Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

  23:42aktualizováno  3. srpna 11:16
„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném před uplynulým víkendem šéf celého VW Herbert Diess. Rozhodující dílek skládačky je tím na svém místě. Diess pro Frankfurter Allgemeine Zeitung už naznačil, jaký úkol nový šéf Škody dostane.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda

Mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen.

Thomas Schäfer

Tím, kdo kormidlem značky pootočí, má být podle obvykle dobře informovaného magazínu Automobilwoche opravdu Thomas Schäfer. O vedoucím jihoafrické části koncernu Volkswagen se mluví jako o nejžhavějším kandidátovi na nového šéfa Škody už několik týdnů.

Novým generálem automobilky má být padesátiletý německý manažer zvolen v pondělí na zasedání představenstva značky.

Jeho zvolení vidí jako téměř jisté také předák Škodováckých odborů Jaroslav Povšík. „Neví se, kam Škodu nasměruje,“ řekl s tím, že Schäfer je pro škodovácké odbory neznámý.

„Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík.

Zatím neví, kam bude chtít Schäfer značku nasměrovat, bude proto sledovat jeho práci. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.

Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech (čtěte zde). O jeho dalším osudu se ještě bude rozhodovat. Diess v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung uznal, že rozvoj vrcholových manažerů není silnou stránkou VW (sám přišel od BMW, ze kterého dnes pochází nezvykle hodně vysokých manažerů VW). Manažery, kteří přišli o pozici, si podle Diessových slov chtějí nechat v koncernu. Podle zdroje iDNES.cz obeznámeného se situací v německém koncernu ovšem právě mezi Diessem a Maierem nepanují zrovna přátelské vztahy.

Deník Handelsblatt ihned po Maierově odvolání napsal, že doplatil na přílišné sebevědomí, protože Škoda svými vozy až příliš zatápěla klíčové značce VW, rostl jí i obrat a svými maržemi překonávala i prémiové Audi, což vedení koncernu neslo nelibě. To Diess nově vlastně potvrdil.

V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který stejně jako Maier skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho ze společných podniků skupiny Volkswagen v Číně 31. července.

Maier byl do čela české automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

V loňském roce zvýšila Škoda Auto své tržby o 15 % na 19,8 miliardy eur a provozní výsledek o pětinu na 1,7 miliardy eur. „V letošním prvním pololetí navzdory dramatickému poklesu přes pokles dodávek nových vozů o 31,3 % na 426 700 vozů zůstala spolu s Porsche a Scanií jedinou značkou, která za prvních šest měsíců vykázala kladný hospodářský výsledek, a to 228 milionů eur. V současné době je v Evropě jen hodně málo výrobců, kteří za první pololetí dokázali udržet zisk,“ uvádí magazín Autoweek.

Škoda proti Dacii?

„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ uvedl v pátečním rozhovoru Diess. Německý koncern dlouhodobě ztroskotává ve snaze vytvořit lacinou značku, která by konkurovala extrémně úspěšné Dacii. Jestli je hlavním úkolem Škody nyní bojovat hlavně s ní, nebo s Citroënem a Kií, které hierarchicky patří výš než lowcostová Dacia, není úplně jasné. 

Stojí ovšem za připomenutí, že když Škoda představovala aktuální novou Octavii, která se vždy profilovala jako auto přerůstající klasickou nižší střední třídu o kategorii výš, vyjmenovávali manažeři Škody mezi hlavními konkurenty právě modely Opel Astra, Kia Ceed nebo Renault Mégane. 

Nový Šéf Škody

Thomas Schäfer

Narodil se 1. dubna 1970 ve městě Marburg v Hesensku. V roce 1994 vystudoval technologii výroby na Berufsakademie v Mannheimu.

Již během studií v roce 1991 začal pracovat u automobilové společnosti Daimler v Mannheimu. V letech 1994 až 1998 působil v různých funkcích v závodě v Rastattu a necelý rok působil i v USA. Poté pracoval do roku 2002 na vysokých manažerských postech v pobočce automobilky DaimlerChrysler v Jihoafrické republice.

V roce 2002 spoluzakládal pobočku automobilky DaimlerChrysler v Malajsii a ujal se funkce viceprezidenta pro výrobu. V letech 2005 až 2012 pracoval ve vysokých manažerských funkcích společnosti Daimler v Německu a v této funkci se podílel i na expanzi vozů Mercedes-Benz do Číny.

V roce 2012 nastoupil do vrcholového managementu koncernu Volkswagen. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Je rovněž prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není

13. května 2024

Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

13. května 2024

Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...