Autonomní zpoždění
Auta bez řidiče mají zpoždění, dočkáme se jich mnohem později, než se předpokládalo. Vysoká očekávání se neuskutečnila a hned několik start-upů dokonce skončilo. Nejnověji i společný projekt Fordu a Volkswagenu s názvem Argo AI, ve kterém obě automobilky utopily několik miliard dolarů.
Jsou ale i výjimky. Ikea úspěšně používá autonomní technologii v Texasu, který je k podobným aktivitám benevolentní a této technologii nahrává i jeho rozsáhlá dálniční síť. Ikea ale nechce nahradit stávající řidiče (ti sedí stále za volantem), technologie jim má pouze usnadnit práci. Autonomní tahače provozované společností Kodiak Robotics jezdí z distribučního centra Ikey v Baytownu v Texasu poblíž Houstonu do 300 mil vzdáleného obchodního domu švédské firmy ve Friscu. Jak je to tak trochu ironie – nábytek, který si zákazníci musí smontovat vlastníma rukama, se vozí v kamionech, ve kterých se řidiči vůbec nemusí dotknout volantu.