Nový Ford Ranger: sen farmářů po celém světě

aktualizováno 
Nový, hezčí a se silnějšími motory. Velký pick-up Ford Ranger přijde příští rok v novém provedení, které se bude snažit uspokojit farmáře po celém světě. Tedy vyjma USA a Kanady, pro tamní zákazníky by asi byl příliš malý.

Ford Ranger | foto: Ford

Fordy Ranger současné i předešlé generace můžeme potkávat i na našich silnicích. A zatímco u nás je to tak trochu exot, v Asii nebo Jižní Americe je to velmi rozšířené auto. Přeci jen u nás není tradice pick-upů tak silná a když už, tak si pod takovým autem představíme felicii a ne obrovský Ford Ranger. Ovšem farmáři nebo lesníci potvrdí, že právě bez rangeru a podobných pick-upů od japonských značek si život neumí představit. Nebo o nich alespoň sní.

Ford Ranger

Běžný motorista si při pohledu na nový Ranger asi nevybaví, co vše je na něm nové. Princip auta je logicky zachován, ale jinak je nový ranger opravdu nový. Globální platformu sdílí Ford s Mazdou a jejím modelem BT-50. Je zcela nová a odpovídá určení aut. Má vyztužený žebřinový rám a na výběr bude varianta s pohonem jedné nebo obou náprav. Komponenty hnací soustavy jsou umístěné až nad podélné nosníky rámu a zvýšila se i světlá výška na 232 mm.

Zcela nové jsou i motory: dva diesely a jeden zážehový, který se ale bude prodávat jen na vybraných trzích, u nás pravděpodobně nikoliv.

Současný Ranger pohání diesely o objemu 2,5 a 3 litry. Ten nový má motory TDCI o objemu 2,2 a 3,2 litru. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu i maximálního točivého momentu. Slabší z motorů posílil na 110 kW a maximum kroutícího momentu stouplo na 375 Nm. Silnější diesel posílil ještě víc. Místo 115 kW nabídne dokonce 147 kW a kroutící moment má maximum 470 Nm.

Ford Ranger

Přes silné motory ale není ranger žádný závoďák. Je to především užitkový vůz a navíc dost velký. Má přes pět metrů na délku a rozvor 3,22 metru. Ford o rangeru mluví jako o kompaktním pick-upu, ale to platí hlavně ve srovnání s americkými vozy stejné koncepce. V evropském měřítku je to velmi velké auto, které rozhodně nepatří mezi mrštná městská vozítka. Poloměr otáčení je u "dvoukolky" 11,8 metru a u čtyřkolky 12,4 metru.

Nový ranger bude v nabídce v několika variantách. Na výběr budou dvě světlé výšky, tři typy kabiny (jednoduchá, supercab a doublecab), dva typy pohonu, s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s redukcí a nakonec ve čtyřech úrovních výbavy. Což ale do značné míry poskytuje i současná varianta rangeru.

Design interiéru se téměř přiblížil běžnému osobáku, což se Fordu povedlo už u současné generace. Z výbavy zaujme v Evropě samozřejmé ABS a ESP, celá paleta airbagů, parkovací senzory nebo dokonce parkovací kamera (což je u takto dlouhého auta téměř povinná výbava) a další nadstandardní výbava.

Pro současný model má Ford i relativně příznivou cenovou politiku, což by se u novinky nemělo změnit. Proto bude Ford nového rangera prodávat v 180 zemích světa včetně České republiky. Ostrouhají jenom severoameričané. Novinka bude dostupná od poloviny příštího roku. Ford prozatím uvádí tři výrobní závody: Thajsko, Argentinu a Jižní Afriku. Odkud budou pocházet modely pro Evropu, ale prozatím neprozradil.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz