Velké plány Stellantisu
Vodíkovou cestou se vydává i koncern Stellantis. Ten již nabízí dodávky Peugeot e-Expert Hydrogen, Citroën ë-Jumpy Hydrogen a Opel Vivaro-e Hydrogen, které si lze koupit ve Francii a v Německu. Ty mají dojezd 400 kilometrů a plní roli doplňkové nabídky k elektrickým verzím.
Palivový článek je napájen z nádrže tvořené třemi nádobami s kapacitou 4,4 kg vodíku umístěné pod zadní částí podlahy a je doplněn dobíjecí lithium-iontovou baterií s kapacitou 10,5 kWh. Vůz pohání vpředu umístěný elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 Nm.
V příštím roce mají vzniknout v továrně Opelu v německém Rüsselsheimu v celkovém objemu 1 tisíc kusů. V roce 2025 by to ale měl být již desetinásobek tohoto počtu. Mezitím má navíc koncern Stellantis uvést na trh velkou dodávku s vodíkovým pohonem.