V Belgii bylo v roce 2023 nejprodávanějším autem BMW X1, v Řecku statistikám vévodil Opel Corsa, když ukončil deset let nadvlády Toyoty Yaris. Ve Spojeném království se nejlépe prodávala Ford Puma a Rumuni nejvíc kupovali Dacii Logan.
Tesla se přetahuje s Enyaqem o vládu nad českým trhem s elektromobily |
Španělé loni preferovali Dacii Sandero a v Indii se v roce 2023 stal nejprodávanějším autem model Maruti Suzuki Swift. Fiat Panda i přes mírný pokles zaznamenal dvanácté prvenství v řadě před Dacií Sandero a Lancií Ypsilon. Značka Fiat klesla na historicky nejnižší roční podíl (11,1 procenta).
Japonské bonsaie a americké tanky
V Izraeli se jedničkou stal čínský model BYD Atto 3 a v Rusku si připsala své sedmé vítězství na domácí půdě Lada Granta, které loni patřilo 18,5 procenta tamního trhu. Již popáté se nejprodávanějším autem v Jižní Koreji stal Hyundai Grandeur. V Austrálii se stal jedničkou Ford Ranger. V Japonsku drží přední příčky vozy kategorie kei cars. Loni se největšímu zájmu těšila mezi miniauty již po devět let dominantní Honda N-Box.
Mistrovský kousek Hondy. Mikrotahač s mikrokaravanem jako pro Barbie |
Kontrastem k Japonsku je severoamerický trh. Tomu tradičně vévodí Ford řady F, který loni oslavil 42 let v řadě jako nejprodávanější vůz v USA a 47 po sobě jdoucích let jako nejprodávanější pick-up. V sousední Kanadě byl jedničkou popatnácté v řadě. Na druhém místě v USA skončil Chevrolet Silverado a třetí se umístil RAM Pickup. Titul nejprodávanějšího SUV získala již posedmé v řadě Toyota RAV4. Konkurence je v USA hodně silná, a Tesle Model Y ani přes nárůst prodejů o 74,6 procenta se s ročními prodeji lehce nad 400 tisíc nepodařilo dostat výš než na páté místo. Mezi osobními vozy je i přes mírný pokles jedničkou Toyota Camry, již 22. rokem v řadě. Pro zajímavost: posledním americkým sedanem, který se prodával nejlépe, byl v roce 1996 Ford Taurus.