Benelli Tornado Naked Twin 500
Italská značka s čínským kapitálem a výrobním zázemím v Číně už nevyrábí luxusní naháče, na které jsme byli ještě před pár lety zvyklí. Designérské a vývojové oddělení je však stále v Itálii a v Miláně se blýsklo hodně přelomovým řešením designu předních světel nového naháče. Dva světlomety z mléčného skla ve tvaru písmena T slouží k tzv. dennímu svícení, hlavní potkávací a dálkové světlo pak řeší čočkový světlomet uprostřed. Motocykl je zatím ve fázi předvýrobního konceptu a má zajímavý barevný design založený na QR kódech.
Model Tornado Naked Twin 500 používá stejný motor o objemu 500 cm3, jaký mají předchozí modely Benelli TRK 502 a Leoncino 500, liší se jen upraveným sáním a výfukovými svody. Kapalinou chlazený dvouválec o objemu přesně 500 cm3 dosahuje maximálního výkonu 47,6 koní a maximálního točivého momentu 46 Nm. U naháče se změnil design krytu spojky i převodovky, navržený tak, aby lépe odpovídal umístění motoru v novém rámu a stylu motocyklu.
Základem podvozku je trubkový ocelový rám, obrácená přední vidlice a zadní kyvka s centrálně nastavitelným předpětím a odskokem. Vepředu je dvoukotoučová brzda se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je 260mm kotouč s jednopístkovým plovoucím třmenem, to je při oznámené provozní hmotnosti 199 kg velmi velkorysá sestava. Na litá 17palcová kola v bílé barvě jsou nasazené pneumatiky 120/70 a 160/60, palivová nádrž má objem 14 litrů.
Brough Superior Dagger
Legendární britská značka se v limitovaných počtech vyrábí ve francouzském Tolouse a v Miláně prezentovala nový model s upraveným a posíleným motorem podle normy Euro. Design navazuje na předchozí model Lawrence z roku 2020, celkově ale není tak extravagantní. Poprvé také používá 17palcová kola, která jsou v oblasti silničních motocyklů víceméně standardem, a skoro to vypadá, že by značka mohla časem směrovat i k nějakým dostupnějším modelům, než jen k dosavadním designovým perlám pro pár šťastlivců za milionové ceny.
I tady jsou ovšem jen nejluxusnější materiály a řešení, jako je například přední vidlice typu Fior vyfrézovaná z jednoho kusu hliníku. Mezi výčtem materiálů se objevuje hlavně karbon a titan, brzdy dodává francouzský Berigner v podobě dvojice 320mm kotoučů s radiálními třmeny, vzadu je 230mm kotouč a samozřejmě systém ABS. Motor by měl mít stejný výkon jako předchozí agregát, tedy 102 koní v 9 600 otáčkách a točivý moment 87 newtonmetrů v 7 300 otáčkách.