Při pohledu na auta čekající v zácpě na Tomkově náměstí je vidět, že...

Při pohledu na auta čekající v zácpě na Tomkově náměstí je vidět, že spolujezdců je v nich skutečně pomálu. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Město, kde každý jezdí hlavně sám. V Brně výrazně přibylo aut bez spolujezdců

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Blikající auta stojící na chodníku – dennodenní obrázek situace kolem škol. Rodiče děti ke školám nejen přivezou, ale kolikrát jim ještě nesou tašku až dovnitř budovy a vrací se pohodlným krokem klidně až po deseti nebo více minutách. Otec nebo matka pak už odjíždí sami. Právě aut, v nichž sedí jen sám šofér, v Brně za poslední roky výrazně přibylo.

Oproti roku 2010 se jejich podíl v ulicích zvýšil ze zhruba 55 procent až na tři čtvrtiny. Vyplývá to z průzkumu, který si samo Brno nechalo zpracovat loni v létě a teď zveřejnilo jeho výsledky.

Podle mluvčího brněnského magistrátu Filipa Poňuchálka existuje více důvodů, proč lidé dávají přednost autům před jiným způsobem dopravy. „Automobily mimo jiné nabízejí soukromí a jsou někým považovány za statusový symbol,“ uvedl mluvčí, jenž mezi faktory dále zmínil pohodlí a flexibilitu.

Překvapilo mě, jaký vliv na chování lidí má stále covid. Dozvěděl jsem se, že i někteří lékaři pořád jezdí sami autem do práce.

Petr Kratochvílradní pro dopravu

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se