Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW stále hledá partnera pro laciný elektromobil. Nově se ptá u Renaultu

Německá automobilka Volkswagen jedná s potenciálními partnery o možné spolupráci při vývoji plánovaného elektromobilu s cenou do 20 000 eur (zhruba 490 000 Kč). Informoval o tom německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje obeznámené se situací.

Konkurence se v rozvoji v elektromobility kolem Volkswagenu prohnala a ten se nyní snaží udržet v závěsu. Chce si tak namluvit partnery mezi progresivními čínskými výrobci.

Jedním z možných nově oslovených partnerů je podle informací Handelsblattu francouzská automobilka Renault, jednání se však nacházejí ve velmi rané fázi a nemusejí dospět k výsledku, uvedly zdroje.

Volkswagen se podle agentury Reuters k informacím listu odmítl vyjádřit. Mluvčí Renaultu uvedl, že k dosažení konkurenceschopnosti na trhu s levnými malými elektromobily je kooperace nezbytná. „Vedeme různé rozhovory, ale nic není dokončeno,“ dodal.

„Potenciální synergie mezi těmito dvěma průmyslovými giganty by mohla přinést revoluci v oblasti elektromobility. Cílem tohoto odvážného jednání o průlomovém partnerství je pro obě strany roční produkce dohromady 200 000 až 250 000 vozidel,“ uvádí magazín Autoweek. „Podle Handelsblattu má Volkswagen zájem na spolupráci na platformě pro elektromobil, od níž si slibuje, že učiní jeho vozidla s akumulátory cenově dostupná pro běžné zákazníky.“

Evropské automobilky se nyní zaměřují na vývoj cenově dostupných elektromobilů, protože čelí zostřené konkurenci ze strany americké společnosti Tesla a levných čínských modelů. Průměrná prodejní cena elektromobilů v Evropě v letošním prvním pololetí podle výzkumné společnosti JATO Dynamics činila přes 65 000 eur (zhruba 1,6 milionu Kč), zatímco v Číně jen nepatrně přesahovala 31 000 eur (zhruba 755 000 Kč), píše Reuters.

Francouzský útok na emoce. Nový Renault Twingo rozpoutá retro orgie

Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume minulý měsíc uvedl, že podnik zatím ohledně výroby elektromobilu za 20 000 eur žádným způsobem nerozhodl. Myslí si, že firma by takový vůz mohla začít vyrábět ve druhé polovině desetiletí.

Volkswagen v březnu představil podrobnosti o vývoji plně elektrického automobilu za 25 000 eur (zhruba 610 000 Kč), který má být uveden na trh do roku 2025. Společnost tehdy uvedla, že pracuje také na elektromobilu za 20 000 eur, ale další informace neposkytla.

Šéf VW: Elektromobil do půl milionu by mohl přijít v druhé polovině dekády

„Hlavní pákou ke snížení cen elektromobilů je snížení nákladů na baterie,“ řekl Blume.

Volkswagen na podzim jednal s čínským start-upem Zhejiang Leapmotor Technology o přebírání nové platformy pro laciné elektromobily pro Čínu. Německý koncern ale nakonec předběhl konkurenční koncern Stellantis, který se s Leapmotorem dohodl koncem října.

„Volkswagen nedávno uvedl, že vyvine novou platformu pro cenově dostupná elektrická vozidla v Číně, přičemž ke snížení nákladů použije komponenty z místních zdrojů,“ uvádí Autoweek. „Volkswagen usiluje o znovuzískání ztracené pozice na největším světovém automobilovém trhu, kde ztratil svou vedoucí pozici ve prospěch místní společnosti BYD. Nová architektura má být vytvořena speciálně podle potřeb čínských zákazníků pokud jde o akumulátor i elektrický pohon. Čínští kupující nových aut jsou mladší, technicky zdatní a mají rádi digitální zážitky i ve svých vozech. Využití takovýchto vozidel v Evropě je proto nepravděpodobné.“

Rvačku o čínský start-up vyhrál Stellantis. Osedlal si draka, kterého vypustí i v Evropě

Magické hranice

Automobilky aktuálně nabízí elektromobily větších velikostí vyšších cenových kategorií. To ovšem brzdí rozmach bateriových aut, protože auta na cenové úrovni od 30 tisíc eur jsou pro mnoho zákazníků stále nedostupná.

Výrobci se tedy nyní pracují na projektech aut pod 25 či dokonce 20 tisíc eur, stejně jako Volkswagen.

Hyundai chystá koncem příštího roku uvést do Evropy malý elektromobil Casper EV s cenou od 22 tisíc eur.

Americká automobilka Tesla už slovy svého šéfa Elona Muska oznámila, že plánuje ve svém německém závodě u obce Grünheide nedaleko Berlína vyrábět elektromobil za 25 000 eur. Stejně tak Stellantis, který řešení „lidové elektromobility“ ukázal na novém modelu e-C3. Dacia už delší dobu nabízí v Číně vyráběný malý elektromobil Spring, který je nejlevnějším(s výhradami) plnohodnotným bateriovým vozem na evropském trhu.

Konkurence čínské láci bude z Trnavy. Citroën řeší elektromobilitu chudých

Konec nadvlády

Volkswagenu se původní plány, že bude i v oblasti elektromobilů v podstatě soběstačný, rozsypaly jako domečky z karet. Největší evropská automobilka chtěla být kvůli úsporám dodavatelem platforem, baterií a dalších komponent pro konkurenční značky. Zprvu to vypadalo nadějně, neboť jeho platformu MEB převzal Ford kvůli urychlení elektrifikace pro svůj evropský elektrický crossover Explorer. Je prvním ze dvou elektromobilů od Fordu, které používají platformu a baterie dodávané skupinou VW. Pro další se ovšem chtějí Američané již spolehnout na vlastní síly.

Lidový VW odhalen. Elektromobil do 600 tisíc korun vytvořili za měsíc

Ukazuje se ovšem, že platforma německého koncernu není takový hit, asijští výrobci umí nabídnout modernější techniku. Volkswagen tak musel upravit svou strategii elektrifikace a stále více se orientuje na outsourcing.

V srpnu letošního roku tak dorazily informace o spolupráci koncernu VW se společností Hyundai Mobis, divize automobilky Hyundai dodávající díly a vyvíjející nové technologie a software. Jedná se o šestého největšího světového dodavatele pro automobilový průmysl.

Škoda a VW si půjčí techniku elektroaut od Hyundaie

Korejci budou Volkswagenu dodávat sestavu bateriového systému (tzv. BSA), tedy bateriovou sadu, systém správy baterií a tepelný management. Tato sestava má být integrována do platformy malých koncernových elektromobilů nové generace, které bude Volkswagen vyrábět ve Španělsku pod značkami VW, Cupra a Škoda.

Premiéra elektrického fordu pro Evropu. Influencerka s ním objede svět

Nasadit čínské tempo

„Značka Volkswagen plánuje do roku 2026 celosvětově představit 10 dalších modelů elektromobilů a urychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze současných čtyř let tak, aby se přiblížila 2,5letému průměru u čínských konkurentů,“ píše Autoweek. „Pro udržení ziskovosti chce optimalizovat náklady, například radikálním snížením výrobních nákladů na komunikační systémy ve voze, a dosáhnout potřebný objem produkce. Volkswagen propojuje své vývojové projekty v rámci tří společných podniků se SAIC, FAW a JAC Motors, přičemž vývojová centra v Číně už nespolupracují s vývojáři v Německu.“

Volkswagen a ambiciózní čínská elektromobilka Xpeng v srpnu oznámily partnerství za účelem společného vývoje bateriových vozidel na platformě Edward, kterou vyvinul Xpeng.

Volkswagen také oznámil, že rozšíří spolupráci mezi svou značkou luxusních automobilů Audi a místními partnery FAW a SAIC. Partnerství jsou zaměřena na vývoj nových modelů.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Chce Tesla místo levného elektromobilu samořízené taxi? Lži, tvrdí Musk

Únik informací z interního memoranda potvrzuje, jak mají servisní technici...

Americká automobilka Tesla zrušila plán výroby levného elektromobilu, informuje v pátek agentura...

Trend roku 2024: Elektrická bublina splaskává, trumfy drží v rukou hybridy

Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG používat v reklamách...

VIDEO Když ne elektromobil, tak alespoň čtvrt- nebo poloelektromobil? Poptávka po elektrických autech...

Šéf Stellantisu řeší nadváhu elektroaut. Vozí půl tuny materiálu navíc

Nová platforma STLA Medium koncernu Stellantis

Automobilový průmysl bude muset v příštích deseti letech snížit hmotnost baterií pro elektromobily...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Naprostá katastrofa, říkají analytici. Tesle poprvé za čtyři roky klesl odbyt

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Odbyt amerického výrobce elektromobilů Tesla se v letošním prvním čtvrtletí snížil o téměř devět...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

Dále v Jihočeském kraji provozuje například ČEZ 20 veřejných dobíječek. Jsou v...

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Elektromobil Xiaomi jde na dračku, za pár dní má přes 100 000 objednávek

Xiaomi SU7

VIDEO Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi získal za necelý týden více než 100 000 objednávek pro svůj...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...