Legenda jménem uno se vrátila. Studie roadsteru má 154 koní

aktualizováno 
Fiat letos oživil legendární model Uno. Prozatím se prodává jen v Jižní Americe, ale pravděpodobně ho nabídne i na dalších trzích včetně Evropy. Vedle základní verze nyní představil i sportovní variantu a zajímavý roadster.

Fiat Uno Sporting | foto: Fiat

Nové uno tomu původnímu moc podobné není. Aby taky bylo, když je dělí dvacetiletý věkový odstup. Je to jednoduchý vůz s délkou 3,77 metru, takže je o trochu větší než panda, u nás dobře známý fiaťácký prcek. Uno vychází z jeho konstrukce.

Fiat Uno Sporting

Základní nové uno, které je letošní novinkou v jihoamerické nabídce Fiatu, překvapí výraznými prolisy na dveřích a netradiční maskou s trojicí drobných průduchů. Jednoduchý, ale pohledný je i interiér novinky. V nabídce jsou tři základní varianty, od velmi jednoduché s nelakovanými nárazníky přes standardní až po outdoorovou verzi Way, kde výrobce oblepil prolisy na dveřích a na blatnících plastovými díly a trochu zvýšil podvozek. V každém případě i nové uno ukazuje, že Fiat miniautíčka umí a že je v segmentu laciných aut premiantem.

Fiat Uno Sporting

Nyní ale přišel čas i na zábavu. Pro autosalon v Sao Paulu připravil Fiat dvě hravé varianty nového una. Verze Sporting má namířeno do sériové výbavy, model Roadster je prozatím jen designérskou studií, ale kdo ví, třeba se i ona dočká sériové produkce.

Fiat Uno Sporting

Uno Sporting by u mnoha pamětníků mohlo evokovat dávnou sportovní variantu původního Una, model 1,4 Turbo i.e. Jenže tak slavné to s novinkou nebude. Sporting se od základního provedení odlišuje jen sportovní kit karoserií. Pod kapotou bude vcelku obyčejný benzínový motor 1,4 s výkonem 88 koní, což na malé autíčko jistě stačí, žádný trhač asfaltu to nebude. Použitý motor 1,4 je jedním ze dvou motorů, které se prozatím do nového una montují. Tím druhým je litrový agregát s výkonem 75 koní. Oběma motorům chutná i biolíh, na který Brazilci rádi jezdí.

Karoserie verze Sporting dostala polepy prolisů na dveřích, lehce pozměněnou přední část nebo drobné plastové lemy blatníků. Velmi zajímavě je pak provedená koncovka výfuku. Pár změn se dočkal i interiér: knoflíky ovládání ventilace jsou v barvě karoserie a polep přístrojové desky se nese v karbonovém stylu.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Technicky zajímavější, ale o to vzdálenější realitě je Fiat Uno Roadster. Už na první pohled se od obyčejného nového una liší agresivnější přídí a také zcela přepracovanou zádí. Aby také ne, když roadster je pouze dvoumístný a zcela mu chybí jakákoliv střecha.

Designéři výrazně více přepracovali i interiér, především si pohráli s barvou přístrojovky a také třeba volantu. Prototyp Roadsteru pohání přeplňovaná benzínová 1,4, tedy konečně reminiscence na původní Uno Turbo i.e. Motor má výkon 154 koní, což by s lehkým vozem mělo pořádně cvičit. Bohužel, roadster se asi do výroby jen tak nedostane.

Prozatím není jasné, na jaké další trhy mimo Jižní Ameriku Fiat svoje nové uno vypustí. S nízkou cenou by to ale mohl být docela trhák.

Fiat Uno Cabriolet Concept

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Calgary je rájem řidičů, Bombaj peklem. Praha patří do průměru

Nejpříjemnějšími městy pro řidiče je kanadské Calgary a Ottawa, ale také Dubaj ve Spojených arabských emirátech či...

Prodej elektroaut v Česku roste, příští rok má výrazně zrychlit

Prodej nových elektromobilů na českém trhu by se měl v příštím roce víc než ztrojnásobit – na tři až tři a půl tisíce...

Experti chtějí prosadit řidičák na zkoušku, jako mají Rakušané

Experti chtějí prosadit novelu zákona, která by změnila získání řidičského oprávnění i systém vzdělávání v autoškolách....

Mercedes větří krizi: propouští a chce ušetřit miliardu

Výrobce luxusních vozů Mercedes propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy...

Advantage Consulting, s.r.o.
OBSLUHA HORIZONTÁLNÍ FRÉZKY

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 22 000 - 26 000 Kč

Najdete na iDNES.cz