Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW stále hledá partnera pro laciný elektromobil. Nově se ptá u Renaultu

Německá automobilka Volkswagen jedná s potenciálními partnery o možné spolupráci při vývoji plánovaného elektromobilu s cenou do 20 000 eur (zhruba 490 000 Kč). Informoval o tom německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje obeznámené se situací.

Konkurence se v rozvoji v elektromobility kolem Volkswagenu prohnala a ten se nyní snaží udržet v závěsu. Chce si tak namluvit partnery mezi progresivními čínskými výrobci.

Jedním z možných nově oslovených partnerů je podle informací Handelsblattu francouzská automobilka Renault, jednání se však nacházejí ve velmi rané fázi a nemusejí dospět k výsledku, uvedly zdroje.

Volkswagen se podle agentury Reuters k informacím listu odmítl vyjádřit. Mluvčí Renaultu uvedl, že k dosažení konkurenceschopnosti na trhu s levnými malými elektromobily je kooperace nezbytná. „Vedeme různé rozhovory, ale nic není dokončeno,“ dodal.

„Potenciální synergie mezi těmito dvěma průmyslovými giganty by mohla přinést revoluci v oblasti elektromobility. Cílem tohoto odvážného jednání o průlomovém partnerství je pro obě strany roční produkce dohromady 200 000 až 250 000 vozidel,“ uvádí magazín Autoweek. „Podle Handelsblattu má Volkswagen zájem na spolupráci na platformě pro elektromobil, od níž si slibuje, že učiní jeho vozidla s akumulátory cenově dostupná pro běžné zákazníky.“

Evropské automobilky se nyní zaměřují na vývoj cenově dostupných elektromobilů, protože čelí zostřené konkurenci ze strany americké společnosti Tesla a levných čínských modelů. Průměrná prodejní cena elektromobilů v Evropě v letošním prvním pololetí podle výzkumné společnosti JATO Dynamics činila přes 65 000 eur (zhruba 1,6 milionu Kč), zatímco v Číně jen nepatrně přesahovala 31 000 eur (zhruba 755 000 Kč), píše Reuters.

Francouzský útok na emoce. Nový Renault Twingo rozpoutá retro orgie

Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume minulý měsíc uvedl, že podnik zatím ohledně výroby elektromobilu za 20 000 eur žádným způsobem nerozhodl. Myslí si, že firma by takový vůz mohla začít vyrábět ve druhé polovině desetiletí.

Volkswagen v březnu představil podrobnosti o vývoji plně elektrického automobilu za 25 000 eur (zhruba 610 000 Kč), který má být uveden na trh do roku 2025. Společnost tehdy uvedla, že pracuje také na elektromobilu za 20 000 eur, ale další informace neposkytla.

Šéf VW: Elektromobil do půl milionu by mohl přijít v druhé polovině dekády

„Hlavní pákou ke snížení cen elektromobilů je snížení nákladů na baterie,“ řekl Blume.

Volkswagen na podzim jednal s čínským start-upem Zhejiang Leapmotor Technology o přebírání nové platformy pro laciné elektromobily pro Čínu. Německý koncern ale nakonec předběhl konkurenční koncern Stellantis, který se s Leapmotorem dohodl koncem října.

„Volkswagen nedávno uvedl, že vyvine novou platformu pro cenově dostupná elektrická vozidla v Číně, přičemž ke snížení nákladů použije komponenty z místních zdrojů,“ uvádí Autoweek. „Volkswagen usiluje o znovuzískání ztracené pozice na největším světovém automobilovém trhu, kde ztratil svou vedoucí pozici ve prospěch místní společnosti BYD. Nová architektura má být vytvořena speciálně podle potřeb čínských zákazníků pokud jde o akumulátor i elektrický pohon. Čínští kupující nových aut jsou mladší, technicky zdatní a mají rádi digitální zážitky i ve svých vozech. Využití takovýchto vozidel v Evropě je proto nepravděpodobné.“

Rvačku o čínský start-up vyhrál Stellantis. Osedlal si draka, kterého vypustí i v Evropě

Magické hranice

Automobilky aktuálně nabízí elektromobily větších velikostí vyšších cenových kategorií. To ovšem brzdí rozmach bateriových aut, protože auta na cenové úrovni od 30 tisíc eur jsou pro mnoho zákazníků stále nedostupná.

Výrobci se tedy nyní pracují na projektech aut pod 25 či dokonce 20 tisíc eur, stejně jako Volkswagen.

Hyundai chystá koncem příštího roku uvést do Evropy malý elektromobil Casper EV s cenou od 22 tisíc eur.

Americká automobilka Tesla už slovy svého šéfa Elona Muska oznámila, že plánuje ve svém německém závodě u obce Grünheide nedaleko Berlína vyrábět elektromobil za 25 000 eur. Stejně tak Stellantis, který řešení „lidové elektromobility“ ukázal na novém modelu e-C3. Dacia už delší dobu nabízí v Číně vyráběný malý elektromobil Spring, který je nejlevnějším(s výhradami) plnohodnotným bateriovým vozem na evropském trhu.

Konkurence čínské láci bude z Trnavy. Citroën řeší elektromobilitu chudých

Konec nadvlády

Volkswagenu se původní plány, že bude i v oblasti elektromobilů v podstatě soběstačný, rozsypaly jako domečky z karet. Největší evropská automobilka chtěla být kvůli úsporám dodavatelem platforem, baterií a dalších komponent pro konkurenční značky. Zprvu to vypadalo nadějně, neboť jeho platformu MEB převzal Ford kvůli urychlení elektrifikace pro svůj evropský elektrický crossover Explorer. Je prvním ze dvou elektromobilů od Fordu, které používají platformu a baterie dodávané skupinou VW. Pro další se ovšem chtějí Američané již spolehnout na vlastní síly.

Lidový VW odhalen. Elektromobil do 600 tisíc korun vytvořili za měsíc

Ukazuje se ovšem, že platforma německého koncernu není takový hit, asijští výrobci umí nabídnout modernější techniku. Volkswagen tak musel upravit svou strategii elektrifikace a stále více se orientuje na outsourcing.

V srpnu letošního roku tak dorazily informace o spolupráci koncernu VW se společností Hyundai Mobis, divize automobilky Hyundai dodávající díly a vyvíjející nové technologie a software. Jedná se o šestého největšího světového dodavatele pro automobilový průmysl.

Škoda a VW si půjčí techniku elektroaut od Hyundaie

Korejci budou Volkswagenu dodávat sestavu bateriového systému (tzv. BSA), tedy bateriovou sadu, systém správy baterií a tepelný management. Tato sestava má být integrována do platformy malých koncernových elektromobilů nové generace, které bude Volkswagen vyrábět ve Španělsku pod značkami VW, Cupra a Škoda.

Premiéra elektrického fordu pro Evropu. Influencerka s ním objede svět

Nasadit čínské tempo

„Značka Volkswagen plánuje do roku 2026 celosvětově představit 10 dalších modelů elektromobilů a urychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze současných čtyř let tak, aby se přiblížila 2,5letému průměru u čínských konkurentů,“ píše Autoweek. „Pro udržení ziskovosti chce optimalizovat náklady, například radikálním snížením výrobních nákladů na komunikační systémy ve voze, a dosáhnout potřebný objem produkce. Volkswagen propojuje své vývojové projekty v rámci tří společných podniků se SAIC, FAW a JAC Motors, přičemž vývojová centra v Číně už nespolupracují s vývojáři v Německu.“

Volkswagen a ambiciózní čínská elektromobilka Xpeng v srpnu oznámily partnerství za účelem společného vývoje bateriových vozidel na platformě Edward, kterou vyvinul Xpeng.

Volkswagen také oznámil, že rozšíří spolupráci mezi svou značkou luxusních automobilů Audi a místními partnery FAW a SAIC. Partnerství jsou zaměřena na vývoj nových modelů.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Elektromobil hořel v Německu po nehodě několik hodin, nic z něj nezbylo

ilustrační snímek

Děsivá nehoda se udála na okresní silnici v německém Dolním Sasku. Mladý pár narazil se svým...

ANALÝZA: Krize autoprůmyslu v Evropě jede na plný plyn

29. října 2024, Sasko, Lipsko: Zaměstnanci závodu BMW v Lipsku se účastní...

VIDEO Evropský automobilový sektor je nyní v krizi, která postihuje všechny jeho části: od dodavatelů...

KOMENTÁŘ: Chceme levnější a ekologičtější auta? Trvejme na limitech

První plenární zasedání nového europarlamentu ve francouzském Štrasburku (16....

Evropa nesmí skončit jako americký Detroit. Bez snižování limitů oxidu uhličitého v ní ale cenově...

Elektroauto za dva tisíce měsíčně. Nabídka Dacie je symbolem boje o emise

Faceliftovaná Dacia Spring

VIDEO Elektromobil Dacia Spring za 2 000 Kč měsíčně? Takovou možnost dostali letos třeba Němci nebo...

Pozdvižení v předsíni elektroaut. Dobíjecí hybridy ujedou přes 2 000 km

Plug-in hybrid

VIDEO Plug-in hybridy vznikly proto, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Představují způsob, jak...

Kromě hurikánů se Florida bojí i požárů elektroaut, vadí jim slaná voda

Elektromobily s lithium-iontovými bateriemi se mohou vznítit, pokud se jejich...

Na první pohled se může zdát, že to nejméně vstřícné klima vůči elektromobilům celého...

Čínský trest za cla pro Polsko. Další elektromobil vyrobí možná na Slovensku

Čínské automobilky na autosalonu v Paříži 2024

VIDEO Společný podnik evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis a jejího čínského partnera...

  • Nejčtenější

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.

3. prosince 2024,  aktualizováno  11:27

Všechny naštval, a tak raději odešel. Šéf Stellantisu Tavares okamžitě skončil

Mezinárodní automobilový koncern Stellantis mění výkonného ředitele, zatímco se potýká s poklesem prodejů zejména ve Spojených státech. Z funkce po několika letech odstoupil Carlos Tavares, oznámila...

2. prosince 2024

Novému Karoqu u vedení koncernu VW svítí červená. Škoda o něj ještě zabojuje

Vývoj modelové skladby značky Škoda se odvíjí od řady faktorů. Kromě legislativy, ziskovosti a zájmu zákazníků ale do ní promlouvá i strategie mateřského koncernu. Ten již ovlivnil (ne)existenci řady...

2. prosince 2024

Analýza smrťáků: Tesla je mezi prvními ...nejnebezpečnějšími vozy v USA

Je to výhra, která oddané fanoušky Tesly nepotěší. V porovnání všech značek vozů provozovaných na amerických silnicích flotila elektromobilů Elona Muska znovu zabodovala. Tentokrát ovšem jako jedna z...

6. prosince 2024

Vyplazený jazyk Jaguaru. Nosič nového stylu vypadá jako batmobil pro Barbie

Nový koncept Jaguaru Type 00 je stejně šílený, jako všechno, co se kolem této značky poslední týdny děje. Nosič nového designového jazyka, představený na Miami Art Week, má příď jako radlice a záď s...

4. prosince 2024

Do dražby míří unikátní laurinka z roku 1911. Se simply clever detailem

Součástí jedenácti unikátních aut z muzea Indianapolis Motor Speedway, která se budou v únoru 2025 dražit prostřednictvím aukční síně RM Sotheby’s, je i Laurin & Klement Type S2 Sportswagen. Vůz z...

8. prosince 2024

O adventu dávejte u obchoďáků pozor. Hlavně dopoledne je to o plechy

Advent jako čas klidu a pohody? Na parkovištích o obchoďáků to spíš vypadá jako na bojišti plném nehod.

7. prosince 2024

SUPERGALERIE: Na tuningovou párty do Essenu dorazila pornohvězda i policie

Essen Motor Show působí v dnešním politicky korektním světě stále více jako pěst na oko. Tradiční podzimní svátek pro příznivce tuningu letos opět lákal na zajímavě upravená auta, rozličné...

7. prosince 2024

Obří mejdan si odbyly u Mikulova, nyní ameriky zamíří na adventní dýchánek

Zatímco v polovině června to byl velký čtyřdenní mejdan, tak o nadcházející sobotě se majitelé a příznivci amerických bouráků chystají na komorní rozloučení s letošní srazovou sezonou. A vy můžete...

6. prosince 2024

Příliš chytrý vysavač? Jak si ulehčit domácí práce a ušetřit čas
Příliš chytrý vysavač? Jak si ulehčit domácí práce a ušetřit čas

Pojďme si říct, že plně samoobslužný vysavač, co se sám vysype, vypere si hadříky a doplní vodu, je gamechanger! Nebo ne? Museli jsme to zjistit a...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj obchod v pražském...