Neděle 1. října 2023, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 1. října 2023 Igor

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut. Nejmenší T-Cross bude mít premiéru na podzim, ale už teď automobilka ukazuje prototypy v zajímavém maskování.
Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp | foto: Volkswagen

Do druhé poloviny loňského roku měl Volkswagen v nabídce jen dvě SUV. Tiguana a letitého velkého Tuarega, což na konkurenci nestačilo. Letos proto značka mohutně posiluje. Od začátku roku se prodává nafouknutý Tiguan Allspace a menší novinka T-Roc. Letos se zatím představil zcela nový Touareg a teď je čas na nejmenší model, který se bude jmenovat T-Cross.

Aby byla nabídka přehledná, tak od největšího po nejmenší to jsou: Touareg, Tiguan Allspace, Tiguan, T-Roc a T-Cross. To už je solidní sestava, která pokrývá většinu segmentů trhu. T-Cross je sice nejmenší, ale bude naladěný na praktickou notu. Tak třeba kufr bude stejně velký nebo dokonce o pár litrů větší než u T-Rocu. Automobilka dokonce uvádí, že T-Cross nabídne něco víc. Skoro jakoby měl lézt do zelí škodovce.

Obě dvě menší SUV Volkswagenu stojí na platformě MBQ, respektive na ní stojí i Tiguan a všechny SUV od Škody nebo Seatu. U T-Crossu to bude menší varianta platformy, takže tentokrát přijede crossover čistě s pohonem přední nápravy. Kdo by chtěl pohon všech kol, bude se muset poohlédnout po větším T-Rocu. Zcela zjednodušeně: T-Cross je SUV z Pola, T-Roc z Golfu. 

Pokud se lépe orientujete v nabídce dalších koncernových značek, tak dodejme, že T-Roc je adekvátním modelem ke Škodě Karoq nebo Seatu Ateca, ale oproti nim je o něco menší. T-Cross má sourozence v Seatu Arona a časem se dočká zatím nepojmenované Škody podobných parametrů a rozměrů. Jak bude vypadat, naznačuje koncept Vision X, ten si prohlédněte zde.

Podobu Volkswagenu T-Cross se dozvíme na podzim, kdy bude mít premiéru. Zatím jsou k dispozici jen obrázky zamaskovaných aut. Samotný výrobce tvrdí, že novinka bude stylovější než větší T-Roc. Což je zajímavé, protože zrovna T-Roc je v jinak dost konzervativní paletě aut Volkswagenu překvapivě odvážně (a nutno dodat že povedeně) pojatým modelem. Takže jestli bude T-Cross ještě stylovější, tak se máme na co těšit.

Každopádně po vzoru většího sourozence bude mít zájemce o T-Cross na výběr hodně laků karoserie a navíc si bude moci vybrat kontrastní provedení střechy. Auto dostane nápadnou a především velkou mřížku chladiče a nejvíc mu to bude slušet na osmnáctipalcových kolech, která jistě nebudou základní položkou výbavy. Za příplatek bude svítit plně diodovými světlomety.

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp
Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

T-Cross bude na délku měřit 4,107 metru, rozvor je shodný s Polem, tedy 2,551 metru. A ještě jedno srovnání, nafouknutá karoserie bude o víc jak deset centimetrů vyšší. Automobilka vyzdvihuje flexibilní interiér, zadní lavice bude posuvná, takže snadno upravíte velikost kufru podle potřeb. Místa by uvnitř mělo být víc než v jiných autech stejné třídy.

Pohonné jednotky nikoho nepřekvapí. Základem bude tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách. Slabší se 70 kW a silnější s 85 kW. Slabší verze si musí vystačit jen s pětistupňovou převodovkou, silnější a další agregáty se pojí s šestistupňovou převodovkou. Samozřejmě s příplatkovou alternativou sedmistupňového automatu (dvojspojková skříň DSG). 

Vrcholem nabídky bude čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW. Silnější motor k dispozici nebude, alespoň zatím o tom není nic známo. A asi je málo pravděpodobné, že by Volkswagen připravil variantu GTI s dvoulitrovým TSI jako u Pola. Ale kdo ví. Naopak naftová varianta v prodeji bude, ale jen jedna. T-Cross tak objednáte s 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Buď spojeným s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG.

O ceně zatím můžeme jen spekulovat. Ale když se odrazíme od základní ceny většího T-Rocu, který začíná na 458 tisících korunách s tříválcovým TSI, tak T-Cross by měl startovat na částce pod 400 tisíc korun. Mimochodem, Volkswagen sice není levná značka, ale třeba cena T-Rocu je konkurenceschopná. 

T-Roc začíná se stejným motorem na nižší částce než Škoda Karoq, u které zatím chybí základní výbavový stupeň Ambiente. Ale i druhá výbava T-Rocu Style stojí v základu stejně jako Karoq Ambiente. U příplatků to je horší, Škoda má totiž výhodnější balíčky výbavy.  

Autor:
  • Nejčtenější

Těchto pět věcí řidiči v Česku ignorují nebo je neumějí. Děláte je také?

Každý řidič má nějaký zlozvyk. Někdo špatně pracuje se spojkovým pedálem, jiný málo sleduje zpětná zrcátka, další se...

Amerika neuvěřitelně investuje, v Evropě se jen řeční, lamentuje šéf Škody

Premium Klaus Zellmer oslavil první rok v roli předsedy představenstva Škody Auto. „Škoda má šanci v budoucnosti dostat větší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test aut, která přibzučí do Evropy. Většinu neznáte, seznamte se

Exkluzivně Již po 45. se do hotelu Tannishus v severním cípu Jutského poloostrova na pobřeží Severního moře sjeli členové odborné...

Automobilky chválí kompromisní Euro 7, ale obávají se vysokých nákladů

Nově dohodnutý kompromisní návrh emisní normy Euro 7 znamená podle tuzemských automobilek výrazné zlepšení proti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Karbon je strašák moderních motorů. Zažene ho správná péče a palivo

Kardiovaskulární nemoci u lidí si většinou každý dokáže představit, něco podobného ale trápí i automobilové motory....

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

Špinavá tajemství čisté Tesly. Superdobíječky plní baterky i z dieselagregátu

Když v Kalifornii chcete doplnit baterii své tesly, nemusíte zajíždět ke vzdálenější dobíječce jen proto, že stojí ve...

Formentor s pětiválcem Audi je sběratelský kousek i sporťák pro každý den

Vyrábět sportovní speciály v malých sériích není v koncernu Volkswagen samozřejmostí. Mladoboleslavští se podobné pocty...

Veteránskou rally vedla Máňa. I když ztratíte itinerář, můžete dojet třetí

Přes sto šedesát posádek se postavilo na start South Bohemia Classic, největší tuzemské setinové rally. Už čtrnáctý...

Autogalerie týdne: Nejostřejší alpinka je v Česku, samozřejmě modrá

R v jeho jméně znamená „radikální“. Nejostřejší Alpine je v Česku. Extrémní verze, lehčí, ostřejší, inspirovaná...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Kazma ukázal, jak snadno se dal zjistit kód vedoucí k výhře 22 milionů korun

Kazma (38) ukázal, jak relativně lehce se dal zjistit kód vedoucí k výhře jednoho milionu dolarů, v přepočtu 22 milionů...

Jiří Paroubek se potřetí oženil, expremiér si vzal bývalou poslankyni ČSSD

Po opožděné páteční oslavě svých 71. narozenin se bývalý premiér Jiří Paroubek o víkendu oženil, tentokrát už potřetí....

Žiju se ženou, přiznala farářka ze StarDance Martina Viktorie Kopecká

Farářka Církve československé husitské Martina Viktorie Kopecká (37), která zaujala televizní diváky v soutěži...

Smartwings přestanou létat z malých letišť. Zařízly plány cestovek

Premium Posílit význam tuzemských regionálních letišť a umožnit řadě lidí cestovat na dovolenou bez cesty na pražské letiště. S...

Další celebrita na OnlyFans. Dělám to kvůli rodině, říká herečka

Drea de Matteová (51) je americká herečka známá například díky rolím Angie v Zoufalých manželkách, Wendy v Zákonu gangu...