Podobnou službu, která je běžná pro firmy, soukromým osobám zatím nikdo v Česku ve velkém nenabídl. Automobilka se nechala inspirovat programem, který na podobném principu funguje již několik let pro její zaměstnance.
Škoda ve spolupráci s leasingovou firmou ŠkoFIN nabídne dvouletý operativní leasing bez akontace s maximálním nájezdem 40 tisíc kilometrů. V rámci základní nabídky Start uživatel získá pojištění zákonné odpovědnosti a havarijní pojištění se spoluúčastí ve výši volitelně 1 % nebo 5 % a připojištěním obvodových skel. "Zákazník má navíc v případě nehody nárok na náhradní vůz a může využít i možnosti pojištění právní ochrany. Kromě toho jsou v ceně zahrnuty i náklady na přihlášení vozu, zákazník obdrží již přihlášený vůz na registračních značkách," uvádí Škoda.
"O 900 korun dražší služba Komplet zahrnuje předepsaný servis, včetně sady zimních pneumatik, výměny stírátek stěračů, náplně kapaliny do ostřikovačů a výměny žárovek."
Pořízení Rapidu Spaceback 1,2 TSI vyjde měsíčně ve variantě Start na 4 999 korun, s tarifem Komplet na 5 899 korun. Octavia vyjde na nejméně 6 699 korun v případě motorizace 1,2 TSI, Octavia Combi 1,6 TDI pak na 8 399 korun. Modelem Yeti bude možné jezdit od 5 199 korun měsíčně. V nabídce zatím chybí fabia a roomster. U fabie se čeká na nový model, které dorazí do konce letošního roku.
Po dvouletém užívání si bude moci uživatel vůz odkoupit, nebo jej vrátit a automobilka jej nabídne prostřednictvím své prodejní sítě pro ojetiny Škoda Plus.
Škoda je jedničkou na tuzemském trhu s podílem přes 31 procent. Následuje Hyundai a Volkswagen. Německá značka patřící do stejného koncernu jako Škoda podle informací iDNES.cz o nabídce operativního leasingu soukromníkům v Česku neuvažuje.
Operativní leasing je v této podobě zaměřen na motoristy, kteří jsou zvyklí kupovat nové auto, které v pravidelných intervalech mění. Na bázi operativního leasingu pracují v Česku se svými flotilami už dlouhá léta firmy.
"V zahraničí je to běžné. Ale v Česku to bude zpočátku těžké," komentuje novou nabídku na trhu Radovan Mužík, odborník na operativní leasing ze společnosti Fleet Partners. "Lidé v Česku chtějí auto vlastnit a ne si ho jen pronajímat. Je to otázka psychologie," vysvětluje pro iDNES.cz. Obrazně to přirovnává k půjčovnám lyží: "Také trvalo vcelku dlouho, než se rozšířily." Systém pronájmu aut na operativní leasing lze přirovnat k nájemnímu bydlení.
Škoda svou nabídkou veřejnosti také vytvoří stabilní zdroj kvalitních ojetin. Kromě českého trhu je pak pravděpodobně bude nabízet i za hranicemi. Podobným způsobem se do Česka dostávají renaulty z velkých flotil firem ve Francii.