- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo dopustil, aby břímě leželo jen na jednom člověku?
U Mříče, u Mříče, co to bylo za dříče? Vina je vždycky na někom, kdo to obvykle nemohl ovlivnit. Hin huvidíme, co se hukáže dál
Pozná strojvedoucí,že valchuje vyhýbku?
Jo, drnčí mu to pod zadkem a pokud stojí tak upadne na znak
V dnešní době IoT, satelitní navigace, datových sítí a dalších technických vymožeností přece nemůže být problém identifikovat polohu vlaku v zákazu jízdy a ihned automaticky spustit poplach, případně vlaky dálkově zastavit.
Ono to není problém, je to pouze a jenom otázka peněz. Technologie, které by toto dokázaly, dávno existují - ať náš národní zabezpečovač, centrální stop, nebo ETCS. Bohužel všechno něco stojí. A podle toho, co jsem zatím četl, tak je to primárně o tom, že dopravce neměl vybaveny vlaky technologií, která by dokázala zareagovat na centrální stop - ale jsou to neověřené informace.
A co ten generální STOP? Proč nefungoval?
„Podrobnější informace budou v závěrečné zprávě o nehodě, která bude hotova za několik měsíců,“ uvedl.