Diskuse k článku

Z jihomoravských vlaků zmizí průvodčí, jízdenky zkontrolují revizoři

Jihomoravský kraj se po roce 2019 chystá zavést další novinku v regionální vlakové dopravě. Cestující už nebudou kontrolovat průvodčí, ale podobně jako v autobusech si jízdní doklady namátkově vyžádají revizoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71n79t58o35n50í77n 89H58o74f39m85a33n 2221305627238

No nevím,pro mne to znamená zdražení.Teď je cena s In25 21kc ids 27kc.Měsíční In 25 588kc,ids 820.Oboje stejna trasa. Taky nevim,jak pojedu z rodinou. Teď stačí jedna jízdenka,nedokážu si představit jak teda v tom vlaku zadám ,když teda budu chtít pipnout. A průvodčí mi bude chybět hlavně v letních měsících,kdy je vlak plný cyklistů a člověk se ma problém dostat do vlaku natož řešit nějaký terminál. A taky jsem zvědavý jestli v kraji budu nějaké fyzické přepážky,nebo vše budu muset resit přes internet nebo jezdit do Brna,pro spoustu starých lidí to bude problém.

0/0
2.3.2018 23:09

V10l13a72d78a 88M63u68s60i43l 9200966418593

Ad diskuter Jemelka...Samozrejme, hlavni napln pruvodciho snad neni kontrolovat jizdenky, ale ma dbat na bezproblemovy provoz...

U Steblove 112 mrtvych chyba pruvodciho lega artis.../Non iurare in verba magistri

0/0
28.2.2018 18:41

M76a60r56t44i85n 15B26u56r64d21a 1606500523785

Mohu vědět, jak jste přišel na to, že za to ve Stéblové mohl průvodčí? Viníkem byl strojvedoucí, který údajně viděl zelené světlo. Z čeho to světlo pocházelo se nikdy nezjistilo. Asi víte víc než tehdejší vyšetřovatelé :)

0/0
1.3.2018 23:30

J83a66n 95J38e85m22e46l54k60a 1785970

Je to další krajský nesmysl. Protože průvodčí zároveň ty soupravy i kontroluje. Neušetří. Zároveň předpokládám, že ti co nebudou z Brna při přestupu budou muset složitě studovat jejich systém. Jízdenky, pokuty a podobně. Stejně jako v autobusech.

+1/0
28.2.2018 9:46

J76a13n 29P25a25n 9527458405816

Jo jo něco na tom je- jestli se budeš blbě učit bude s tebe sociální demokrat R^

Taková rychlá příprava pro vítězství Jančury - nebude potřebovat ani vlaky (ty mu půjčí) ani další personál (ten mu zaplatí kraj)

Proč to aspoň nenapsali hezky že vlakem budou Olíni jezdit zadara.

+1/0
28.2.2018 5:53

V23í82t51ě46z16s13l16a58v 87K51l31o35z19í78k 3111649144337

Bude třeba vychytat hodně problémů...

0/0
28.2.2018 0:39

B83á94r15a 25V81a58l66o81v85á 8112404214754

A zpožděnky nám bude vydávat také revizor? Kdyby místo nesmyslů raději řešili jiné problémy, například, že od 3.9.2017 jezdí každý den vlak linky R13 pozdě. Že je nízká kapacita řádky let. A nové jízdní řády? Místo toho, aby se změnily v lepšímu, jsou ještě horší. Tomu se říká integrovaný systém doopravdy....

+1/0
27.2.2018 13:17

T30o67m39á95š 42T29a88t34í79č63e58k 5120392520878

Pro exportéra opérek vše! :-P:-P:-P:-P

0/−2
27.2.2018 11:38

P11a64v20e90l 67R49e35z66n40i34c83e64k 3305124744472

co to s nim ma spolecnyho?

0/0
27.2.2018 13:33

T21o31m62á95š 22T46a80t74í78č53e30k 5460132850398

Sníží se pravomoci Českých drah.

0/0
28.2.2018 8:14

J69i68n79d30ř89i48c52h 35H93r11a97d71e58c64k68ý 6325149252462

však už vás kozlík matěj donutí jezdit na kole...!;-D

+1/0
27.2.2018 9:33

R79a75d55o75v60a30n 89T40á47b47o13r31s79k11ý 2634241833989

Při platnosti současných drážních předpisů vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí. Zodpovídá za bezpečný provoz v plném rozsahu. Zároveň dává pokyn strojvedoucímu, že může odjet ze stanice. Tak by mne zajímalo, jak toto vyřeší.

+2/0
27.2.2018 7:13

I21v35a93n 84H36o61l97a50s 5877257168567

> vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí

Je to naopak. Vlakvedoucí je vlakvedoucí, který současně vykonává funkci průvodčího. A vypravit vlak v místě, kde není výpravčí lze samozřejmě i bez průvodčího (což se běžně děje na řadě lokálek, kde průvodčí nejsou už řadu let) - jen musí strojvedoucí dobře vidět na celou soupravu (problém u zastávek v oblouku, což lze suplovat instalací kamer, podobně jako u dlouhých tramvajových souprav).

+1/−1
27.2.2018 10:18

P48e14t98r 32N20o82v93o18t59n40y 1581110151

Což zatíží strojvedoucí dalšími úkony před odjezdem.

0/0
27.2.2018 11:07

T32o72m30á95š 17T43a80t68í20č78e31k 5610522240578

Ivane, nesouhlasím. Průvodčí je ten bezpečtnostní rozdíl mezi Myšinou a vlakem. Když budou vlaky veřejný, bude v nich atmoška jak v Myšině.

+3/0
27.2.2018 11:44

R35o72m14a83n 83J97e42s14c98h69k28e 9698165337675

Je fajn odbavovat 6vozovou soupravu řady 560 v oblouku v jednom člověku. Bílovice, Babice nad Svitavou.

0/0
27.2.2018 16:21

P61a33v88e62l 63B40o12u42c53n44í46k 4452691823475

Je to logický krok. Před sto lety byli průvodčí v každé šalině. Dnes by nám to přišlo jako vtip. Stírají se rozdíly mezi městskou a regionální dopravou, mezi vlakem a šalinou. Jeden systém. Stejné odbavování cestujících. Ještě by měly integraci podporovat i vyhledávače spojení, kdy při cestě po Brně nezahrnují vlakové linky a regionální autobusy. Cestující si ale pomalu zvykají, ještě před lety by málokoho napadlo svézt se regionálními autobusy od Kampusu na Mendlák. Dnes už běžná věc.

0/−4
26.2.2018 23:08

P78a94v35e67l 45D55o56l74n13í72č27e72k 3598763474371

Chce se mi říct že bohužel. Zrovna v úseku Mendlák - Campus ve špičce plně obsadí autobus studenti jedoucí pouze do Bohunic a cestující do Rosic/Zastávky/Ivančic, pro které byly ty autobusy primárně určeny, mají často smolíka a musí čekat na další spoj. Anebo stát na jedné noze a to ještě ani ne na své.

Do Bohunic jezdí z Mendláku po 5-10 minutách trolejbusy, kterými to trvá jen o nějaké čtyři minuty déle. Ale oni ne, oni se musí všichni nacpat do meziměstského. Konkrétně na linkách 405 a 406 bych lidi jedoucí jen do Bohunic vůbec nepřepravoval, nebo minimálně by měli mít cestující mimo Brno přednostní nástup.

+7/−1
27.2.2018 0:40

T11o57m55á42š 97T88a82t55í91č28e69k 5460482380588

Študáci só festovní, ne?! ;-)

0/−1
27.2.2018 11:46

P92e11t70r 77K21o86n30í26č44e89k 8794342945265

To je dost demagogie. "Všichni nacpat" je nesmysl... těch lidí, kteří tím jezdí ODPOLEDNE, kdy mají podle vás cestující z Rosic "smolíka" jsou jednotky, protože málokdo chce stát tu frontu na nástup. Jezdím tím cca 3x týdně a NIKDY, opakuju NIKDY nestálo víc jak pět lidí, z toho 2-3 včetně mě jsme jeli právě jen ke kampusu. Je to jednou IDS, takže nějaké lustrování, kdo jede jak daleko, by bylo v rozporu se zadáním.

0/0
27.2.2018 18:53

M86i45r86o24s50l48a89v 22H78r75u26š84k19a 1350745233605

Stačí hledat na IDOSu komplet IDS JMK spojení :-)

+1/0
27.2.2018 8:31

P53e84t83r 45K65o78n89í69č34e26k 8624972125315

Na celý IDSJMK pět revizorů??? Tak to nechci vědět, kolik lidí si teď začne kupovat jízdenky na méně zón a pak přejíždět o jednu nebo dvě, když je riziko chycení tak malé...

+8/0
26.2.2018 22:18

T96o11m82á11š 60T23a18t27í39č61e23k 5350532910118

To neřeš. Náklady ponesou všici, napapá se u toho pan exportér opérek.

0/−1
27.2.2018 11:49

P61e54t12r 82K46o94n49í59č59e17k 8554262885345

Jančura to jezdit nebude.

0/0
27.2.2018 18:54

P85a90v19e57l 77R25e12z18n73i60c14e43k 3235334694192

A co kdyz nastoupim v zastavce kde neni vydejna jizdenek, pripadne si ji nestihnu koupit... Doted jsem si ji mohl koupit od pruvodci, pochybuju ze tak budu moct ucinit u revizora

+14/0
26.2.2018 19:58

I22v85a87n 18H79o23l79a60s 5177807478507

Poseidon.

0/−4
26.2.2018 20:42

I74v55a44n 34H83o41l47a51s 5657577388897

Co mají Zavřel a Řihák proti aplikaci Poseidon (tedy pokud vůbec dokázali pochopit)? Nebo že by jen pro ně naprosto obligátní "mínus za jméno", protože jim ušlo, že se nediskutuje o poloze brněnského nádraží?

0/−1
27.2.2018 10:20

K91a86t93e96ř48i32n70a 79V49a47š30á66k18o19v20á 5151402129765

jde o to, že třeba lidi, kteří v JM kraji nebydlí, jen tam zrovna jedou, těžko budou kvůli tomu instalovat aplikaci, atd.

Buď tedy musí být na takových zastávkách automat na jízdenky, nebo holt nebudou tržby. Sms pokud vím ve vlaku taky neplatí.

+3/0
27.2.2018 15:16

R39o73m36a61n 39J35e30s12c75h80k14e 9608835957955

Já mám hloupý telefon. Tak si Poseidona nechte pro sebe.

+3/0
27.2.2018 16:23

L30i84b25o40r 37Z45a11v96ř12e53l 8889356251722

Poseidon je pro mě zbytečná věc která vznikla!!

0/0
28.2.2018 16:38

P35a17v49e87l 27R63e62z39n56i67c76e46k 3565894744872

ano ja treba poseidona pouziju... ale co clovek ktery nema smartphone, ci nema datovy tarif atd?

+2/0
27.2.2018 13:24

P63e34t69r 86K33o93n74í12č65e74k 8414702825725

Podle mě budou automaty ve vlacích, asi jako když jsou teď v busech z letiště.

0/−1
26.2.2018 22:20

P13a20v56e76l 68R40e25z42n29i42c65e73k 3275484934802

v to muzeme doufat... ale pokud to bude nasazeny stylem jako zvysena cena parkovani v brne pak to dopadne bidne.. napred se zvedla cena na nesmyslnou castku a az pak se zacalo resit vyberove rizeni na parkomaty ktere berou i bankovky ci karty.. ergo ted aby clovek s sebou tahal kilovy mesec drobnych

0/0
27.2.2018 13:25

T55o36m18á48š 28T28a48t91í78č59e15k 5830222850918

Todlecto určitě bude dle předpisu vyřešený - musíš to prostě mít s sebou nebo ve smartfounu. Ale mně budou ti lidé, průvodčí, chybět. Jakože lidé. Ochotně si připlatím za lidskou obsluhu, namísto robotické.

+1/0
27.2.2018 11:54

P79a66v53e57l 29R68e87z58n58i55c43e91k 3145234164552

predpis u verejne sluzby ti nemuze naridit ze musis mit smartfoun s datovym tarifem.. to by ti ho totiz jinak stat musel poridit na vlastni naklad... musi pamatovat i na corner-cases jako to ze ne kazdy ma tohle k dispozici... neni nad modely primestskych vlaku ve vyspelych zemich (anglie, australie)... vstup na nastupiste pres turniket. turniket cte jejich papirovo/magneticke jednorazove a casove jizdenky, cte plastove magneticke jizdenky a ma i ctecku carovych kodu abys tam dal QR kod z jizdenky ve smartfounu.. v kazde stanici je pak i alespon jeden par automatu na nakup vsemoznych variant jizdenek s platbou v mincich, bankovkach ci kartou...

+1/0
27.2.2018 13:27

K80a30t19e48ř32i32n63a 54V64a27š77á27k62o55v13á 5561362629985

Ale zajímavé, že může nařídit, že musíte mít internet....co ty e-recepty např? Platí internet a software stát? Zajímalo by mě.

+1/−1
27.2.2018 15:18

P30a68v28e34l 92R95e76z62n14i36c23e35k 3855324774832

je rozdil pokud se bavime o fyzicke osobe (obcan) a o pravnicke osobe (podnikatel, firma atd)

+1/0
28.2.2018 10:56

P73e72t62r 69K25o22n87í39č50e51k 8344132555975

Jenže ty příměstské vlaky s turnikety na nástupiště mají oddělené staniční koleje právě pro příměsto a stavebně ucelená nádraží. Nevím, jak byste to chtěl dělat v Brně, kde jsou vstupy na nástupiště čtyři: hala, podchod, další podchod a z průchodu k Tescu... A samozřejmě, že dopravce může určit způsob platby... nebo si myslíte, že když přijde venkovan a řekne, že chce zaplatit nůší jablek (výměnný obchod, jako kdysi býval), že mu to vezmou? Dříve či později se klidně může stát, že České dráhy přestanou brát hotovost.

0/0
27.2.2018 18:59

T17o38m15á92š 46T36a56t37í23č71e68k 5270362400388

To je pravda, že musí služba veřejná doprava myslet na všechny. Mně by se ale víc než ploty líbily automaty na jízdenky na každé zastávce (kde není pokladna). V Německu to řeší zase tak, že je automat v každým vozidle, ale venku mi to přijde praktičtější.

V Brně a hned nato i v celým JMK budou letos aktivovány čtečky, aby přijímaly karty. Buď si koupíš předplacenou kartu, vlastně takovou elektronickou peněženku, nebo - vlastními slovy řečeno - povolíš, aby DpmB/Kordis ti strhávaly prachy z běžného bankovního nebo kreditního účtu při platbě kartou (razítkování papírových jízdenek zůstane nezměněno ve slotu nad čtečkou). Tato vychytávka bude spojena s dalším komfortem, a to, že ti podle absolvované trasy (budeš se muset zřejmě muset nejen přihlásit, ale taky odhlásit), zvolí ten nejlevnější tarif. Jak se k tomu připojí Dráhy, si paradoxně nepamatuju (psali o tom), i když bydlím v Krasu a vlakem jezdím furt.

Jo, zachytil jsem, že IDS je na Jižní Moravě asi nejlepší v ČR, spokojenost všeobecná. Tady taky pramení takový revoluční ideje, jako je propojení těch integrovaných systémů přes hranice krajů. Morava rulez! ;-)R^

+1/0
28.2.2018 8:10

P41a54v48e78l 80S39i93k65o46r85a 4410381777

Podle zadávací dokumentace (viz https://zakazky.krajbezkorupce.cz/contract_display_8798.html) „každá jednotka musí být vybavena minimálně jedním jízdenkovým automatem v každém multifunkčním prostoru umožňujícím prodej kompletního sortimentu jednorázových a dalších jízdenek stanovených KORDIS,“ přičemž „automat musí být vybaven kombinovanou čtečkou bankovních a čipových karet.“ Naopak si tedy myslím, že se ještě zruší prodej jízdenek na některých nádražích, kde dosud probíhal.

(A mimochodem „jednotka musí být vybavena přístupem k internetu prostřednictvím palubní WiFi sítě dostupné bezplatně v celém prostoru přístupném pro cestující.“)

0/0
27.2.2018 17:04

P97a95v12e54l 31R25e14z50n91i28c60e17k 3585724684292

ooo. dekuji za pskytnutou informaci. tim padem vse dava smysl :)

0/0
28.2.2018 10:13

M49i14r30e38k 31Z95á91v58o27d32n30ý 7372107230578

Tak pokud nebude jezdit žlutý mor, tak doufám, že ti revizoři budou vybaveni čtečkami in-karet :)

+1/−1
26.2.2018 19:12

L15i80b40o80r 79Z23a71v15ř59e55l 8159896801402

v tomto případě žádná in-karta platit nebude

0/0
27.2.2018 6:41

Š47t57e87f40a61n 88F31r59i59č63a 7152478843326

Zřejmě reakce na předpokládaný pokles počtu cestujících. Pokud se zruší hlavní nádraží, tak cestujících dramaticky ubude.

0/−3
26.2.2018 19:01

J11a87n 13V37a44l23o79u76c76h 6922557578430

Šikovné, jedu busem na vlak, tím 3 pásma a v Brně šalinou. Nekoupím tedy ta 3 vlaková pásma; bus, MHD i kus vlaku (dokud jede katastrem zaplacených zón) pokryji a pravděpodobnost, žechytím revizora uprostřed cesty je jaká? Pokud pokutu "sportovně" zaplatím na místě, nemůže to být ztrátový podnik. Dopravce pak vykáže vyšší ztráty, které doplatí erár (případně klesne počet jízdenek v dané relaci, tak se proškrtá jízdní řád)...

Dobrodružnější povahy pak zaplatí jen ten bus od baráku k vlaku. Zavádět podobné "úsporné experimenty" v zemi, kde přikrádá kdo může, je přesně podle hesla "konat levněji se prodraží".

+8/0
26.2.2018 17:46

P53a74t32r41i24k 60E20g68e44r 2888750219901

V Praze a ve středních Čechách nejspíše bude to samé. Tramvajová doprava má být zavedena také do středních Čech. Ono se také mluví o rozšíření Prahy a tedy vznik pražského kraje. To co se původně zamýšlelo se zdá být teď důležité. Vlaky mají v centru města jezdit podzemí to samé chystá Brno. Bylo by rozumné do vestibulů stanic metra umístit turnikety a bylo by fajný mít CityElefant v trase linky metra C. Tato trasa je v současné době hodně vytížená ve špičkách pracovních dnů. V některých případech to mají revizoři hodně těžké.

0/−2
26.2.2018 17:18

J96i55ř27í 34H43o94r89á69k 5274565275700

Docela by mne zajímalo jak vysoký má plat generální ředitel ČD a ostatní vyšší manažeři. Tam by se asi taky dalo pěkných pár mincí ušetřit.

+3/−3
26.2.2018 17:18

O75n11d63ř70e64j 42Š82e27v44č56í36k 7271485531363

Jezdím vlakem často do Dolních Loucek a kde si koupim jízdenku?

0/0
26.2.2018 17:16

J26i87ř22í 21H91o45r46á67k 5614525425960

Ondro, asi až v Dolních Loučkách :-) :-) :-):-)

0/0
26.2.2018 17:20

O64n87d25ř96e56j 61Š64e23v96č49í13k 7121155571753

No ale tam se neprodavaji8-o

0/0
26.2.2018 17:51

Najdete na iDNES.cz