Diskuse k článku
Z jihomoravských vlaků zmizí průvodčí, jízdenky zkontrolují revizoři
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
A73n75t74o25n60í60n 50H97o49f69m79a16n 2621705887638No nevím,pro mne to znamená zdražení.Teď je cena s In25 21kc ids 27kc.Měsíční In 25 588kc,ids 820.Oboje stejna trasa. Taky nevim,jak pojedu z rodinou. Teď stačí jedna jízdenka,nedokážu si představit jak teda v tom vlaku zadám ,když teda budu chtít pipnout. A průvodčí mi bude chybět hlavně v letních měsících,kdy je vlak plný cyklistů a člověk se ma problém dostat do vlaku natož řešit nějaký terminál. A taky jsem zvědavý jestli v kraji budu nějaké fyzické přepážky,nebo vše budu muset resit přes internet nebo jezdit do Brna,pro spoustu starých lidí to bude problém. |
![]() |
V37l45a72d21a 96M11u68s56i73l 9540686878733Ad diskuter Jemelka...Samozrejme, hlavni napln pruvodciho snad neni kontrolovat jizdenky, ale ma dbat na bezproblemovy provoz... U Steblove 112 mrtvych chyba pruvodciho lega artis.../Non iurare in verba magistri |
![]() |
M79a20r57t82i64n 57B24u26r73d36a 1236650403985Mohu vědět, jak jste přišel na to, že za to ve Stéblové mohl průvodčí? Viníkem byl strojvedoucí, který údajně viděl zelené světlo. Z čeho to světlo pocházelo se nikdy nezjistilo. Asi víte víc než tehdejší vyšetřovatelé :) |
![]() |
J75a87n 75J62e94m98e46l25k57a 1125720Je to další krajský nesmysl. Protože průvodčí zároveň ty soupravy i kontroluje. Neušetří. Zároveň předpokládám, že ti co nebudou z Brna při přestupu budou muset složitě studovat jejich systém. Jízdenky, pokuty a podobně. Stejně jako v autobusech. |
![]() |
J17a27n 50K15a91š61í33k 9607888695576Jo jo něco na tom je- jestli se budeš blbě učit bude s tebe sociální demokrat Taková rychlá příprava pro vítězství Jančury - nebude potřebovat ani vlaky (ty mu půjčí) ani další personál (ten mu zaplatí kraj) Proč to aspoň nenapsali hezky že vlakem budou Olíni jezdit zadara. |
![]() |
V79í15t40ě48z20s71l45a97v 40K69l68o74z97í66k 3921349774887Bude třeba vychytat hodně problémů... |
![]() |
B42á93r98a 80V91a50l96o74v67á 8442604414794A zpožděnky nám bude vydávat také revizor? Kdyby místo nesmyslů raději řešili jiné problémy, například, že od 3.9.2017 jezdí každý den vlak linky R13 pozdě. Že je nízká kapacita řádky let. A nové jízdní řády? Místo toho, aby se změnily v lepšímu, jsou ještě horší. Tomu se říká integrovaný systém doopravdy.... |
![]() |
T19o21m27á17š 69T31a56t88í74č79e58k 5700122470528Pro exportéra opérek vše! |
![]() |
P48a97v37e54l 70R56e75z57n98i23c89e50k 3445144104472co to s nim ma spolecnyho? |
![]() |
T97o88m58á63š 79T58a32t13í31č10e67k 5240502190888Sníží se pravomoci Českých drah. |
![]() |
J12i54n32d29ř46i32c86h 19H62r45a68d18e56c40k15ý 6535709782202však už vás kozlík matěj donutí jezdit na kole...! |
![]() |
R71a22d87o88v71a88n 74T33á33b69o88r60s17k88ý 2334861953229Při platnosti současných drážních předpisů vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí. Zodpovídá za bezpečný provoz v plném rozsahu. Zároveň dává pokyn strojvedoucímu, že může odjet ze stanice. Tak by mne zajímalo, jak toto vyřeší. |
![]() |
I83v63a24n 21H79o95l27a21s 5507757718257> vlakový průvodčí je současně i vlakvedoucí Je to naopak. Vlakvedoucí je vlakvedoucí, který současně vykonává funkci průvodčího. A vypravit vlak v místě, kde není výpravčí lze samozřejmě i bez průvodčího (což se běžně děje na řadě lokálek, kde průvodčí nejsou už řadu let) - jen musí strojvedoucí dobře vidět na celou soupravu (problém u zastávek v oblouku, což lze suplovat instalací kamer, podobně jako u dlouhých tramvajových souprav). |
![]() |
P56e95t45r 39N47o76v24o64t60n40y 1701980621Což zatíží strojvedoucí dalšími úkony před odjezdem. |
![]() |
T49o73m83á61š 29T33a53t18í40č85e24k 5950592420918Ivane, nesouhlasím. Průvodčí je ten bezpečtnostní rozdíl mezi Myšinou a vlakem. Když budou vlaky veřejný, bude v nich atmoška jak v Myšině. |
![]() |
R60o47m98a61n 18J22e91s25c76h50k56e 9728405617535Je fajn odbavovat 6vozovou soupravu řady 560 v oblouku v jednom člověku. Bílovice, Babice nad Svitavou. |
![]() |
P92a25v58e39l 32B42o58u30c51n28í16k 4262201303435Je to logický krok. Před sto lety byli průvodčí v každé šalině. Dnes by nám to přišlo jako vtip. Stírají se rozdíly mezi městskou a regionální dopravou, mezi vlakem a šalinou. Jeden systém. Stejné odbavování cestujících. Ještě by měly integraci podporovat i vyhledávače spojení, kdy při cestě po Brně nezahrnují vlakové linky a regionální autobusy. Cestující si ale pomalu zvykají, ještě před lety by málokoho napadlo svézt se regionálními autobusy od Kampusu na Mendlák. Dnes už běžná věc. |
![]() |
P43a31v93e98l 91D70o47l54n37í80č68e83k 3778763794771Chce se mi říct že bohužel. Zrovna v úseku Mendlák - Campus ve špičce plně obsadí autobus studenti jedoucí pouze do Bohunic a cestující do Rosic/Zastávky/Ivančic, pro které byly ty autobusy primárně určeny, mají často smolíka a musí čekat na další spoj. Anebo stát na jedné noze a to ještě ani ne na své. Do Bohunic jezdí z Mendláku po 5-10 minutách trolejbusy, kterými to trvá jen o nějaké čtyři minuty déle. Ale oni ne, oni se musí všichni nacpat do meziměstského. Konkrétně na linkách 405 a 406 bych lidi jedoucí jen do Bohunic vůbec nepřepravoval, nebo minimálně by měli mít cestující mimo Brno přednostní nástup. |
![]() |
T78o41m31á79š 11T13a68t37í11č27e56k 5420122950808Študáci só festovní, ne?! |
![]() |
P94e43t62r 22K50o46n61í61č31e77k 8134122505735To je dost demagogie. "Všichni nacpat" je nesmysl... těch lidí, kteří tím jezdí ODPOLEDNE, kdy mají podle vás cestující z Rosic "smolíka" jsou jednotky, protože málokdo chce stát tu frontu na nástup. Jezdím tím cca 3x týdně a NIKDY, opakuju NIKDY nestálo víc jak pět lidí, z toho 2-3 včetně mě jsme jeli právě jen ke kampusu. Je to jednou IDS, takže nějaké lustrování, kdo jede jak daleko, by bylo v rozporu se zadáním. |
![]() |
M73i52r74o47s38l46a77v 97H62r85u39š62k65a 1960745243145Stačí hledat na IDOSu komplet IDS JMK spojení |
![]() |
P52e40t10r 72K50o24n63í39č40e27k 8794102125965Na celý IDSJMK pět revizorů??? Tak to nechci vědět, kolik lidí si teď začne kupovat jízdenky na méně zón a pak přejíždět o jednu nebo dvě, když je riziko chycení tak malé... |
![]() |
T28o63m36á73š 81T94a72t58í12č95e79k 5760812870798To neřeš. Náklady ponesou všici, napapá se u toho pan exportér opérek. |
![]() |
P63e86t16r 72K60o70n50í10č33e37k 8204172965295Jančura to jezdit nebude. |
![]() |
P97a97v60e87l 39R43e12z69n10i41c18e78k 3805964764702A co kdyz nastoupim v zastavce kde neni vydejna jizdenek, pripadne si ji nestihnu koupit... Doted jsem si ji mohl koupit od pruvodci, pochybuju ze tak budu moct ucinit u revizora |
![]() |
I47v80a51n 59H62o91l92a39s 5467397778627Poseidon. |
![]() |
I13v46a70n 86H75o39l14a97s 5297877528537Co mají Zavřel a Řihák proti aplikaci Poseidon (tedy pokud vůbec dokázali pochopit)? Nebo že by jen pro ně naprosto obligátní "mínus za jméno", protože jim ušlo, že se nediskutuje o poloze brněnského nádraží? |
![]() |
K77a92t86e74ř63i81n88a 52V33a61š89á39k65o46v65á 5161142319515jde o to, že třeba lidi, kteří v JM kraji nebydlí, jen tam zrovna jedou, těžko budou kvůli tomu instalovat aplikaci, atd. Buď tedy musí být na takových zastávkách automat na jízdenky, nebo holt nebudou tržby. Sms pokud vím ve vlaku taky neplatí. |
![]() |
R98o65m49a66n 62J69e31s13c50h92k78e 9518585377965Já mám hloupý telefon. Tak si Poseidona nechte pro sebe. |
![]() |
L81i69b15o28r 74Z63a49v34ř39e51l 8569416311382Poseidon je pro mě zbytečná věc která vznikla |
![]() |
P73a96v92e96l 46R53e86z37n36i33c14e42k 3785474594532ano ja treba poseidona pouziju... ale co clovek ktery nema smartphone, ci nema datovy tarif atd? |
![]() |
P20e41t11r 67K64o95n11í85č55e86k 8594412205245Podle mě budou automaty ve vlacích, asi jako když jsou teď v busech z letiště. |
![]() |
P16a38v98e73l 76R94e84z53n21i83c20e53k 3425804234412v to muzeme doufat... ale pokud to bude nasazeny stylem jako zvysena cena parkovani v brne pak to dopadne bidne.. napred se zvedla cena na nesmyslnou castku a az pak se zacalo resit vyberove rizeni na parkomaty ktere berou i bankovky ci karty.. ergo ted aby clovek s sebou tahal kilovy mesec drobnych |
![]() |
T84o11m73á84š 40T25a40t62í73č76e95k 5170512580928Todlecto určitě bude dle předpisu vyřešený - musíš to prostě mít s sebou nebo ve smartfounu. Ale mně budou ti lidé, průvodčí, chybět. Jakože lidé. Ochotně si připlatím za lidskou obsluhu, namísto robotické. |
![]() |
P54a27v21e27l 75R42e14z70n64i68c66e29k 3265574204622predpis u verejne sluzby ti nemuze naridit ze musis mit smartfoun s datovym tarifem.. to by ti ho totiz jinak stat musel poridit na vlastni naklad... musi pamatovat i na corner-cases jako to ze ne kazdy ma tohle k dispozici... neni nad modely primestskych vlaku ve vyspelych zemich (anglie, australie)... vstup na nastupiste pres turniket. turniket cte jejich papirovo/magneticke jednorazove a casove jizdenky, cte plastove magneticke jizdenky a ma i ctecku carovych kodu abys tam dal QR kod z jizdenky ve smartfounu.. v kazde stanici je pak i alespon jeden par automatu na nakup vsemoznych variant jizdenek s platbou v mincich, bankovkach ci kartou... |
![]() |
K29a71t24e11ř57i67n34a 83V90a96š46á10k98o98v77á 5121622909645Ale zajímavé, že může nařídit, že musíte mít internet....co ty e-recepty např? Platí internet a software stát? Zajímalo by mě. |
![]() |
P36a30v62e46l 98R80e40z19n26i73c95e24k 3155634234752je rozdil pokud se bavime o fyzicke osobe (obcan) a o pravnicke osobe (podnikatel, firma atd) |
![]() |
P44e36t56r 45K86o92n37í36č78e95k 8144702645895Jenže ty příměstské vlaky s turnikety na nástupiště mají oddělené staniční koleje právě pro příměsto a stavebně ucelená nádraží. Nevím, jak byste to chtěl dělat v Brně, kde jsou vstupy na nástupiště čtyři: hala, podchod, další podchod a z průchodu k Tescu... A samozřejmě, že dopravce může určit způsob platby... nebo si myslíte, že když přijde venkovan a řekne, že chce zaplatit nůší jablek (výměnný obchod, jako kdysi býval), že mu to vezmou? Dříve či později se klidně může stát, že České dráhy přestanou brát hotovost. |
![]() |
T63o66m35á91š 83T41a66t34í25č30e27k 5570182200948To je pravda, že musí služba veřejná doprava myslet na všechny. Mně by se ale víc než ploty líbily automaty na jízdenky na každé zastávce (kde není pokladna). V Německu to řeší zase tak, že je automat v každým vozidle, ale venku mi to přijde praktičtější. V Brně a hned nato i v celým JMK budou letos aktivovány čtečky, aby přijímaly karty. Buď si koupíš předplacenou kartu, vlastně takovou elektronickou peněženku, nebo - vlastními slovy řečeno - povolíš, aby DpmB/Kordis ti strhávaly prachy z běžného bankovního nebo kreditního účtu při platbě kartou (razítkování papírových jízdenek zůstane nezměněno ve slotu nad čtečkou). Tato vychytávka bude spojena s dalším komfortem, a to, že ti podle absolvované trasy (budeš se muset zřejmě muset nejen přihlásit, ale taky odhlásit), zvolí ten nejlevnější tarif. Jak se k tomu připojí Dráhy, si paradoxně nepamatuju (psali o tom), i když bydlím v Krasu a vlakem jezdím furt. Jo, zachytil jsem, že IDS je na Jižní Moravě asi nejlepší v ČR, spokojenost všeobecná. Tady taky pramení takový revoluční ideje, jako je propojení těch integrovaných systémů přes hranice krajů. Morava rulez! |
![]() |
P82a41v46e84l 32S43i74k15o55r76a 4420921367Podle zadávací dokumentace (viz https://zakazky.krajbezkorupce.cz/contract_display_8798.html) „každá jednotka musí být vybavena minimálně jedním jízdenkovým automatem v každém multifunkčním prostoru umožňujícím prodej kompletního sortimentu jednorázových a dalších jízdenek stanovených KORDIS,“ přičemž „automat musí být vybaven kombinovanou čtečkou bankovních a čipových karet.“ Naopak si tedy myslím, že se ještě zruší prodej jízdenek na některých nádražích, kde dosud probíhal. (A mimochodem „jednotka musí být vybavena přístupem k internetu prostřednictvím palubní WiFi sítě dostupné bezplatně v celém prostoru přístupném pro cestující.“) |
![]() |
P67a12v76e68l 53R35e19z38n87i22c78e81k 3195194214362ooo. dekuji za pskytnutou informaci. tim padem vse dava smysl :) |
![]() |
M27i38r83e26k 41Z94á63v66o84d42n56ý 7882607790258Tak pokud nebude jezdit žlutý mor, tak doufám, že ti revizoři budou vybaveni čtečkami in-karet :) |
![]() |
L48i39b66o22r 53Z57a14v81ř10e65l 8939296661132v tomto případě žádná in-karta platit nebude |
![]() |
Š23t33e62f78a37n 47F58r75i94č72a 7472198833216Zřejmě reakce na předpokládaný pokles počtu cestujících. Pokud se zruší hlavní nádraží, tak cestujících dramaticky ubude. |
![]() |
J78a29n 77V18a95l38o42u78c52h 6982817698340Šikovné, jedu busem na vlak, tím 3 pásma a v Brně šalinou. Nekoupím tedy ta 3 vlaková pásma; bus, MHD i kus vlaku (dokud jede katastrem zaplacených zón) pokryji a pravděpodobnost, žechytím revizora uprostřed cesty je jaká? Pokud pokutu "sportovně" zaplatím na místě, nemůže to být ztrátový podnik. Dopravce pak vykáže vyšší ztráty, které doplatí erár (případně klesne počet jízdenek v dané relaci, tak se proškrtá jízdní řád)... Dobrodružnější povahy pak zaplatí jen ten bus od baráku k vlaku. Zavádět podobné "úsporné experimenty" v zemi, kde přikrádá kdo může, je přesně podle hesla "konat levněji se prodraží". |
![]() |
P11a26t75r11i44k 10"80L28u32x35p81e51" 76E91g71e44r 4925739447739V Praze a ve středních Čechách nejspíše bude to samé. Tramvajová doprava má být zavedena také do středních Čech. Ono se také mluví o rozšíření Prahy a tedy vznik pražského kraje. To co se původně zamýšlelo se zdá být teď důležité. Vlaky mají v centru města jezdit podzemí to samé chystá Brno. Bylo by rozumné do vestibulů stanic metra umístit turnikety a bylo by fajný mít CityElefant v trase linky metra C. Tato trasa je v současné době hodně vytížená ve špičkách pracovních dnů. V některých případech to mají revizoři hodně těžké. |
![]() |
J92i13ř79í 87H85o32r37á69k 5434805635950Docela by mne zajímalo jak vysoký má plat generální ředitel ČD a ostatní vyšší manažeři. Tam by se asi taky dalo pěkných pár mincí ušetřit. |
![]() |
O67n23d56ř59e29j 71Š13e18v12č91í55k 7921945651293Jezdím vlakem často do Dolních Loucek a kde si koupim jízdenku? |
![]() |
J46i70ř44í 58H34o47r95á40k 5964455865250Ondro, asi až v Dolních Loučkách |
![]() |
O22n72d20ř83e51j 71Š84e83v62č44í21k 7251315701353No ale tam se neprodavaji |
předchozí | 1 2 | další |