Škoda nabídne soukromníkům operativní leasing. Rapid bude za pět tisíc

  15:00aktualizováno  15:40
Automobilka Škoda chce soukromým zákazníkům nabídnout pronájem aut na bázi operativního leasingu. S nabídkou plánuje přijít v polovině roku, nejspíše v červnu. Partnerem pro financování bude ŠkoFin. Podobnou službu pro soukromé osoby dosud v Česku nikdo nenabídl.

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Služba by fungovala stejně jako operativní leasing poskytovaný firmám. Uživatel by měl k dispozici nový vůz, za který by platil měsíční nájem. Po určité době by auto mohl odkoupit, nebo jej vrátit a vybrat si jiné auto. Podobně funguje například i zaměstnanecký leasing v rámci Škody Auto. Zaměstnanci si mohou některý z modelů automobilky pronajmout na 6 až 12 měsíců.

Automobilka počítá s několika variantami podle rozsahu poskytovaných služeb. Bude záležet na tom, zda si uživatel bude platit jen pronájem, nebo i servis, zimní obutí a podobně. Měsíční cena pronájmu by se mohla například u modelu Rapid pohybovat od pěti tisíc korun, u Octavie pak zhruba šesti tisíc. V počáteční nabídce mají být všechny modely mimo fabie, kterou letos čeká generační obměna. Služba by měla nabíhat postupně, zpočátku firma počítá řádově se stovkami zákazníků.

S operativním leasingem pro soukromníky podle informací iDNES.cz už nekolik let koketují velké leasingové společnosti na českém trhu. Pro skomírající trh s novými auty je to nová příležitost k oživení. O podobných formách prodeje aut uvažují i samy automobilky. Citroën chystá pro uvedení nového modelu C4 Cactus v celoevropském měřítku jakousi formu operativního leasingu, ve které má být zohledněno, kolik kilometrů uživatel s autem najede. Způsob financování podobající se operativnímu leasingu nabízí od letoška například Kia.

"V zahraničí je to běžné. Ale v Česku to bude zpočátku těžké," komentuje novou nabídku na trhu Radovan Mužík, odborník na operativní leasing ze společnosti Fleet Partners. "Lidé v Česku chtějí auto vlastnit a ne si ho jen pronajímat. Je to otázka psychologie," vysvětluje pro iDNES.cz. Obrazně to přirovnává k půjčovnám lyží: "Také trvalo vcelku dlouho, než se rozšířily."

"Pro mě je to dobrá nabídka. Už dlouho na takovou čekám," říká čtenář iDNES.cz Jan Špaček, který operativní leasing pro soukromníky vyhlíží už dlouho, a přidává svoji hrubou kalkulaci. Má desetileté benzinové MPV, kterým ročně najezdí 20 tisíc kilometrů s průměrně osmi až devítilitrovou spotřebou. "Na údržbě mě ročně stojí dvacet tisíc, ať se snažím sebevíc ušetřit," popisuje. "Když si koupím nové (vyhlédnutého má rapida - pozn. red.), spotřeba bude nižší a údržba je za 'nulu'. To je za pět let, což je běžná doba vlastnictví auta, ušetřených sto tisíc na servisu a na benzinu dalších odhadem padesát," vypočítává.

Zdroj dobrých ojetin

Zánovní vozy bude Škoda po návratu z operativního leasingu nabízet v rámci svého programu prodeje ojetých aut Škoda Plus. Ten v současnosti prodává okolo 25 tisíc aut ročně, ale firma chce prodej minimálně zdvojnásobit. Dá se čekat, že rozšíření nabídky na soukromníky citelně rozšíří nabídku ojetin z druhé ruky. U leasingových aut je pro následného kupce výhodou jasný původu vozu a servisní historie.

Škoda chystá také rozšíření nabídky služeb. Chce rovněž navrhnout pravidla, která by motivovala motoristy, aby se zbavovali neekologických vozidel. "Nevoláme po akcích, jako je šrotovné. Hovoříme o koncepčních věcech, které jsou dlouhodobé a jejich efekt se projeví za tři čtyři roky," uvedl ředitel prodejní organizace Škody Auto v ČR Luboš Vlček. Jako příklad uvedl možnost zrychleného odepisování aut, zvýhodnění ekologických aut v rámci silniční daně i pro soukromé osoby, systém motivačního odstupňování registračních poplatků nebo příspěvek na likvidaci autovraku.

Škoda je s podílem téměř 32 procent jedničkou na českém trhu. Jen v dubnu v Česku zvýšila odbyt o 23 procent na 5 554 aut.

Škoda a její novinky. Představila je 4. března 2014:

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz