Airbus A320 letecké společnosti easyJet

Airbus A320 letecké společnosti easyJet | foto: Profimedia.cz

Let bude opožděn o 86 let, omluvil se easyJet pasažérům

  • 15
Na čekání na letištích jsou všichni cestující zvyklí, ale co je moc, to je moc. To možná prolétlo hlavou některým unaveným pasažérům poté, co jim v neděli v noci přišel po zrušení letu z Ženevy do Londýna omluvný e-mail od společnosti easyJet, že si na nový let musí počkat celých 86 let a jeden den.

Britská nízkonákladová společnost easyJet musela zrušit pravidelný večerní let 8485 z Ženevy na londýnské letiště Gatwick údajně kvůli špatnému počasí. Poté rozeslala všem 130 cestujícím e-mail v tomto znění:

Nečekejte na dovolenou 86 let

Vyberte si z pestré nabídky zájezdů na dovolena.iDNES.cz a vyrazte třeba ještě dnes.

"Píšeme vám, abychom vás informovali, že vaše letadlo odletí pod číslem letu 9485 dne 29/7/2099 v 11 hodin místního času." Aerolinka se ve vzkazu zároveň omluvila za "vážné komplikace" s tím, že doufá, že jí pasažéři v budoucnu dají novou šanci a využijí jejích služeb.

"Vzhledem k tomu, že let byl zrušen kvůli počasí, jakékoli kompenzace jsou nepravděpodobné. To se však nevztahuje na vaše právo na ubytování, jídlo a telefonické hovory," oznámil mluvčí Úřadu pro civilní letectví.

Tři jídla denně, ubytování a dva hovory na 86 let jsou zajištěny

Je dobré vědět, že když se někteří šťastlivci z tohoto letu dožijí roku 2099, easyJet jim zajistí každý den tři jídla, ubytování i dva mezinárodní telefonní hovory, okomentoval s humorem celou situaci deník Independent. Zároveň spočítal, že při současných švýcarských cenách by se tak náklady na jednoho cestujícího vyšplhaly asi na šest milionů liber. 

Mluvčí aerolinky easyJet se v pondělí omluvil s tím, že za e-mail s tímto překlepem mohla závada počítače: "Byla to systémová chyba, která se dotkla pouze tohoto letu. Ani náš dlouhodobý rezervační systém zatím neumožňuje rezervace v takové budoucnosti."    

Zatímco cestující čekali na svůj přeložený let, někteří zavolali zákaznický servis easyJet a požádali o vrácení peněz. To jim bylo přislíbeno do 20 pracovních dní, nikoli dekád, uzavřel zprávu o incidentu list Independent. Nakonec ještě dodal, že pasažéři se nakonec dozvěděli, že příčinou zrušeného letu nebylo špatné počasí, ale technický problém s letadlem.