Sídliště Kamechy na severozápadním okraji Brna patří k nejrychleji rostoucím částem města, kvůli čemuž dlouhodobě čelí potížím s parkováním. Ideální není ani dopravní obslužnost, v současnosti sem zajíždí pouze pár autobusových linek.
Zlepšit situaci má nová tramvajová trať, která Kamechy propojí se smyčkou Ečerova ve vedlejší Bystrci. Její délka má činit 1 420 metrů, bude obsluhovat tři zastávky a povede i 320 metrů dlouhým raženým tunelem.
„Tunel je nákladným řešením, ale jednoznačně převažují jeho výhody, jako je nejnižší hlukové zatížení, nejmenší spotřeba trakční energie nebo možnost překrytí zastávky Říčanská,“ uvedl už dříve bývalý brněnský radní pro oblast investic David Grund (ODS).
Brno chystá trať za 800 milionů. Lidem moc nepomůže, myslí si městská část |
Projekt, jehož plánovaná cena vyšplhala ke třem miliardám korun, nyní získal územní rozhodnutí a mohou tak začít přípravy na samotnou stavbu. Ta by mohla být zahájena na konci roku 2024 s termínem dokončení v roce 2027. Brno bude žádat o dotaci ve výši 2,4 miliardy z operačního programu doprava.
Koleje povedou z ulice Vejrostova zmíněným tunelem pod ulicí Říčanskou do nové smyčky u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. Celý úsek bude bezbariérový a vybavený moderními technologiemi.
Vedle toho Brno chystá novou trať ze Starého Lískovce do Bosonoh na jihozápadě města, tento záměr je však teprve v počátku a ještě ani není jasné, kudy koleje povedou. Upřesnit to má technická studie, jejímž vypracováním bylo pověřeno Vysoké učení technické.
16. září 2022 |