Diskuze
Konec výhledů z výšky. Letadla budoucnosti nemají okna a už se testují
Děkujeme za pochopení.
RadekS
To zas bude v letadlech nabl..
Na sedadlech dál od podélné osy letadla bude při prudším zatáčení působit takové vertikální přetížení, které asi slušně prověří žaludky některých cestujících...
zorro_rojo
Re: To zas bude v letadlech nabl..
Tak nejak. Presne tenhle duved vedl k tomu, ze se letadla tohoto typu v civilnim letectvi neosvedcila.
Zadna novinka to totiz neni, princip je znamy uz nejakych sto let..
tm004
KRaviny na entou
Tohle je spise koncept kridla, nez cokoliv jineho. Je to alespon neco realnejsiho nez Airbusovska studie ktera nemuze projit (kde by byla prirucni zavazadla, kde by vedla vzduchotechnika a elektronika,..., lidi by se po par minutach prudkeho slunce zblaznili - kdo nekdy letel letadlam ve dne tak vi o cem mluvim, atd).
Problem okenek je ze pri nouzove situaci by nebylo videt vubec ale vubec nic.
problem letajiciho kridla je pokud vim v tom ze se jim zatim nepodarilo evakuovat takovou priseru v predepsanem casovem limitu. Navic - soucasny tvar letadel umoznuje (a jit to bylo nekolikrat vyuzito) pokracovat v letu i za totalniho selhani vsech motoru. Letadlo klasickeho typu je pomerne stabilni, zatimco tohle kridlo je naopak vysoce nestabilni a de facto se manualne ridit neda.
O letadlech s rychlosti 7000km/h si vazne muzeme nechat zdat, staci mrknout na Concorde - nemel pomalu kam letat kvuli hlukovym limitum pri sonickem boomu.
mf809
Letadlo budoucnosti
Tak myslím že co se týka letadel budoucnosti tak nás čeká větší masakr. Narazil jsem na článek o tryskáči co poletí přes 7,000 km/h http://www.magickecestovani.cz/aktuality/tryskac-waverider-z-new-yorku-do-londyna-za-hodinu/
chudejklukzvesnice
Jde jen o zvyk a o pocit
stejně není 95% času nic zajímavého vidět a většina lidí to prochrápe
tm004
Re: Jde jen o zvyk a o pocit
Nejde o okenka pro cestujici, jde o bezpecnost pri nouzovych situacich.
Gustav Nečas
Airbus vozí lidi, Boeing asi jen dobytek
Podle v článku popsaného přístupu je pro Boeing pasažér stejná mrtvá váha jako kufr či kráva.
Udělat z letu šou je pěkná myšlenka. Já bych šel ještě dál a oživil bych tradici zaoceánských vzdušných lodí - vzducholodí. Let by se tak mohl stát součástí dovolené, nebo přímo dovolenou samotnou. Taková nebeská plavba.
slapr
Re: Airbus vozí lidi, Boeing asi jen dobytek
přístup je rozdílný - Airbus zase bude dělat letadla s průhlednou střechou
tm004
Re: tak jsme to dotáhli
No to jste to dotahli uz davno s nizkonakladovkama. Dobytcak neni o tvaru letadla ci o okynkach, ale o tom kolik mate mista, zda sedite nebo uz jen stojite, jak se k Vam chova personal a podobne.
Korvetní kapitán Pepan A2
Pokud bude mít letadlo průhůedné stěny a strop,
tak to znamená že mě Ufouni budou moci šmírovat když půjdu na záchod?
pavel-m
Re: Pokud bude mít letadlo průhůedné stěny a strop,
Kdyby jen Ufoni.. i všichni mimo letadlo:)
(ale předpokládám že ta "průhlednost" bude jen zevnitř ven)
jakub7
huh?
"Sedadlo v letadle u okénka považují mnozí cestující za jedinou výhodu ekonomické třídy."
Takze v business a first sedadla u okenka nejsou?
Tajemný muž
Re: huh?
Vy jste asi ještě neletěl, že?
Dekóduji Vám to - ekonomická třída je dost často mučení. Člověk se to prostě snaží nějak přežít. Přál bych Vám letět touto třídou 10 hodin, to je pochoutka. A okno je to jediné, co Vás tak nějak drží při smyslech. Naproti tomu business a first mají spoustu místa, lepší obsluhu, jídlo, TV, DVD,... Tam je těch výhod spousta. Už tomu rozumíte?
Tajemný muž
Re: ivan.ivan
Mě taky. Nechtěl bych být celou dobu zavřený v kóji a nic nevidět. Bych si připadal jako trestanec v kóji...
intago
chtějí změnit zákony aerodynamiky podzvukových letadel??
Jinak si nedovedu představit, proč by to trojúhelníkové křídlo dělali, To je vhodné na nadzv.rychlosti. Stará dobrá koncepce s ocasními plochami je daleko aerodynamicky vhodnější, než všelijaká samokřídla, co jich už v dějinách bylo! To je jako chtít měnit bicykl, prostě nelze čekat zázraky.
opas
Re: chtějí změnit zákony aerodynamiky podzvukových letadel??
Jasně, takže konstruktéři jsou blbí, ne?
A k té staré dobré koncepci... nastudujte si jméno Alexander Lippisch.
Jediná zásadní výhoda "klasické koncepce" je snadná výroba a relativní blbuvzdornost, něco jako u aut staré vozy s klasickým vidlicovým rámem a plechovou nesamonosnou karoserií.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt
Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Cestování učí člověka milovat život, říká Tereza Ramba
Je herečkou, podnikatelkou a mámou dvou malých dětí. Ne všichni o ní však vědí, že procestovala...
Už toho máme dost! Jak se populární destinace perou s přemírou turistů
Velké pokuty za prkotiny, deklasování turistů na chodící peněženky, vytváření organizovaného...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rekordní jeskyně světa. V unikátním žebříčku je zastoupené i Česko
Po celém světě bychom napočítali více než 1 200 veřejnosti přístupných jeskyní, které ročně...
Na co zírá mašinfíra SPECIÁL: Unikáty pražského metra, které nikdy nepoznáte
K 50. výročí zahájení provozu pražského metra vám seriál Na co zírá mašinfíra přináší řadu bonusů z...
První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt
Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai...
Cestování učí člověka milovat život, říká Tereza Ramba
Je herečkou, podnikatelkou a mámou dvou malých dětí. Ne všichni o ní však vědí, že procestovala...
ZANIKLÉ TRATĚ: Vlečku do Terezína stavěli vězni ghetta, vozila je na smrt
Seriál Devětasedmdesátý díl zaniklých tratí se bude věnovat snad jediné dráze u nás, která neměla nikdy...
Prodej stavebního pozemku 1.240 m2, Křeničná, Chotilsko - okr. Příbram
Chotilsko - Křeničná, okres Příbram
3 690 000 Kč