Milán ukáže neo-retro, ostrá endura i superbiky

aktualizováno 
Řada motocyklových značek zveřejňuje nové modely s předstihem již během podzimu, aby nezanikly v přívalu novinek. Přesto podzimní EICMA v Miláně stále zůstává ostře sledovanou světovou výstavou motocyklů. Už v půlce listopadu se tam na obrovské ploše představí motorky pro sezonu 2019.

Hlavní motocyklová výstava EICMA letos zase o něco málo pohubne. Před lety zabírala deset pavilonů obřího výstaviště na předměstí Milána, letos si vystačí se šesti halami. Přesto si evropské motocyklové značky nechávají v rukávu pár karet, které obvykle vytáhnou až v Miláně nebo na souvisejících akcích těsně před výstavou.

Již v neděli 11. listopadu večer představí v centru Milána své novinky domácí značka Ducati, den na to jí bude sekundovat galavečer japonské Yamahy. Ostatní výrobci pak nové modely představují během prvního novinářského dne na tiskovkách přímo na výstavišti. Na co se můžeme za týden těšit?

Retropřechází v Neo-retro

Na trhu motocyklů stále pokračuje zájem o retro motocykly s návazností na historické tvary. Nemusí být nejrychlejší ani nejvýkonnější, ale musí nabídnout výrazný styl a charakter. Dnešní zákazník už tolik nepreferuje adrenalin, jako spíš zážitek z klasického svezení na stylové mašině. 

Takové, ze které bude mít radost, i když bude jen zaparkovaná v garáži a na silnici se podívá jen párkrát za léto. Design jde stále dopředu a retro styl se postupně vyvíjí v „neo-retro“. Příkladem je například očekávaná Husqvarna 701 Svartpilen, klasický obrys ale futuristické zpracování.

Husqvarna Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701

Nové modely sice stále mají základní tvar klasického motocyklu s kulatým světlometem, ten už je však už výhradně LEDkový, nebo xenonový, ze všech detailů na první pohled vyzařuje moderní pojetí.

Dalším výborným příkladem je nová verze modelu Ducati Scrambler Icon, který se během pár let stal nejprodávanějším modelem Ducati a v Miláně se předvede v modernizované verzi.

Ducati Scrambler Icon

Ducati Scrambler Icon

Trend poptávky po nižším výkonu výborně demonstruje i italská značka Benelli. Ta už se pár let vyrábí výhradně v Číně, přesto přilákala evropského zákazníka elegantním naháčem s výkonem necelých padesát koní. V Miláně se poprvé představí sportovnější verze Benelli Leoncino 500 Sport, která se i před moderní prvky drží designu historických závodních strojů.

Benelli Leoncino 500 Sport

Benelli Leoncino 500 Sport

Cestovní enduramenší a ostřejší

Fotogalerie

To nejsledovanější silničně-cestovní enduro, BMW R1250GS, už se představilo na kolínském Intermotu a už jsme měli i možnost ho vyzkoušet v provozu (čtěte zde).

V Miláně odstartuje duel mezi dvěma modely, které by měly posunout kategorii cestovních endur více do ostrého terénu. Představí se zde v produkčních verzích lehké stroje Yamaha T7 Tenere a KTM 790 Adventure R.

Oba mají pod nádrží řadový dvouválec s výkony atakujícími pravděpodobně hranici devadesát koní. Oba nabídnou vysoké zdvihy a 21palcové přední kolo. Podpora elektronických asistentů je samozřejmostí, v dnešní době už bude spíš otázkou, kolik z nich výrobce dovolí jezdci před jízdou mimo silnice odpojit.

Yamaha 700 Tenere concept

Yamaha 700 Tenere concept

KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Na italské půdě se také poprvé ukáže naživo Triumph Scrambler 1200XC. Retro laděný stroj sice bojuje s vyšší váhou a výkonem řadového dvouválce 1200 ccm, ale překvapivě nabízí vysoké zdvihy a terénní ergonomii. V ostřejší verzi XE by tak mělo jít o motorku určenou do terénu i přes velký motor. A je otázkou, za jak dlouho Italové vyrukují s podobně stavěnými modely Ducati Scrambler 1100 Desert Sled a Moto-Guzzi V85TT.

Triumph Scrambler 1200

Triumph Scrambler 1200

Superbikydnes už nestačí ani 200 koní

Na domácí půdě se předvede Ducati Panigale V4R, tedy závodní speciál odvozený od loňské novinky V4. Maximální výkon motoru V4 se zdvihovým objemem 1103 ccm bude pravděpodobně ještě vyšší než dosavadních 211 koní a 124 Nm.

Další horkou novinkou bude BMW S1000 RR s řadovým čtyřválcem, který díky posuvné dvojité vačce dokáže na zadní kolo poslat 207 koní při neuvěřitelné provozní (s náplněmi) hmotnosti 197 kg.

Ducati Panigale V4R

Ducati Panigale V4R

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Deník začínající skútrařky: Honda PCX je skvělý sexy učitel

Teplé a stálé počasí je přímo ideální pro cestování na skútru. V případě Hondy PCX se přesednutí od volantu za řídítka...

Tipy na prázdninový výlet: deset zastavení v muzeích motorek

Sláva nadšencům do motorek. Díky nim je v Česku hodně muzeí s unikátními exponáty. Která z nich stojí za návštěvu?

Gentlemani s knírky opanovali města. V Praze měli základnu v pivovaru

V neděli si desetitisíce elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepily symbolický knírek na světlomet svého...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz