- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě by tedy zajímalo, jaké bude v tunelu proudění, a jaké je nebezpečí, že to nějaká loď neukočíruje a škrtne si o stěnu. Plout s lodí tunelem může být docela adrenalin, co až se tam nějaká šprajcne...
Předpokládal bych něco na způsob zdymadla = proudění nulové.
Konečně článek, který potěší. Největší tuneláři nejsou v Česku! Ona stejně většina utekla,...
A za co se to postavi ?
Aha, EMF s Eurovalem vycuca dalsi clenske staty, EU, zkonfiskuje 'par penez' a poruci, aby si tyto zase navyslily statni dluh ?
Norsko není v EU. Je to takový Spojený evropský emirát. Má ropu a zemní plyn. Norové jsou poctiví lidé. Nekrade se tam. Jsou vděčni, že mají ten dar. Že už nemusejí umírat hladomorem jako dříve. Za dobu jejich ropno-plynového boomu se tam postavilo spoustu fantastických staveb, které jsem měl tu čest vidět. Jejich problémem je to, že si myslí, že i ostatní jsou jako oni. To může být jejich konec...
Stadt byl nebezpecny uz pro stare Vikingy. Za 70 let tam zahynulo 33 lidi pri nehodach (asi nepouzivali GPS), tak se udela za 5,5 mld dobro. Uz i v Norsku je socik?
Á, pan chytrý... Pro začátek by stačilo podívat, odkdy je pro veřejnost dostupná GPS. A pak se někdy zkusit plavit po moři v mizerném počasí, třeba vám to dojde.
Za 5,4 mld Kč postavit 1,7 km dlouhý tunel pro obří lodě skrz hory? Zajímavé, u nás by za tu cenu udělali možná tak 5 km dálnice někde na rovině.
Taky me to prekvapilo.... No jo no, v Norsku jsou nejnizsi platy v Evrope, nikdo tam neplati dane....... Ach jo, chce se mi blit nad nasima predrazenejma stavbama, kde ve vysledku delaj stejne jenom cizinci za par susni na hodinu a ty obri sumy shrabnou kamaradickove s RSD atd.
jenže tam jde o záludné proudy, zatímco na českých přejezdech je to jen a pouze o blbosti řidičů...
to jsem odeslal jako odpověď paní Malušákové a její poznámku o žel. přejezdech, nevím proč se to nezařadilo do toho vlákna...
Technické veledílo za 5,4 miliardy Kč? To my máme tunel Blanka a ten bude 7x dražší
Veledílo čím? má to 1,7km, je to široké jak stará norma dálnice, staví se to ve stabilní skále, nemá to dva tubusy, nestojí to pod městem, nejsou tam žádné další spojovací tunely. A výkup pozemků stál 0,0nic. A také nebylo potřeba uplácet X čtvtí vícepracemi aby nedělali obstrukce.
Lobby stavitelů pracuje na plné obrátky. Za 67 let 45 nehod a 33 lidí přišlo o život. Tak to jsou určitě na zeměkouli nebezpečnější ůseky.
Tohle číslo se týká jen Norska? Ono možná nejde jen ztráty na životech, ale o bezpečnou přepravu nákladu.
Zajímavý článek. Jako námět na další doporučuji historii Londýnského canálu Regent´s Canal s jeho Islingtonským tunelem dlouhým 878 m přímo pod městem.