Tevva - vodík jako „záložní pohon“ pro nákladní auta
Stejný nápad měl i britský start-up Tevva, který plánuje vyrábět 7,5tunový plně elektrický nákladní automobil se záložní vodíkovou nádrží pro případ, že mu dojde elektrická energie v klasické baterii. Současně mu to umožní zvýšit dojezd, aniž by musela obětovat část nákladové kapacity pro větší, těžší a samozřejmě také dražší trakční baterii. Toto řešení možná zvolí i další firmy, neboť jim umožní vyhnout se tomuto nepříjemnému dilematu.
Společnost Tevva ale pracuje také na 12tunovém nákladním automobilu, jehož uvedení na trh plánuje na příští rok a v sezoně 2024 chce uvést na trh 19tunový elektricko-vodíkový model.
Hopium Machina Vision – Tesla vodíkových automobilů?
Velkou odezvu měl na pařížském autosalonu koncept vodíkového modelu Hopium Machina Vision od francouzského start-upu Hydrogen Motive Company (HMC). Impozantní sedan o délce 4,90 metru je považován za jakousi „Teslu vodíkových automobilů“. Prototyp prémiového sedanu s palivovým článkem zaujal elegantním aerodynamickým designem.
Nádrže umožňují dojezd 1 000 km. Vůz disponuje výkonem 500 koní, má dojezd 1 000 km a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. Údajně se jedná o téměř finální produkční verzi, která by měla být uvedena na trh koncem roku 2025. Cílová roční kapacita výroby má být až 20 tisíc vozů, společnost Hopium údajně registruje již tisíc zájemců. Vůz s logem ve tvaru vln by se měl prodávat v přepočtu za 3 miliony korun.