Diskuze
Bez nabíječek se elektroauta nerozjedou, v EU je síť bídná a nerovnoměrná
Děkujeme za pochopení.
T21o77m75á59š 23Z57e15m69a60n
Pokud bych měl garáž/nabíjení v práci, tak by mi dával smysl PHEV hybrid, ale s nabíjením někde dál od domu je elektromobil nesmysl.
J71a20n 73T52a96r42a77b58a
Právě PHEV jsme ve firmě po zkušenostech opustili jako nesmyslné řešení a přešli na full elektro. A dobře jsme udělali.
M16a97r39t16i84n 39V64á53c48h80a
Elektroauta se rozjedou, až bude ekonomicky dávat smysl si je pořídit. Nemůže být rozdíl mezi elektro Konou a spalovací Konou 800 tis. To nedává prostě žádný smysl.
Kdybych neměl možnost si ho koupit za cenu spalováku, protože jsem se nachomítl k výhodnému prodeji, tak bych do toho taky nešel.
A je mi úplně jedno kolik je kde nabíječek. Pořád se o těch autech mluví, jak jsou vhodná do velkých měst. Tak nesmrdí tam, dobře, to beru. Ten jejich výfuk smrdí jinde, ale to je jiné téma.
Ale nejsou jen velká města. Elektromobil dává obrovský smysl právě na venkově, kde mají lidé rodinné domy a 3f nabíječky.
Českého vesničana vůbec nemusí zajímat, kde je je jaká dobíjecí stanice, pokud jezdí z vesnice do města za prací a na dovolenou do Egypta si zatleskat půjde do letadla. Takový vesničan může v klidu dobíjet auto doma za levný tarif a absolutně nemusí řešit kde je jaký dobíjecí stojan. Navíc dobíjení mimo domov je už dnes mnohem dražší, nemluvě o HPC. A většinou nepotřebuje absolutně dojezd vyšší než 200 km. To jen v našich hlavách máme pořád zakódované, že to auto musí dojet nad 500 km na nádrž. Nesmysl...
Mám doma 3f zásuvku, to auto zvládne cestu 450 km na jedno nabití a při pohybu jen ve městě 550 km. Stačí ho 2x za měsíc strčit do zásuvky přes noc a hotovo. I taková baterie je pro mě zbytečně veliká a ekologicky to smysl nedává, nevyužiju ji, ale samozřejmě mám možnost s tím autem opravdu z Prahy na jih Čech a zpět a ještě mít rezervu 100 km, kdyby něco.
Elektromobily jsou skvělé, ale musí se pochopit jejich filozofie a změnit rétorika nařizování v pozitivní motivaci. Dotace, snížení cen, osvěta, nenásilně a zaujmout, ne naopak. Věta "zakážeme spalovací auta" je pro člověka, který žil léta v nesvobodě vynikající nástroj, jak ho totálně zablokovat.
S72t23a39n61i73s20l14a59v 57T35v70r51z
Elektricka C4 je jen o 270000 drazsi nez spalovaci verze (u nas, nekde je naopak dokonce levnejsi). Je to dano tim, ze tam nedavaji zbytecne predimenzovanou baterii. Uzivatele jsou zatim spokojeni, tak uvidime za rok, jestli se koncept aut s dojezdem 270 km uchyti, nebo ne.
J48u20l50i97u18s 68P57u22f52l54e91r
Pane Diess máte mít termosku s kávou v autě. Na mobilu si zahrajte nějakou hru. Asi máte času jako jako zaměstananec že nevíte co s ním. Tak si seďte na nabíječce v součtu 3 týdny za rok.
J29a80n 93T73a46r36a48b20a
nevím jak to překroutili novináři, ale snad kromě Lovosic teda zrovna ionity napříč Evropou jsou většinou u plně vybavených pump s obchodem a restaurací
J76a42n 55T30a20r46a63b47a
Před 20 lety byla síť pump s benzínem 98oktanů taky bídná a nerovnoměrná. Přesto se auta co jej potřebují rozjela.
L47i84b52o87r 64M59o29u64č86k30a
no, zrejme se to businessove vyplatilo je vybudovat - nebo to subvencoval stat? co myslis ty, ze to zapricinilo?
J95i94ř35í 38B28e31č20v79á78ř
Založit si firmu s nabíječkami je hezký plán - ale podstatné je, zda budou spolupracovat i firmy spravující rozvody silové elektřiny ve všech zemích EU?! Chtít postavit nabíječku v místě, kam nevedou dostatečně silné kabely, asi půjde dost těžko..
J46a67n 32T18a24r64a76b70a
To není jen s nabíječkou, ale s jakýmkoli odběrem. 35kV (někde ještě i 22kV) je skoro všude a má kapacitu, ale dost často si musíte postavit svou trafostanici 35(22)kV/400V.
Byť tedy 32A pro 2x11kW AC nebo 80-120A pro DC ještě většinou považují za maloodběr a ten vám (když přinesete úplatek a projekt od spřátelené firmy) dají v řádu měsíců.
D77u93š76a97n 31M93a73c14h69a48t40a
Stači se podivat co a odkud u nás jezdí , pár lidí si koupi nový auta , zbytek ojetiny ze zapadu . Ta kupní síla je někde úplně jinde .
J43a53n 80V49a27c23h20u48d48a
Ještě bude sranda s tímto zastaralým strojem.
M39a67r27i79a25n 75K37r33a86l
Nabijecek je presne tolik, kolik jich trh vyzaduje. Majitele elektromobilu nam taky tvrdi ze je to v pohode. Nejak nevidim problem.
J88i51r70i 19T32o73m11a61s
Přesně tak. Trh nenechá žádnou poptávku bez odezvy. Rozvoj elektroaut nebrzdí síť nabíječek, ale cena vozů. Stále existuje obrovská nabídka levných ojetých aut se spalovacími motory.
L33e57o81p78o63l45d 91H85o81r90á11k
Druhý stupeň je ok, alespoň nám ti z první linie ukáží, že tudy ne.
M53i38l32a62n 69C67h67a63l76u93p88a
Nejpozději do roka přijde blackout. Půlka EU bude bez proudu.
O92n20d17ř37e54j 11B20u40r94á49ň
to se tvrdí už několik let a zatím nic :D
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...