Skvěle si podle dat společnosti Dataforce v Evropě vedla i Škoda Octavia, které se meziročně prodalo o 43,5 procenta víc. Stala se nejprodávanějším vozem nejen v České republice, ale po šesti letech i na Slovensku. Již druhým rokem po sobě se Octavia stala nejprodávanějším vozem v Rakousku a dominovala i slovinskému trhu.
Také v Číně je Tesla Model Y jedničkou. Podle údajů Čínské asociace výrobců automobilů (CAAM) se v roce 2023 bylo na tamním trhu registrováno víc než 456 tisíc kusů, což představuje oproti roku 2022 nárůst o 45 procent. V roce 2022 se Model Y umístil až na pátém místě. Velkou událostí v Číně je první místo značky BYD v žebříčku značek, když sesadila po dlouhá léta dominantní Volkswagen.
Tesla snížila ceny až o 20 procent, v Číně zlevnila už podruhé |
Svéráz národního lovu
Zajímavý je i pohled na čela prodejních tabulek na dalších evropských a světových trzích. V Německu slavil loni své 48. prvenství za posledních 49 let Volkswagen Golf. S výjimkou sezony 1980, kdy ho předběhl Mercedes W123, je jedničkou každoročně od roku 1975. Renault Clio je zásluhou velkého nárůstu (+52,2 procenta) ve Francii zpět na pole position, zatímco jeho hlavní rival Peugeot 208 zaznamenal pokles o 2,9 procenta. Třetí je i přes 7,5procentní nárůst Dacia Sandero.
Čtvrtá Octavia je čtyřletá, ojetiny jsou od 400 tisíc. Pozor na infotainment |
Třetím rokem v řadě je nejprodávanějším vozem v Polsku Toyota Corolla. Škoda Octavia (+45,1 procenta) posílila o tři místa oproti loňskému roku na celkové druhé místo. Druhá je Octavia i v Maďarsku, kde si vedení udržuje Suzuki S-Cross.