Diskuze

Bez nabíječek se elektroauta nerozjedou, v EU je síť bídná a nerovnoměrná

Česko patří se svým množstvím dobíjecích stanic pro elektromobily do průměru EU. Tuzemských 1 125 dobíjecích míst ovšem tvoří pouze 0,5 procenta z jejich celkového počtu v Unii. Vyplývá to z interaktivní mapy Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TZ

Pokud bych měl garáž/nabíjení v práci, tak by mi dával smysl PHEV hybrid, ale s nabíjením někde dál od domu je elektromobil nesmysl.

1 1
možnosti
JT

J55a98n 69T41a33r77a97b11a

13. 8. 2021 6:16

Právě PHEV jsme ve firmě po zkušenostech opustili jako nesmyslné řešení a přešli na full elektro. A dobře jsme udělali.

0 0
možnosti
MV

Elektroauta se rozjedou, až bude ekonomicky dávat smysl si je pořídit. Nemůže být rozdíl mezi elektro Konou a spalovací Konou 800 tis. To nedává prostě žádný smysl.

Kdybych neměl možnost si ho koupit za cenu spalováku, protože jsem se nachomítl k výhodnému prodeji, tak bych do toho taky nešel.

A je mi úplně jedno kolik je kde nabíječek. Pořád se o těch autech mluví, jak jsou vhodná do velkých měst. Tak nesmrdí tam, dobře, to beru. Ten jejich výfuk smrdí jinde, ale to je jiné téma.

Ale nejsou jen velká města. Elektromobil dává obrovský smysl právě na venkově, kde mají lidé rodinné domy a 3f nabíječky.

Českého vesničana vůbec nemusí zajímat, kde je je jaká dobíjecí stanice, pokud jezdí z vesnice do města za prací a na dovolenou do Egypta si zatleskat půjde do letadla. Takový vesničan může v klidu dobíjet auto doma za levný tarif a absolutně nemusí řešit kde je jaký dobíjecí stojan. Navíc dobíjení mimo domov je už dnes mnohem dražší, nemluvě o HPC. A většinou nepotřebuje absolutně dojezd vyšší než 200 km. To jen v našich hlavách máme pořád zakódované, že to auto musí dojet nad 500 km na nádrž. Nesmysl...

Mám doma 3f zásuvku, to auto zvládne cestu 450 km na jedno nabití a při pohybu jen ve městě 550 km. Stačí ho 2x za měsíc strčit do zásuvky přes noc a hotovo. I taková baterie je pro mě zbytečně veliká a ekologicky to smysl nedává, nevyužiju ji, ale samozřejmě mám možnost s tím autem opravdu z Prahy na jih Čech a zpět a ještě mít rezervu 100 km, kdyby něco.

Elektromobily jsou skvělé, ale musí se pochopit jejich filozofie a změnit rétorika nařizování v pozitivní motivaci. Dotace, snížení cen, osvěta, nenásilně a zaujmout, ne naopak. Věta "zakážeme spalovací auta" je pro člověka, který žil léta v nesvobodě vynikající nástroj, jak ho totálně zablokovat.

4 0
možnosti
ST

Elektricka C4 je jen o 270000 drazsi nez spalovaci verze (u nas, nekde je naopak dokonce levnejsi). Je to dano tim, ze tam nedavaji zbytecne predimenzovanou baterii. Uzivatele jsou zatim spokojeni, tak uvidime za rok, jestli se koncept aut s dojezdem 270 km uchyti, nebo ne.

0 0
možnosti
JP

Pane Diess máte mít termosku s kávou v autě. Na mobilu si zahrajte nějakou hru. Asi máte času jako jako zaměstananec že nevíte co s ním. Tak si seďte na nabíječce v součtu 3 týdny za rok.

1 0
možnosti
JT

J56a12n 67T78a68r69a98b61a

11. 8. 2021 12:33

nevím jak to překroutili novináři, ale snad kromě Lovosic teda zrovna ionity napříč Evropou jsou většinou u plně vybavených pump s obchodem a restaurací

0 0
možnosti
JT

J68a90n 29T86a49r67a12b45a

11. 8. 2021 9:27

Před 20 lety byla síť pump s benzínem 98oktanů taky bídná a nerovnoměrná. Přesto se auta co jej potřebují rozjela.

1 0
možnosti
LM

no, zrejme se to businessove vyplatilo je vybudovat - nebo to subvencoval stat? co myslis ty, ze to zapricinilo?

2 0
možnosti
JB

Založit si firmu s nabíječkami je hezký plán - ale podstatné je, zda budou spolupracovat i firmy spravující rozvody silové elektřiny ve všech zemích EU?! Chtít postavit nabíječku v místě, kam nevedou dostatečně silné kabely, asi půjde dost těžko.. EURv

0 0
možnosti
JT

J50a94n 95T98a96r97a14b60a

11. 8. 2021 9:18

To není jen s nabíječkou, ale s jakýmkoli odběrem. 35kV (někde ještě i 22kV) je skoro všude a má kapacitu, ale dost často si musíte postavit svou trafostanici 35(22)kV/400V.

Byť tedy 32A pro 2x11kW AC nebo 80-120A pro DC ještě většinou považují za maloodběr a ten vám (když přinesete úplatek a projekt od spřátelené firmy) dají v řádu měsíců.

0 0
možnosti
DM

Stači se podivat co a odkud u nás jezdí , pár lidí si koupi nový auta , zbytek ojetiny ze zapadu . Ta kupní síla je někde úplně jinde .

3 0
možnosti
JV

J33a75n 54V17a43c29h93u53d89a

10. 8. 2021 23:54

Ještě bude sranda s tímto zastaralým strojem.

0 0
možnosti
MK

M71a72r88i38a74n 95K60r50a95l

10. 8. 2021 23:37

Nabijecek je presne tolik, kolik jich trh vyzaduje. Majitele elektromobilu nam taky tvrdi ze je to v pohode. Nejak nevidim problem.

7 0
možnosti
JT

J73i67r80i 37T29o63m96a90s

11. 8. 2021 0:04

Přesně tak. Trh nenechá žádnou poptávku bez odezvy. Rozvoj elektroaut nebrzdí síť nabíječek, ale cena vozů. Stále existuje obrovská nabídka levných ojetých aut se spalovacími motory.

6 0
možnosti
LH

Druhý stupeň je ok, alespoň nám ti z první linie ukáží, že tudy ne.

0 0
možnosti
MC

Nejpozději do roka přijde blackout. Půlka EU bude bez proudu.

2 3
možnosti
OB

to se tvrdí už několik let a zatím nic :D

0 0
možnosti