Diskuze
Elektromobilita nestačí. Německo zavelelo k nástupu vodíku
Děkujeme za pochopení.
O27t20a 76S32a53l86y42k
Je projevem nebetyčné hlouposti zpochybňovat kompetenci Němců, nejen v energetice. Jestliže Němci něco dělají tak, jak dělají, mají k tomu nepochybně dobré důvody.
M14i49r41o27s29l37a37v 42S64u73c59h77y
Historie nás učí, že Němci velice snadno podléhají ideologii, a že jak ty ovce následují své vůdce. Nebo snad najdete "dobré důvody" v nacismu?
M92o66j45m33i93r 40P68e91ř44i92n84a
Vodík má smysl u vlaků a nákladních aut kde není problém umístit vysokotlakou nádrž na explozivní vodík a kde nemusí být čerpací stanice na každém rohu.
U osobních aut se dle mého názoru prosadí baterie, jejíž výzkum také nespí a ukazuje se cesta k bateriím s pevným elektrolytem. Tyto baterie budou mít mnohonásobnou kapacitu s minimálním časem na dobití.
O74t66a 64S70a64l58y21k
Vodík je problematický z řady důvodů, nikoliv kvůli bezpečnosti:
Světové zásoby platiny pro palivové články vystačí na 200 mil. aut a Pt je nerecyklovatelná.
Elektrolytický vodík je drahý a ze zemního plynu nebo svítiplynu je znečištěn, čištění je nezbytné a nákladné.
Vodík nelze použít do spalovacích motorů kvůli nízké účinnosti Carnotova cyklu.
Energie na zkapalňování nebo stlačování do tlakových nádob tvoří až 2/3 celkové energetické bilance.
Výhoda - lze skladovat
M81i95r78e39k 69G29a80j63e58r
Nemam rad prazdna tvrzeni bez uvedeni tvrdych cisel. Zde cteme, ze "Přebytečná energie, která dnes způsobuje potíže v přenosové soustavě, by se spotřebovávala na výrobu vodíku – a to klidně hned blízko těmto lokálním zdrojům energie. Ve chvíli, kdy by pak bylo elektřiny z obnovitelných zdrojů nedostatek, přišlo by na řadu využití vodíku a jeho opětovná proměna v elektřinu."
A vubec se tu neuvede, jakou ucinnost techto premen energie lze dnes docilit, Nedostaneme nahodou zpet mene nez polovinu elektricke energie? A jak dlouho zarizeni na tu premenu vydrzi a na kolik to cele prijde? Opravdu nevyjde levneji ukladat elektrinu jinak?
M94i47r59o82s14l43a11v 94S81u24c83h46y
Ptáte se správně, ale o to vůbec nejde. Celý ten humbuk je o tom, lidi více zdanit, zdražit energie a zadotovat spřízněné duše.
G14e24o95r27g 46K13o49m31b88e32r12e86c
1882 Ayrton & Perry Electric Tricycle akku 1,5 kWH dojezd az 40km. Na to ze to bylo skoro pred 140 roky tak jsme se zas az tak moc s tema baterkama dopredu nepohnuli.
J21i21ř44í 89S61c74h73w13a72c72h
ano, padesátinásobek je opravdu zanedbatelný rozdíl......
M49i21r31o24s91l61a31v 68S68t75e96i97n58e73r
Jestliže je lithium velmi náchylné k požárům, pak s vodíkem opravdu hrozí nebezpečí ještě o mnoho větší. Pro auta je snad možný kompromis se stlačeným metanem, ten není tak výbušný.
Ale diesel mi připadá stále ještě optimální, ušetřit palivo lze daleko lépe náhradou dosavadních olejových topení elektřinou, teplá voda působí jako akumulátor. Izolovaný kotel s teplou vodou se může ohřívat solárkou nebo větrníkem, když je energie nadbytek, topit lze pak podle potřeby v jinou dobu.
Ušetřený olej pak lze nejlépe využít v autech. Obě technologie jsou bezpečné a dávno vyzkoušené.
M25i72r11e44k 59G19a94j16e25r
Vas priklad s ukladanim tepelne energie misto elektricke neni zrovna dobry. Nelze ji totiz ukladat treba na mesic a dele. Mnohem lepe vychazi ukladat elektrickou energii uplne jinak nebo ji premenovat na vodni a zpet v precerpavajicich elektrarnach. Vodik ale opravdu pokud vim nevychazi zrovna priznive z nekolika duvodu. Jednim z nich je i to, ze se musi hodne stlacovat a pri tom se uvolnuje docela dost tepelne energie, kterou nelze dobre vyuzit. Vodik se take neda dlouhodobe skladovat.
M57i95c91h31a66l 15H30o49r20s42k41y
Kupovat elektřinu z jádra Temelín jim nevadí nebo ty jejich hnědouhelný
J50a56n 16D24l88o57u68h66ý
Že by už Němci pochopili, že eauta jsou slepá cesta?
V62l42a20d24i23s84l26a45v 12B71u68r22y63š54e15k
tohle takhle jistě nepochopili, vždyť VW nebude za nedlouho nic jinýho než elektrický auta dělat, nic jinýho už nevyvíjí, k pohonu aut se experimentuje i s vodíkem, ale elektrická auta zůstávají v Německu nadále prioritou, vodík je ve fázi spíš jen eperimentů
M16a65r95c68e98l 11S63u55p
Jsem si vzpoměl na tu pohádku, jak tam král prochází mezi alchymisty, kteří se snaží ze všeho možného vyrobit zlato.
V86l26a41d73i25s94l29a69v 60B35u48r61y25š84e77k
no jo, lidí pořád vymýšlejí něco novýho a Němcům to jde docela dobře, proto jsou tam kde jsou, nám to jde daleko hůř a je to tady i vidět, nebýt Němců, tak jsme tady rozvojová země na úrovni Konga
L18e81o87p83o47l48d 72H28o86r12á11k
V roce 2030 bude v Německu díky ekologickým pomatencům ekonomika v troskách a chalifát díky politickým pomatencům.
J18i33ř60í 98S66c61h77w63a66c35h
A ČR, díky Babišovi a Zemanovi, bude vedoucí zemí Evropy.
T68o83m71á85š 75M49a52t12ě28j
Asi už doba pokročila a vodík je teď už moderní a pokrokový, ale tak nějak by mě zajímalo odkdy vodík nepotřebuje, aby byl skladován při teplotě kolem -260C ... a kdy vodík přestal být taková ta potvora, co pronikala a prostupovala většinou materiálů, a kromě notorického útěkářství způsobovala i křehnutí těchto materiálů?
T65o53m49á20š 90Z90e29m74á71n19e48k
Takové věci vyřešila zelená lobby už dávno. Prostě se o těch problémech bude mlčet.
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek
Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...
Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem
Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai
Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...
Elektromobilní Airbus nebude. VW si vyvine laciný bateriový vůz sám
Největší evropská automobilka Volkswagen bude vyvíjet levné elektromobily, aby mohla lépe...
Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut
Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....
Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku
Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...
Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák
I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...