Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Turbodvouválec 0,9 litru ve Fiatu 500 jezdí za 4 litry. Má tlačítko pro snížení výkonu

Fiat konečně oficiálně představil svůj model 500 se zbrusu novým dvouválcovým motorem TwinAir. Trumfem tohoto motoru má být slušný výkon v kombinaci s minimalistickou spotřebou. Ta překonává i vznětové motory v pětistovce.

Fiat 500 TwinAir | foto: Fiat

Fiat svůj motor TwinAir slíbil už před časem, zároveň bylo známo, že jej poprvé uvede v modelu 500. Delší dobu také víme, že motor bude ve finále k dispozici ve třech výkonových variantách – 65, 85 a 105 koní.

Ve Fiatu 500 se jako první objevuje verze s výkonem 63 kW, tedy 85 koní. To také nebylo žádné tajemství. Fiat se ale konečně pochlubil oficiálními provozními údaji nového motoru v pětistovce. A výsledek je úctyhodný. Původní informace od automobilky malou revoluci slibovaly.

Fiat 500 TwinAir

Pětistovka s malým dvouválcem o objemu 900 kubických centimetrů se totiž stává vozem, který dovede být výkonnější a přitom úspornější než turbodieselová varianta. Pravda, ke kombinované spotřebě pouhých 4,1 litru benzinu na 100 kilometrů mu pomáhá standardně montovaný systém stop-start. Ale i tak je spotřeba o desetinu litru nižší, než má vznětový motor 1.3 MultiJet. Benzinový turbomotor TwinAir přitom poskytuje o 10 koní vyšší výkon než turbodieselová varianta. S robotickou převodovkou Dualogic průměr klesne na rovné čtyři litry.

Férové je také přidat srovnání s výkonnější variantou dieselového MultiJetu. Ten v pětistovce nabízí 95 koní a rovněž je standardně kombinován se systémem stop-start. Jeho výsledná kombinovaná spotřeba je 3,9 litru nafty na 100 kilometrů. Ekology jistě zaujme, že benzinový TwinAir má z těchto variant nejnižší emise CO2. Vyprodukuje ho pouhých 95 gramů (92 s převodovkou Dualogic) na kilometr, zatímco výše zmíněné MultiJety produkují 111 a 104 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Fiat 500 TwinAir

Malá pětistovka s motorem TwinAir navíc disponuje tlačítkem, které pomůže k opravdu úsporné jízdě. Po stisknutí tlačítka ECO se motor přenastaví do režimu, kdy je namísto původních 145 Nm točivý moment omezený jen na 100 Nm a maximální výkon klesá 57 kW (77,5 koní). Tento režim je nastaven tak, aby charakteristika motoru vyhovovala městskému provozu.

Ve standardním módu nebude pětistovka žádnou brzdou provozu. Jejích 85 koní výkonu stačí na akceleraci z nuly na 100 km/h za 11 sekund a maximální rychlost 173 km/h. Kromě klasické pětistovky se motor objeví i ve verzi 500C. Později se jej pak i v ostatních výkonových variantách dočkáme v dalších modelech Fiat.

Témata: Fiat, Fiat 500
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...