- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to řešení pro cyklisty, kteří kolo používají jako občasný dopravní prostředek do hospody, do konzumu, s hráběma na pole, případně pro "kavárníky" kteří se demonstrativně projíždějí na kole v sáčku a výhradně po cyklopruzích, které všem ostatním (včetně normálních cyklistů, protože například pražské cyklopruhy jsou vyloženě životu nebezpečné) otravují život. Pro nás, kteří bereme cyklistiku jako sport a zábavu je to nepoužitelné, protože není možné (úpravou tlaku) měnit vlastnosti pneumatiky podle momentální potřeby. Doufám že jsem majorovi Zemanovi níže udělal radost.
Bezvzduchové pneumatiky není nic nového, ani přelomového. Je zde voštinová konstrukce http://technet.idnes.cz/bezdusova-kola-armada-0t7-/vojenstvi.aspx?c=A131119_143258_veda_mla nebo plnění pěnou místo vzduchu https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ruzova-kola-se-meni-z-aktivity-nadsencu-v-byznys-zdrazuji-a/r~a694c7b010b211e782e8002590604f2e/, ale zatím to vždy někde narazilo. Zejména cenou, jízdním komfortem, váhou, valivým odporem,...
A když se ojede vzorek, vyměním místo pláště rovnou celé kolo.
Nevím kolik je tady pamětníků.
Za války byly četné pokusy s náhradou pneumatik a duší u kol. Nejjednodušší metodou bylo jezdit na ráfkách, což v terénu a na asfaltu celkem šlo. Druhou používanou metodou byla stará kropící hadice, jejiž konce se spojily menší hadicí a která se připevnila izolačkou na ráfek. Jenomže izolačka se brzy prodřela a bylo ji nutno často obnovovat.
Poměrně složitou metodou bylo použití řady skládaných gumových profilů, které se vyřezávaly ze starých pneumatik a měly výstupky pro uchycení na ráfek. Posledním výkřikem byly skládané dřevěné profily s výstupky na uchycení na ráfek, které se dokonce vyráběly továrně.
Nic nového pod sluncem.
Já tedy do lesa hustím méně než na silnici.Měnit gumy,to by se mi asi nechtělo.:-)Na nějaké popojíždění po městě asi ok.
Až u toho půjdou měnit jízdní vlastnosti, jako klasické pneumatiky, potom to bude mít větší smysl.
mno a kolik taková pneumatika bude vážit?
Kde jsou dneska všichni internetoví odborníci na všechno, kteří nám vysvětlí, že tohle je totální blbost, za kterou může EU a že jediná správná vývojová větev je protektor z Penny který mají už deset let na svém Bavoráku? Jsem zklamán, jak upadá úroveň diskuzí na iDnes, za to může určitě Kalousek.
A k sade ešte bombičkovú pumpičku.
Spíš "Za dva roky bez pumpičkářů". To by bylo zajímavější. A zůstanou jen slušní cyklisté...
Kéž by, z pumpičkářů se stanou cyklofašisti :-)