Brzdy
Jedním z nejstarších vynálezů pro bezpečnost na silnicích jsou brzdy. Jejich historie je delší než dějiny automobilismu, protože byly potřeba v podstatě už od doby vynálezu kola jako takového. Nejprve se brzdilo nejspíš dřevěnými špalíky. První mechanické bubnové brzdy si nechal patentovat Louis Renault v roce 1902, ale nelze dnes s jistotou určit, kdo byl první, protože je používal třeba i Mercedes 35 PS v roce 1901.
Vynález hydraulických brzd se připisuje Němci Fredu Duesenbergovi. Kotoučové brzdy jsou pak společným dílem firem Dunlop a Jaguar, které jimi osadily v roce 1953 model C-Type pro závod Mille Miglia.
Deformační zóny
Za vylepšenou konstrukci aut pomocí deformačních zón, které pohlcují energii nárazu, vděčíme Bélovi Barényimu, který pracoval pro Mercedes-Benz. Vynález si nechal patentovat v roce 1951. Prvním vozem, který deformační zóny využil, byl Mercedes-Benz 220 z roku 1959.
Opěrka hlavy
Patent na „opěrku hlavy pro automobilové sedačky a podobné věci“ získal v roce 1921 Američan Benjamin Katz. Prvek chránící především páteř cestujících při srážce dokázalo masivně rozšířit Volvo, které ho začalo montovat do svých aut od roku 1968. Více o opěrkách hlavy čtěte zde.