Milán ukáže neo-retro, ostrá endura i superbiky

aktualizováno 
Řada motocyklových značek zveřejňuje nové modely s předstihem již během podzimu, aby nezanikly v přívalu novinek. Přesto podzimní EICMA v Miláně stále zůstává ostře sledovanou světovou výstavou motocyklů. Už v půlce listopadu se tam na obrovské ploše představí motorky pro sezonu 2019.

Hlavní motocyklová výstava EICMA letos zase o něco málo pohubne. Před lety zabírala deset pavilonů obřího výstaviště na předměstí Milána, letos si vystačí se šesti halami. Přesto si evropské motocyklové značky nechávají v rukávu pár karet, které obvykle vytáhnou až v Miláně nebo na souvisejících akcích těsně před výstavou.

Již v neděli 11. listopadu večer představí v centru Milána své novinky domácí značka Ducati, den na to jí bude sekundovat galavečer japonské Yamahy. Ostatní výrobci pak nové modely představují během prvního novinářského dne na tiskovkách přímo na výstavišti. Na co se můžeme za týden těšit?

Retropřechází v Neo-retro

Na trhu motocyklů stále pokračuje zájem o retro motocykly s návazností na historické tvary. Nemusí být nejrychlejší ani nejvýkonnější, ale musí nabídnout výrazný styl a charakter. Dnešní zákazník už tolik nepreferuje adrenalin, jako spíš zážitek z klasického svezení na stylové mašině. 

Takové, ze které bude mít radost, i když bude jen zaparkovaná v garáži a na silnici se podívá jen párkrát za léto. Design jde stále dopředu a retro styl se postupně vyvíjí v „neo-retro“. Příkladem je například očekávaná Husqvarna 701 Svartpilen, klasický obrys ale futuristické zpracování.

Husqvarna Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701

Nové modely sice stále mají základní tvar klasického motocyklu s kulatým světlometem, ten už je však už výhradně LEDkový, nebo xenonový, ze všech detailů na první pohled vyzařuje moderní pojetí.

Dalším výborným příkladem je nová verze modelu Ducati Scrambler Icon, který se během pár let stal nejprodávanějším modelem Ducati a v Miláně se předvede v modernizované verzi.

Ducati Scrambler Icon

Ducati Scrambler Icon

Trend poptávky po nižším výkonu výborně demonstruje i italská značka Benelli. Ta už se pár let vyrábí výhradně v Číně, přesto přilákala evropského zákazníka elegantním naháčem s výkonem necelých padesát koní. V Miláně se poprvé představí sportovnější verze Benelli Leoncino 500 Sport, která se i před moderní prvky drží designu historických závodních strojů.

Benelli Leoncino 500 Sport

Benelli Leoncino 500 Sport

Cestovní enduramenší a ostřejší

Fotogalerie

To nejsledovanější silničně-cestovní enduro, BMW R1250GS, už se představilo na kolínském Intermotu a už jsme měli i možnost ho vyzkoušet v provozu (čtěte zde).

V Miláně odstartuje duel mezi dvěma modely, které by měly posunout kategorii cestovních endur více do ostrého terénu. Představí se zde v produkčních verzích lehké stroje Yamaha T7 Tenere a KTM 790 Adventure R.

Oba mají pod nádrží řadový dvouválec s výkony atakujícími pravděpodobně hranici devadesát koní. Oba nabídnou vysoké zdvihy a 21palcové přední kolo. Podpora elektronických asistentů je samozřejmostí, v dnešní době už bude spíš otázkou, kolik z nich výrobce dovolí jezdci před jízdou mimo silnice odpojit.

Yamaha 700 Tenere concept

Yamaha 700 Tenere concept

KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Na italské půdě se také poprvé ukáže naživo Triumph Scrambler 1200XC. Retro laděný stroj sice bojuje s vyšší váhou a výkonem řadového dvouválce 1200 ccm, ale překvapivě nabízí vysoké zdvihy a terénní ergonomii. V ostřejší verzi XE by tak mělo jít o motorku určenou do terénu i přes velký motor. A je otázkou, za jak dlouho Italové vyrukují s podobně stavěnými modely Ducati Scrambler 1100 Desert Sled a Moto-Guzzi V85TT.

Triumph Scrambler 1200

Triumph Scrambler 1200

Superbikydnes už nestačí ani 200 koní

Na domácí půdě se předvede Ducati Panigale V4R, tedy závodní speciál odvozený od loňské novinky V4. Maximální výkon motoru V4 se zdvihovým objemem 1103 ccm bude pravděpodobně ještě vyšší než dosavadních 211 koní a 124 Nm.

Další horkou novinkou bude BMW S1000 RR s řadovým čtyřválcem, který díky posuvné dvojité vačce dokáže na zadní kolo poslat 207 koní při neuvěřitelné provozní (s náplněmi) hmotnosti 197 kg.

Ducati Panigale V4R

Ducati Panigale V4R

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Na motocyklové olympiádě si jezdci opravují motorky sami

Na úvod Šestidenní jedou naši na osmé pozici

V posledních několika letech se motocyklová olympiáda proměnila. Šestičlenné týmy v hlavní soutěži o Světovou trofej se...

K úspěchu na Šestidenní je klíčem také chytrá hlava manažera

I po čtvrtém dni je v Chile náš Trophy tým na sedmé pozici

V Chile se tento týden jede motocyklová olympiáda. Na slavné Šestidenní, ve které patří české týmy mezi nejúspěšnější...

Nářadí na šestidenní: souboj dvou a čtyřtaktů

To nejhorší mají za sebou. Češi po pátém dni stále sedmí

Na Mezinárodní motocyklové šestidenní soutěži ISDE se v posledních letech startuje ve stejných hlavních objemových...

Najdete na iDNES.cz