Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Ministerstva spřádají plány na rozvoj elektromobilů, mají však zpoždění

Národní akční plán čisté mobility, který vznikl v dílně ministerstva průmyslu a obchodu za podpory ministerstev životního prostředí, dopravy a řady odborníků a byl v listopadu roku 2015 schválen vládou, se měl letos novelizovat. Podle dobře informovaného zdroje iDNES.cz se novela odkládá až na druhou polovinu roku 2019.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Celá ta ekopatická mánie nesměřuje k ničemu jinému než že auta budou opět pouze pro pár vyvolených. A samozřejmě pro politiky.

2 1
možnosti
JS

a na ulicích bude konečně klid.

1 2
možnosti
PM

Raději ať nic nespřádají! Elektromobilita je pouze další z tunelů na státní dotace.

1 1
možnosti

Aby se to hnulo, musi v prvni rade zacit elektromobily nakupovat stat. Ne porad cpat zbytecne statisice a miliony do jednotlivych nakupu benzinaku s naprosto zbytecnymi parametry (nerikam predrazenych) vsech ministerstev a podrizenych organizaci.. to musi byt prvni krok..

0 1
možnosti
PM

Ne! Stát se má chovat hospodárně a ne nakupovat předražené nesmysly!

3 0
možnosti
MP

A co na to Ministerstvo financí? Kde se vezme na dotace, výpadek DPH, spotřební daně ...

1 0
možnosti

Silniční daň se taky neplatí. Do firmy super auto. Stálo mě 620 bez daně (předváděčka, BMW i3). Ročně si odepíšu asi 125000 Kč, plus 60000 ročně paušální náklady na provoz (jsou nastavené podle spalováků) a jsou s ním spojené nulové poplatky (neplatí se silniční) a může parkovat v Praze zadara (100 Kč) všude, což je úspora ročně asi 20 litrů. V plánu je nechat si ho 10 let, protože není důvod měnit. Za 10 let mi na odpisech a paušálních nákladech ušetří z daní 620 + 600 / 5 = cca 240 tisíc. Úspora na parkování v Praze dělá za 10 let 200 tisíc (průměr, na firmu máme dvě auta, první 12, druhý 24), a navíc provoz je zadara a údržba stojí 1000 Kč jednou za dva roky, takže na provozu mi ušetří dalších asi 150 tisíc za benzín a údržbu. Sakum prásk mi vychází, že ve srovnání se spalovákem když odpočtu úsporu za odpisy nákupní ceny stálo to auto asi 120 tisíc korun. To jde na žihadlovitý BMW.

1 3
možnosti
AS

o podpoře CNG se mluví roky a například v Praze to funguje obráceně, magistrát podpořil raději drahé hybridy s nabíjením ze zásuvky, protože taková auta vlastní kmotři, ti auta na CNG nemají. Ve Znojmě jezdí hodně autobusů MHD na CNG a v Praze hlavně smraďoši na naftu :-(

1 0
možnosti
KM

K67a37r54e96l 20M81a33z54a92č

13. 9. 2018 20:42

A směřuje k tomu, že bude omezena možnost vlastnit auto. Už vidím velká sídliště, jak tam všichni přes nabíjejí. ha ha

5 0
možnosti
PK

Pred 30 lety by jste napsal. Uz vidim prazaky jak maji kazdy auto haha kam by je dali.... nabit v praci nebo zridit elektricke pripojky neni nemozne. Nekdo hleda zpusoby nekdo hleda duvody.

0 3
možnosti
KM

K43a44r75e53l 51M55a36z77a10č

13. 9. 2018 20:41

Za současných technologických možností a cen jsou eauta nesmysl. Je to skutečně slepá cesta. Ne elektropohon, ale současný systém akumulátorů a nabíječek.

4 1
možnosti
JS

Dokud někdo nevyrobí elektro auto velikosti fábie a oktávie, za stejnou cenu, jako je to klasické a nebude to mít zaručený dojezd u fábie 200km a u oktávie 400km při plném zatížení, tak je zbytečné stavět nějakou hustou nabíjecí síť, leda že byste rovnou jiná auta zakázali, pak by se auto stalo opět doménou pouze bohatých lidí, ale v době, kdy je dost žádoucí, aby lidé mohli dojíždět za prací je to poněkud nereálné, protože to by znamenalo silný propad ekonomiky.

0 0
možnosti
RA

Ty nabíjecí kabely jsou z mědi ? :-):-):-)

0 0
možnosti
RH

Jasně, udelejte vsude dobijeci stanice. Infrastrukturu atd.V roce 2030 se zjisti ze to byla slepa ulicka...

3 2
možnosti
LN

A co je tedy ta správná cesta podle vás?

1 4
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství

26. května 2024

Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství

Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...