Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Evropské prodeje aut jsou v minusu, prodává se však víc SUV a elektroaut

Zatímco v Číně už dva měsíce překonávají prodeje automobilů loňská čísla, Evropa je stále v minusu. Oproti loňsku o 24 procent. Jediným trhem, který je na tom lépe než loni, je Francie. Výrazně roste počet prodaných elektrických aut, roste i podíl SUV.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Jenže tak to funguje - nejedu - nabíjím. A ano, benzínky se taky musely postavit. Nevím, co vám vadí na představě, že musíte nabíjet. Prostě to do ní jednou za týden, třeba přes noc strčíte. Jako mobil. Nebo u něj snad máte taky benzínový generátor na krytu? Nedává to smysl. Jediný rozdíl je v tom, že u benzínu chcete jet, tak tankujete, u elektra nechcete jet - nabíjíte. A u dlouhých tras nabíjení 15 minut u kávy na dojezd 300 km, kdy jedete třeba 800 km jistě nikomu nevadí, bo si stejně většina lidí dá alespoň chvíli pauzu. A nabíječky jsou jen otázka času. A jsem z Ostravy, podívejte se na západ, tam je situace lepší a ještě se zlepšovat bude.

0 0
možnosti
RK

Vypadá to, že lidé zde v komentářích jezdí 600 km denně a 1200 km cestu zvládnou bez jediné přestávky.

1 0
možnosti
PM

Lidé zde si hlavně plánují cesty podle sebe a ne podle toho, kde je po cestě nabíječka.

1 0
možnosti
RK

Apka jako kravina? Zmáčknout čudlík na mobilu je jednodušší. A já nevím u vás, ale dokonce v takovém zapadákově, jako je Frýdek - Místek, je v podzemkách OC Frýda 50 kw nabíječka ČEZ. A to je ono - koupíte si elektromobil a za rok to bude ještě komfortnější, třeba ty sámošky. To u ropáku nejde. Navíc - 1000 km asi v rámci Česka nejedete (trasa Ostrava - Praha je dlouhá asi 370 km, reálný dojezd Kona Electric asi 430 km) a na západě je situace lepší. Když se zamyslíme - argumenty typu "je to slepá větev, bo je málo nabíječek" je blbost, bo právě kdyby se EV rozšiřovala, by bylo by jich více. Nabíječka u Lidlu mimo realitu? To je z té vaší hovadiny největší kravina (nevím, proč musíte někomu nadávat, ale ok, já můžu diskutovat vulgárně). Proč by ne? Tesco má taky benzínky, tak Lidl bude mít nabíječky, ale ty alespoň mohou být na parkovišti u aut.

0 0
možnosti
PM

P33e13t59r 47M10i37c45h29a41l

11. 8. 2020 21:46

Ale ať si každý koupí co chce. Já jen nechci ze svých daní dotovat někomu nákup auta. Zvlášť, když to dotyčný nepotřebuje.

1 0
možnosti
PM

Dotace se mají dávat na veřejně prospěšné projekty, ne na nákup aut. To je zvrácenost.

1 0
možnosti
VB

o tom na co se budou dotace dávat a co je prospěšný nerozhoduje prostý lid, ale ten, kdo má peníze na ně na účtu, u nás se budou dotace na elektrická auta dávat časem taky, to je dnes už jistý

0 0
možnosti
AJ

EV - dotace, není spotřební daň na elektřinu.

Až se to rozšíří, tak vám ta slavná EU zavede další daně a poplatky. EV by bylo ok, ale pro většinu lidí to není kde nabíjet. Nedovedu si představit typické české sídliště jak se tam nabíjí stovky aut.

0 0
možnosti
VB

bude to pak blbý, ale musíme si užít ještě teď, dokud je to dobrý

0 0
možnosti
VP

"Evropské prodeje aut jsou v minusu"

To jako automobilky přestaly prodávat a začali nakupovat auta nazpět?

7 0
možnosti
MK

Spíš vyrobí více aut než prodají... nevím je to podivná věta, dá se to jen odhadnout.

0 0
možnosti
MK

Elektromobilita je jen politicky projekt, vice se to kupuje jen proto, ze EU sikanuje ridice spalovaku...

3 5
možnosti
VB

tak ono je jedno, proč se víc kupuje, prostě se víc kupuje a kupovat bude, návrat ke starým časům nebude a nemá smysl se tím trápit, protože se to nedá změnit

0 0
možnosti
RK

Elektromobily nejsou ekologické, ale ekologičtější. A to i v ČR, kde se elektromobil většinou stává ekologičtějším po ujetí 50000 km. Navíc EV mají další výhody, akcelerace, ticho, výkon atd. O tom se ale zdejšímu řidiči Fabie ani nemůže zdát. Kdyby na ně měli peníze a alespoň jednou b něm jeli, mluvili by jinak.

3 2
možnosti
MK

Neslyset seveleni dieselu, nemoct si vychutnat tu silu... dekuji nechce.

Ev je pouze politicky projekt.

1 3
možnosti
JV

Plně elektrické Renaulty na prvním místě? To francouzská pošta nakupuje Kangoo Z.E.?

0 0
možnosti
VR

Tak ty prodeje elektro mají logiku, když státy masivně dotují elektromobily ve snaze přejít na Green deal a nijak nepodporují, spíš šikanují spalovací motory, takže i pád spalovacích motoru má logiku.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

SUPERGALERIE: Automobilové perly se naparovaly na nóbl akci u jezera Como

30. května 2024

V italském městečku Cernobbio u jezera Como se na idylickém pozemku 450 let starého luxusního...

Elektromobilní Airbus nebude. VW si vyvine laciný bateriový vůz sám

29. května 2024  14:01

Největší evropská automobilka Volkswagen bude vyvíjet levné elektromobily, aby mohla lépe...

Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut

29. května 2024

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....