola) a vazelinou mazat asi na 10 místech každých 5tis. km. Jak jste se s tím vypořádali v náročných tropických polních podmínkách? Gratuluji k výkonu!!!
Trabantista
ODPOVĚĎ:
Zdravíme, měli jsme už bezkontaktní zapalování, obě auta byla rok výroby 1986 (už 12 V ale ještě listová pera), takže nebylo co seřizovat, jen se nám jednou uklepal snímač otáček, takže bylo potřeba utáhnout šroub. My jsme se bez sundavání kol zase naučili odvzdušňovat brzdy. Babu rád jezdil, ale nerad zastavoval.
8.12.2009 11:05
OTÁZKA:
Nadhera, parada, pecka. Teda klucííííí, poklona a uznání na nejvyšší úrovni. Otázka 1: Kdy a kde bude nějaký video? Otázka 2: Vyfotili jste po cestě nějaký africký krávy? Pozdrav a pochvala všem :)
Krava
ODPOVĚĎ:
Zdravíme a děkujeme za samolepky :) Vyfotili a málem jednu přejeli, orixe, běžel vedle nás po silnici, a pak najedou zahnul, zvládli jsme to ladným smykem. Video bude. Během pár dní vyjde DVD z asijské cesty a nějak v první půlce příštího roku Afrika.
8.12.2009 11:07
OTÁZKA:
Zdravím Trabantisty ... Měl bych otázku, podle Vašich povídání jste prodělali několik oprav motorů ... Jaké prvotní problémy způsobili zadírání motorů ?
Michal
ODPOVĚĎ:
Jednou to bylo na padrť rozpadlé ložisko ojničního čepu. Asi špatný kus, protože se to stalo ještě v Egyptě, kde byl všude asfalt. Jehličky zmasakrovaly motor. Podruhé to byla kombinace z různých dílů složeného motoru, vedra, najetých 18 000 a asi i úsporného karburátoru 1.1
8.12.2009 11:09
OTÁZKA:
Dobrý den, afrika je krásná zem, ale obyavy ve mě vyvolávají zdravotní komplikace. Setkali jste se s něčím závažným?
anaile
ODPOVĚĎ:
Vůbec žádné problémy, ze začátku zažívací, jako u všech a ke konci, při přechodu na evrops¨ká jídla opět. Jinak pohoda. Měli jsme samozřejmě všechna očkování ale jinak jsme jedli, co místňáci a pili takéž, jen balenou vodu jsme si kupovali.
8.12.2009 11:10
OTÁZKA:
Dobrý den,
chtěl jsem se Vás zeptat, proč jste si vybrali zrovna trasu přes východní Afriku ? Neměli ste alternatívu ?
Tomáš
ODPOVĚĎ:
Chtěli jsme jet západní, protože je méně profláklá, ale "čtyřkolkáči" nám řekli, že neprojedeme, tak jsme jeli východní.
8.12.2009 11:11
OTÁZKA:
Dobrý den, gratulace k uspěšnému absolování expedice...chtěl bych se zeptat na nejtěžší místo průjezdu afrikou? Jaký recept používáte proti "ponorkové nemoci"? Nějaké plány do budoucna nebo již splněný životní sen?
Děkuji a šťastné km...
jamic
ODPOVĚĎ:
Těžko říci, nejtěží asi bylo, když jsme se zasekli skoro na tři týdny v Káhiře, kvůli vízům do Sudánu a náhradním dílům, stát na místě je mnohem horší, než se probíjet nesjízdnými cestami Keni, kde nás přesvědčili, že neprojedeme, najali jsme za hromadu peněz náklaďák a vezli auta na něm. Na korbě se poničila víc, než na silnici. Proti ponorkové nemoci docela pomáhalo střídání v autech, takže jsme měli dvě žluté ponorky a šlo to :)
8.12.2009 11:17
OTÁZKA:
Dobrý den, zajímalo by mě, jaké jste před cestou podstoupili očkování a zda jste měli po cestě nějaký zdravotní problém?
O Soukupová
ODPOVĚĎ:
Očkování je celá řada, ale nic hrozného, jen je to kapku drahé. Jak už jsme psali, zdravotní problémy v podstatě žádné.
8.12.2009 11:18
OTÁZKA:
Ahoj celé posádce, máte můj obdiv, vítejte zpět! Zajímá mě - brali jste po celou dobu antimalarika nebo jste to risknuli i bez nich? Kromě pochopitelných střevních nepříjemností, byli nějaké zdravotní problémy? Díky a těším se na cestopis po Jižní Americe :)
Pavlína
ODPOVĚĎ:
Antimalarika jsme brali poctivě, jen jak jsme měli skluz, nepřetáhli jsme jejjich dobírání týden po vyjetí z malarické oblasti,vyšla nám na pilulku přesně.
8.12.2009 11:19
OTÁZKA:
Zdravím a díky za zprostředkování úžasného dobrodružství! Zajímalo by mně, jak je to v Africe, hlavně zapadlých oblastech, s elektrickým proudem a možností připojení na internet. Vzpomenete si na nějaké obzvláště kuriózní řešení? Díky!
Vavřineček
ODPOVĚĎ:
V místech, kde není elektřina, není ani internet. Ale připojit se dalo, sice zoufale pomalu, ale šlo to.
8.12.2009 11:19
OTÁZKA:
Zdravím a blahopřeju k úspěchu. Chtěl jsem se zeptat, jestli Vám někde nedělali problémy policajti kvůli (ne)ekologičnosti vozů. Díky
Honza
ODPOVĚĎ:
Tam se tohle moc neřeší a tohle je vůbec nenapadlo, v zemích, kde se topí penumatikami nějaký dvoutakt nikoho nebere. Spíš je naše mikroskopická pohonná jednotka fascinovala.
8.12.2009 11:21
OTÁZKA:
Chtěl jsem se zeptat, jestli by ste zopakovali trasu v jiném autě ? Neláká Vás to ?
Jaký světadíl bude následovat :) ?
Škodovák
ODPOVĚĎ:
To už je zbytečně složité, jednodužší je si ho tam půjčit. Zbývá nám ještě Austrálie (ale ta je mrňavá) a hlavně Amerika, takže Amerika. Jinde už je moc sněhu.
8.12.2009 11:22
OTÁZKA:
ahoj, mám dotaz, jaká nejnebezpečnější situace vás v Africe potkala? Kdy jste si řekli, do pr..že jsem nezůstal doma, kdy jste se aspoň na moment báli o život? Jinak díky za hezký seriál
Nikola
ODPOVĚĎ:
Nebylo kde, to se spíš báli domorodci o nás, případně nás. Že jsme nezůstali doma jsme si říkali, když se nám podruhé uprostřed pustiny zadřel motor. Ale pak si zase člověk říká, e právě proto sem jel, a dojel :)
8.12.2009 11:23
OTÁZKA:
Jaké výhody má cesta jedním nebo více auty a jakou skladbu party cestovatelů považujete za optimální. Pracovně, zajištěním, náklady ... Kolik lidí takovou expedici "jistí" z domova, vč. publicity?
Děkuji
Sólista
ODPOVĚĎ:
Dvě auta jsou lepší pro focení a natáčení a mohou se vzájemně zachraňovat. Jenže je to drahé, organizačně složitější, rozbíjejí se dvakrát tolik atd. Z domova nás nakonec jistila hromada lidí, začalo to dvěma a na konci jich mohlo být tak pět.
8.12.2009 11:25
OTÁZKA:
Ať už to zní jakkoliv divně, vybrali jste si tu nejbezpečnější možnou trasu. Nelákalo vás zkusit projet územím, kde je válečný konflikt (Středoafrická republika, „demokratické“ Kongo), povstání (severní Uganda, severní Pobřeží Slonoviny), rozložený stát (Somálsko), nedostatek všeho – hlavně benzínu (Zimbabwe), hrozba terorismu a únosů (Alžírsko, Mauritánie) nebo zničená infrastruktura a zaminovaná území (Angola, Mosambik)?
Jirka
ODPOVĚĎ:
Lákalo, ale nejsme váleční reportéři. Chtěli jsme dojet a už jet trabanty byl sám o sobě velký risk. Pickupa s kulometem jsme několikrát potkali i bez toho.
8.12.2009 11:26
OTÁZKA:
Dobrý den, zajímalo by mě, jak finančně náročná byla vaše výprava? Jistě jste museli spotřebovat plno paliva, jak jste řešili benzinky a pod.? Děkuji a též gratuluji k výkonu! :)
Lucie
ODPOVĚĎ:
Celé to stálo 800 000, půlka jsou dluhy, čtvrtina sponzoři a čtvrtina úspory. Benzin se povětšinou dal koupit, a když ne, pomohl černý trh.
8.12.2009 11:27
předchozí | 1 2 3 4 | další |