Diskuze

Norsko postaví tunel pro velké lodě, bude první na světě

Norsko chystá impozantní technický projekt. Na jihozápadním poloostrově Stad plánuje výstavbu přímořského tunelu pro nákladní a dopravní lodě s tonáží do 16 tisíc tun. Výjimečná stavba bude první svého druhu na světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Mě by tedy zajímalo, jaké bude v tunelu proudění, a jaké je nebezpečí, že to nějaká loď neukočíruje a škrtne si o stěnu. Plout s lodí tunelem může být docela adrenalin, co až se tam nějaká šprajcne...

0 0
možnosti
JL

Předpokládal bych něco na způsob zdymadla = proudění nulové.

2 0
možnosti
PD

Konečně článek, který potěší. Největší tuneláři nejsou v Česku! Ona stejně většina utekla,...

0 0
možnosti
MT

A za co se to postavi ?

Aha, EMF s Eurovalem vycuca dalsi clenske staty, EU, zkonfiskuje 'par penez' a poruci, aby si tyto zase navyslily statni dluh ?

0 11
možnosti
JK

Norsko není v EU. Je to takový Spojený evropský emirát. Má ropu a zemní plyn. Norové jsou poctiví lidé. Nekrade se tam. Jsou vděčni, že mají ten dar. Že už nemusejí umírat hladomorem jako dříve. Za dobu jejich ropno-plynového boomu se tam postavilo spoustu fantastických staveb, které jsem měl tu čest vidět. Jejich problémem je to, že si myslí, že i ostatní jsou jako oni. To může být jejich konec...

18 0
možnosti
JH

J55a67n 24H89a20v73r94d88a

20. 4. 2013 11:51

Stadt byl nebezpecny uz pro stare Vikingy. Za 70 let tam zahynulo 33 lidi pri nehodach (asi nepouzivali GPS), tak se udela za 5,5 mld dobro. Uz i v Norsku je socik?

1 7
možnosti
LT

L81i23b59o51r 77T24r25u36x52a

20. 4. 2013 12:18

Á, pan chytrý... Pro začátek by stačilo podívat, odkdy je pro veřejnost dostupná GPS. A pak se někdy zkusit plavit po moři v mizerném počasí, třeba vám to dojde.

9 0
možnosti
KS

Za 5,4 mld Kč postavit 1,7 km dlouhý tunel pro obří lodě skrz hory? Zajímavé, u nás by za tu cenu udělali možná tak 5 km dálnice někde na rovině.

18 1
možnosti
JM

Taky me to prekvapilo.... No jo no, v Norsku jsou nejnizsi platy v Evrope, nikdo tam neplati dane....... Ach jo, chce se mi blit nad nasima predrazenejma stavbama, kde ve vysledku delaj stejne jenom cizinci za par susni na hodinu a ty obri sumy shrabnou kamaradickove s RSD atd.

11 0
možnosti

J96a29n 79Č17e45k87a62l

20. 4. 2013 10:36

jenže tam jde o záludné proudy, zatímco na českých přejezdech je to jen a pouze o blbosti řidičů...

4 0
možnosti

J37a29n 16Č33e31k89a56l

20. 4. 2013 10:38

to jsem odeslal jako odpověď paní Malušákové a její poznámku o žel. přejezdech, nevím proč se to nezařadilo do toho vlákna...

0 0
možnosti
MN

Technické veledílo za 5,4 miliardy Kč? To my máme tunel Blanka a ten bude 7x dražší :-P

7 1
možnosti
TZ

Veledílo čím? má to 1,7km, je to široké jak stará norma dálnice, staví se to ve stabilní skále, nemá to dva tubusy, nestojí to pod městem, nejsou tam žádné další spojovací tunely. A výkup pozemků stál 0,0nic. A také nebylo potřeba uplácet X čtvtí vícepracemi aby nedělali obstrukce.

4 0
možnosti
MM

M38i21k86i 80M43i68k17e70s

20. 4. 2013 7:29

Lobby stavitelů pracuje na plné obrátky. Za 67 let 45 nehod a 33 lidí přišlo o život. Tak to jsou určitě na zeměkouli nebezpečnější ůseky.

5 8
možnosti
VVP

Tohle číslo se týká jen Norska? Ono možná nejde jen ztráty na životech, ale o bezpečnou přepravu nákladu.

4 1
možnosti

Zajímavý článek. Jako námět na další doporučuji historii Londýnského canálu Regent´s Canal s jeho Islingtonským tunelem dlouhým 878 m přímo pod městem.

8 0
možnosti