Legenda jménem uno se vrátila. Studie roadsteru má 154 koní

aktualizováno 
Fiat letos oživil legendární model Uno. Prozatím se prodává jen v Jižní Americe, ale pravděpodobně ho nabídne i na dalších trzích včetně Evropy. Vedle základní verze nyní představil i sportovní variantu a zajímavý roadster.

Fiat Uno Sporting | foto: Fiat

Nové uno tomu původnímu moc podobné není. Aby taky bylo, když je dělí dvacetiletý věkový odstup. Je to jednoduchý vůz s délkou 3,77 metru, takže je o trochu větší než panda, u nás dobře známý fiaťácký prcek. Uno vychází z jeho konstrukce.

Fiat Uno Sporting

Základní nové uno, které je letošní novinkou v jihoamerické nabídce Fiatu, překvapí výraznými prolisy na dveřích a netradiční maskou s trojicí drobných průduchů. Jednoduchý, ale pohledný je i interiér novinky. V nabídce jsou tři základní varianty, od velmi jednoduché s nelakovanými nárazníky přes standardní až po outdoorovou verzi Way, kde výrobce oblepil prolisy na dveřích a na blatnících plastovými díly a trochu zvýšil podvozek. V každém případě i nové uno ukazuje, že Fiat miniautíčka umí a že je v segmentu laciných aut premiantem.

Fiat Uno Sporting

Nyní ale přišel čas i na zábavu. Pro autosalon v Sao Paulu připravil Fiat dvě hravé varianty nového una. Verze Sporting má namířeno do sériové výbavy, model Roadster je prozatím jen designérskou studií, ale kdo ví, třeba se i ona dočká sériové produkce.

Fiat Uno Sporting

Uno Sporting by u mnoha pamětníků mohlo evokovat dávnou sportovní variantu původního Una, model 1,4 Turbo i.e. Jenže tak slavné to s novinkou nebude. Sporting se od základního provedení odlišuje jen sportovní kit karoserií. Pod kapotou bude vcelku obyčejný benzínový motor 1,4 s výkonem 88 koní, což na malé autíčko jistě stačí, žádný trhač asfaltu to nebude. Použitý motor 1,4 je jedním ze dvou motorů, které se prozatím do nového una montují. Tím druhým je litrový agregát s výkonem 75 koní. Oběma motorům chutná i biolíh, na který Brazilci rádi jezdí.

Karoserie verze Sporting dostala polepy prolisů na dveřích, lehce pozměněnou přední část nebo drobné plastové lemy blatníků. Velmi zajímavě je pak provedená koncovka výfuku. Pár změn se dočkal i interiér: knoflíky ovládání ventilace jsou v barvě karoserie a polep přístrojové desky se nese v karbonovém stylu.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Technicky zajímavější, ale o to vzdálenější realitě je Fiat Uno Roadster. Už na první pohled se od obyčejného nového una liší agresivnější přídí a také zcela přepracovanou zádí. Aby také ne, když roadster je pouze dvoumístný a zcela mu chybí jakákoliv střecha.

Designéři výrazně více přepracovali i interiér, především si pohráli s barvou přístrojovky a také třeba volantu. Prototyp Roadsteru pohání přeplňovaná benzínová 1,4, tedy konečně reminiscence na původní Uno Turbo i.e. Motor má výkon 154 koní, což by s lehkým vozem mělo pořádně cvičit. Bohužel, roadster se asi do výroby jen tak nedostane.

Prozatím není jasné, na jaké další trhy mimo Jižní Ameriku Fiat svoje nové uno vypustí. S nízkou cenou by to ale mohl být docela trhák.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz