T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

aktualizováno 
Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut. Nejmenší T-Cross bude mít premiéru na podzim, ale už teď automobilka ukazuje prototypy v zajímavém maskování.

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp | foto: Volkswagen

Do druhé poloviny loňského roku měl Volkswagen v nabídce jen dvě SUV. Tiguana a letitého velkého Tuarega, což na konkurenci nestačilo. Letos proto značka mohutně posiluje. Od začátku roku se prodává nafouknutý Tiguan Allspace a menší novinka T-Roc. Letos se zatím představil zcela nový Touareg a teď je čas na nejmenší model, který se bude jmenovat T-Cross.

Fotogalerie

Aby byla nabídka přehledná, tak od největšího po nejmenší to jsou: Touareg, Tiguan Allspace, Tiguan, T-Roc a T-Cross. To už je solidní sestava, která pokrývá většinu segmentů trhu. T-Cross je sice nejmenší, ale bude naladěný na praktickou notu. Tak třeba kufr bude stejně velký nebo dokonce o pár litrů větší než u T-Rocu. Automobilka dokonce uvádí, že T-Cross nabídne něco víc. Skoro jakoby měl lézt do zelí škodovce.

Obě dvě menší SUV Volkswagenu stojí na platformě MBQ, respektive na ní stojí i Tiguan a všechny SUV od Škody nebo Seatu. U T-Crossu to bude menší varianta platformy, takže tentokrát přijede crossover čistě s pohonem přední nápravy. Kdo by chtěl pohon všech kol, bude se muset poohlédnout po větším T-Rocu. Zcela zjednodušeně: T-Cross je SUV z Pola, T-Roc z Golfu. 

Pokud se lépe orientujete v nabídce dalších koncernových značek, tak dodejme, že T-Roc je adekvátním modelem ke Škodě Karoq nebo Seatu Ateca, ale oproti nim je o něco menší. T-Cross má sourozence v Seatu Arona a časem se dočká zatím nepojmenované Škody podobných parametrů a rozměrů. Jak bude vypadat, naznačuje koncept Vision X, ten si prohlédněte zde.

Podobu Volkswagenu T-Cross se dozvíme na podzim, kdy bude mít premiéru. Zatím jsou k dispozici jen obrázky zamaskovaných aut. Samotný výrobce tvrdí, že novinka bude stylovější než větší T-Roc. Což je zajímavé, protože zrovna T-Roc je v jinak dost konzervativní paletě aut Volkswagenu překvapivě odvážně (a nutno dodat že povedeně) pojatým modelem. Takže jestli bude T-Cross ještě stylovější, tak se máme na co těšit.

Každopádně po vzoru většího sourozence bude mít zájemce o T-Cross na výběr hodně laků karoserie a navíc si bude moci vybrat kontrastní provedení střechy. Auto dostane nápadnou a především velkou mřížku chladiče a nejvíc mu to bude slušet na osmnáctipalcových kolech, která jistě nebudou základní položkou výbavy. Za příplatek bude svítit plně diodovými světlomety.

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp
Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

T-Cross bude na délku měřit 4,107 metru, rozvor je shodný s Polem, tedy 2,551 metru. A ještě jedno srovnání, nafouknutá karoserie bude o víc jak deset centimetrů vyšší. Automobilka vyzdvihuje flexibilní interiér, zadní lavice bude posuvná, takže snadno upravíte velikost kufru podle potřeb. Místa by uvnitř mělo být víc než v jiných autech stejné třídy.

Pohonné jednotky nikoho nepřekvapí. Základem bude tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách. Slabší se 70 kW a silnější s 85 kW. Slabší verze si musí vystačit jen s pětistupňovou převodovkou, silnější a další agregáty se pojí s šestistupňovou převodovkou. Samozřejmě s příplatkovou alternativou sedmistupňového automatu (dvojspojková skříň DSG). 

Vrcholem nabídky bude čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW. Silnější motor k dispozici nebude, alespoň zatím o tom není nic známo. A asi je málo pravděpodobné, že by Volkswagen připravil variantu GTI s dvoulitrovým TSI jako u Pola. Ale kdo ví. Naopak naftová varianta v prodeji bude, ale jen jedna. T-Cross tak objednáte s 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Buď spojeným s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG.

O ceně zatím můžeme jen spekulovat. Ale když se odrazíme od základní ceny většího T-Rocu, který začíná na 458 tisících korunách s tříválcovým TSI, tak T-Cross by měl startovat na částce pod 400 tisíc korun. Mimochodem, Volkswagen sice není levná značka, ale třeba cena T-Rocu je konkurenceschopná. 

T-Roc začíná se stejným motorem na nižší částce než Škoda Karoq, u které zatím chybí základní výbavový stupeň Ambiente. Ale i druhá výbava T-Rocu Style stojí v základu stejně jako Karoq Ambiente. U příplatků to je horší, Škoda má totiž výhodnější balíčky výbavy.  

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz