Kolony se krátce po osmé hodině ráno tvořily zejména ve směru ze Židenic z města. Situace ovšem nebyla zdaleka tak kritická, jak se mnozí obávali. Takřka neustále pomalu popojíždějící kolona se táhla od mostu ke křižovatce s ulicí Táborskou.
„Provoz je silný, kvůli zúžení se zhušťuje, ale žádné zásadní komplikace neevidujeme,“ sdělil policejní mluvčí David Chaloupka s tím, že situaci na místě monitoruje hlídka.
Přes most, který je důležitým uzlem nedaleko nájezdu na dálnici D1, denně projede zhruba 40 tisíc aut. Ty teď musí jezdit zúžením nebo využít některou z objízdných tras. Ta hlavní vede po D1 na západní konec Brna, šoféři osobních vozů mohou zvolit i cestu přes Vinohrady.
Problémy nezaznamenal ani brněnský dopravní podnik. „Zpoždění okružních autobusových linek je do deseti minut,“ sdělila mluvčí Hana Tomaštíková. S tímto časovým zdržením ovšem jezdí linky 44 a 84, které nyní přes most nemohou a vozí cestující po objízdné trase, zcela běžně.
Brno čekají dva roky komplikací, vozovku na poškozeném mostě zúží o polovinu |
Podle šéfa brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Davida Fialy pravidelní řidiči dobře vědí, že most opravu potřebuje. Oceňuje, že stavební firma slíbila původně plánovanou čtyřletou rekonstrukci zvládnout za dva roky. Letos má v plánu opravit jednu polovinu mostu, v příštím roce druhou.
Zároveň s uzavřením pravé poloviny mostu ve směru ze Židenic se dnes ráno logicky „zamkla“ i nájezdová a sjezdová rampa. Nicméně řidiči z tohoto směru neodbočí z mostu ani vlevo – na dálnici či do města musí jinudy.