Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Nový Ford Ranger: sen farmářů po celém světě

aktualizováno 
Nový, hezčí a se silnějšími motory. Velký pick-up Ford Ranger přijde příští rok v novém provedení, které se bude snažit uspokojit farmáře po celém světě. Tedy vyjma USA a Kanady, pro tamní zákazníky by asi byl příliš malý.

Ford Ranger | foto: Ford

Fordy Ranger současné i předešlé generace můžeme potkávat i na našich silnicích. A zatímco u nás je to tak trochu exot, v Asii nebo Jižní Americe je to velmi rozšířené auto. Přeci jen u nás není tradice pick-upů tak silná a když už, tak si pod takovým autem představíme felicii a ne obrovský Ford Ranger. Ovšem farmáři nebo lesníci potvrdí, že právě bez rangeru a podobných pick-upů od japonských značek si život neumí představit. Nebo o nich alespoň sní.

Ford Ranger

Běžný motorista si při pohledu na nový Ranger asi nevybaví, co vše je na něm nové. Princip auta je logicky zachován, ale jinak je nový ranger opravdu nový. Globální platformu sdílí Ford s Mazdou a jejím modelem BT-50. Je zcela nová a odpovídá určení aut. Má vyztužený žebřinový rám a na výběr bude varianta s pohonem jedné nebo obou náprav. Komponenty hnací soustavy jsou umístěné až nad podélné nosníky rámu a zvýšila se i světlá výška na 232 mm.

Zcela nové jsou i motory: dva diesely a jeden zážehový, který se ale bude prodávat jen na vybraných trzích, u nás pravděpodobně nikoliv.

Současný Ranger pohání diesely o objemu 2,5 a 3 litry. Ten nový má motory TDCI o objemu 2,2 a 3,2 litru. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu i maximálního točivého momentu. Slabší z motorů posílil na 110 kW a maximum kroutícího momentu stouplo na 375 Nm. Silnější diesel posílil ještě víc. Místo 115 kW nabídne dokonce 147 kW a kroutící moment má maximum 470 Nm.

Ford Ranger

Přes silné motory ale není ranger žádný závoďák. Je to především užitkový vůz a navíc dost velký. Má přes pět metrů na délku a rozvor 3,22 metru. Ford o rangeru mluví jako o kompaktním pick-upu, ale to platí hlavně ve srovnání s americkými vozy stejné koncepce. V evropském měřítku je to velmi velké auto, které rozhodně nepatří mezi mrštná městská vozítka. Poloměr otáčení je u "dvoukolky" 11,8 metru a u čtyřkolky 12,4 metru.

Nový ranger bude v nabídce v několika variantách. Na výběr budou dvě světlé výšky, tři typy kabiny (jednoduchá, supercab a doublecab), dva typy pohonu, s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku s redukcí a nakonec ve čtyřech úrovních výbavy. Což ale do značné míry poskytuje i současná varianta rangeru.

Design interiéru se téměř přiblížil běžnému osobáku, což se Fordu povedlo už u současné generace. Z výbavy zaujme v Evropě samozřejmé ABS a ESP, celá paleta airbagů, parkovací senzory nebo dokonce parkovací kamera (což je u takto dlouhého auta téměř povinná výbava) a další nadstandardní výbava.

Pro současný model má Ford i relativně příznivou cenovou politiku, což by se u novinky nemělo změnit. Proto bude Ford nového rangera prodávat v 180 zemích světa včetně České republiky. Ostrouhají jenom severoameričané. Novinka bude dostupná od poloviny příštího roku. Ford prozatím uvádí tři výrobní závody: Thajsko, Argentinu a Jižní Afriku. Odkud budou pocházet modely pro Evropu, ale prozatím neprozradil.

Autoři:
  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Darovaný kočár. Proč Havel odmítal řidiče a jezdil milovaným renaultem

Před 30 lety dostal tehdy ještě „jen“ opoziční předák Václav Havel darem auto – Renault 21. A téhož večera byl zvolen...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

Osmý Golf je velkým autem stlačeným do malého. Už jsme ho řídili

Stejně jako pokaždé, i tentokrát se nová generace Volkswagenu Golf stává výkladní skříní toho nejlepšího ve své...

Technická perla v ceně čtyřicet milionů: za čelní okno se připlácí

Britský výrobce supersportovních aut McLaren nepřestává udivovat svými výtvory. Do nejdražší modelové řady, takzvané...

Jak se chránit ve tmě a v mlze: odrazka ano, blikačka jen na doplnění

Rozhlédli jste se teď někdy na zastávce autobusu či vlaku? Veselé léto je pryč. Na oblečení vládne šedá, černá, modrá a...

Budoucnost automobilů? Vzájemná komunikace a více bezpečnosti

Autonomně jezdící vozy se brzy stanou realitou běžného provozu a s tím se objevují nové požadavky na bezpečnost....

Najdete na iDNES.cz