Stejně jako jejich otec se synové Artur a Erwin řídili mottem zakladatele Bauhausu Waltera Gropiuse, který popsal své cíle takto: „Vytvořit nový cech řemeslníků, bez třídních rozdílů, kteří překročí dnešní arogantní bariéru mezi řemeslníkem a umělcem“.
To byl princip, který Max Braun a jeho synové uvedli do praxe. Výsledek? Braun se jako jedna z mála společností zaměřila vedle funkčnosti a trvanlivost důsledně i na design.
V roce 1951 Artur a Erwin společnost převzali. Značce výrazně pomohla úzká spolupráce s Ulmskou akademií designu založenou v roce 1953, která byla nástupcem Bauhausu. Pro značku ji objevil Erwin Braun.
Bratři si vybírali ty nejlepší designéry, například budoucí legendy společnosti Braun Otla Aichera a Hanse Gugelota. Mnohé z prvních produktů společnosti byly přímým výsledkem spolupráce mezi inženýry společnosti Braun a designéry Ulmské akademie.
Bratři Artur a Erwin spolupracovali s těmi nejlepšími designéry své doby z celého světa, inspirovali se i tvorbou manželů Ray a Charlese Eamesových, jejichž návrhy patří dodnes mezi ikony designu. Slavné duo navštívili při cestování po Spojených státech společně s designéry firmy Fritzem Eichlerem a Hansem Gugelotem.
Na rozdíl od ozdobného designu, který byl typický v polovině minulého století, tak přinesli na trh produkty, které sloužily praktickým potřebám a lidem zjednodušovaly každodenní život.
Produkty mají odolat času
Myšlenku dobrého designu určeného svou formou a funkcí pro miliony lidí dále rozvíjel a zvěčnil v 70. letech šéf designu Braun Dieter Rams, který na základě zkušeností Bauhausu, Ulmské akademie a svých kolegů designérů formuloval deset základních principů pro navrhování produktů, které jsou jednoduché, užitečné a postavené tak, aby odolaly času. Tyto principy lze považovat za aktuální dodnes.
Po událostech posledních měsíců uživatelé sází na kvalitu a účel produktů a řídí se heslem „méně je někdy více“. Proto ve svém stém roce Braun věří, že je správný čas zahájit veřejný dialog o dobrém designu i mimo komunitu odborníků, především inspirováním a zapojením další generace studentů a uživatelů.
V průběhu roku 2021 sdruží Braun vůdčí osobnosti ze světa designu, módy a kultury, aby se podělily o své názory na to, co dobrý design v dnešní době znamená a jak může pozitivně ovlivnit budoucí životní styl, vzdělávání a svět.
U příležitosti oslav 100. výročí vytvořila značka Braun limitovanou edici ikonických produktů v oblasti péče o vzhled a osobní péče, domácích spotřebičů, hodinek a hodin či zvukových systémů. Kolekce ke 100. výročí byla navržena pro oblasti, na kterých dnes lidem velmi záleží.