Milán ukáže neo-retro, ostrá endura i superbiky

aktualizováno 
Řada motocyklových značek zveřejňuje nové modely s předstihem již během podzimu, aby nezanikly v přívalu novinek. Přesto podzimní EICMA v Miláně stále zůstává ostře sledovanou světovou výstavou motocyklů. Už v půlce listopadu se tam na obrovské ploše představí motorky pro sezonu 2019.

Hlavní motocyklová výstava EICMA letos zase o něco málo pohubne. Před lety zabírala deset pavilonů obřího výstaviště na předměstí Milána, letos si vystačí se šesti halami. Přesto si evropské motocyklové značky nechávají v rukávu pár karet, které obvykle vytáhnou až v Miláně nebo na souvisejících akcích těsně před výstavou.

Již v neděli 11. listopadu večer představí v centru Milána své novinky domácí značka Ducati, den na to jí bude sekundovat galavečer japonské Yamahy. Ostatní výrobci pak nové modely představují během prvního novinářského dne na tiskovkách přímo na výstavišti. Na co se můžeme za týden těšit?

Retropřechází v Neo-retro

Na trhu motocyklů stále pokračuje zájem o retro motocykly s návazností na historické tvary. Nemusí být nejrychlejší ani nejvýkonnější, ale musí nabídnout výrazný styl a charakter. Dnešní zákazník už tolik nepreferuje adrenalin, jako spíš zážitek z klasického svezení na stylové mašině. 

Takové, ze které bude mít radost, i když bude jen zaparkovaná v garáži a na silnici se podívá jen párkrát za léto. Design jde stále dopředu a retro styl se postupně vyvíjí v „neo-retro“. Příkladem je například očekávaná Husqvarna 701 Svartpilen, klasický obrys ale futuristické zpracování.

Husqvarna Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701

Nové modely sice stále mají základní tvar klasického motocyklu s kulatým světlometem, ten už je však už výhradně LEDkový, nebo xenonový, ze všech detailů na první pohled vyzařuje moderní pojetí.

Dalším výborným příkladem je nová verze modelu Ducati Scrambler Icon, který se během pár let stal nejprodávanějším modelem Ducati a v Miláně se předvede v modernizované verzi.

Ducati Scrambler Icon

Ducati Scrambler Icon

Trend poptávky po nižším výkonu výborně demonstruje i italská značka Benelli. Ta už se pár let vyrábí výhradně v Číně, přesto přilákala evropského zákazníka elegantním naháčem s výkonem necelých padesát koní. V Miláně se poprvé představí sportovnější verze Benelli Leoncino 500 Sport, která se i před moderní prvky drží designu historických závodních strojů.

Benelli Leoncino 500 Sport

Benelli Leoncino 500 Sport

Cestovní enduramenší a ostřejší

Fotogalerie

To nejsledovanější silničně-cestovní enduro, BMW R1250GS, už se představilo na kolínském Intermotu a už jsme měli i možnost ho vyzkoušet v provozu (čtěte zde).

V Miláně odstartuje duel mezi dvěma modely, které by měly posunout kategorii cestovních endur více do ostrého terénu. Představí se zde v produkčních verzích lehké stroje Yamaha T7 Tenere a KTM 790 Adventure R.

Oba mají pod nádrží řadový dvouválec s výkony atakujícími pravděpodobně hranici devadesát koní. Oba nabídnou vysoké zdvihy a 21palcové přední kolo. Podpora elektronických asistentů je samozřejmostí, v dnešní době už bude spíš otázkou, kolik z nich výrobce dovolí jezdci před jízdou mimo silnice odpojit.

Yamaha 700 Tenere concept

Yamaha 700 Tenere concept

KTM 790 Adventure

KTM 790 Adventure

Na italské půdě se také poprvé ukáže naživo Triumph Scrambler 1200XC. Retro laděný stroj sice bojuje s vyšší váhou a výkonem řadového dvouválce 1200 ccm, ale překvapivě nabízí vysoké zdvihy a terénní ergonomii. V ostřejší verzi XE by tak mělo jít o motorku určenou do terénu i přes velký motor. A je otázkou, za jak dlouho Italové vyrukují s podobně stavěnými modely Ducati Scrambler 1100 Desert Sled a Moto-Guzzi V85TT.

Triumph Scrambler 1200

Triumph Scrambler 1200

Superbikydnes už nestačí ani 200 koní

Na domácí půdě se předvede Ducati Panigale V4R, tedy závodní speciál odvozený od loňské novinky V4. Maximální výkon motoru V4 se zdvihovým objemem 1103 ccm bude pravděpodobně ještě vyšší než dosavadních 211 koní a 124 Nm.

Další horkou novinkou bude BMW S1000 RR s řadovým čtyřválcem, který díky posuvné dvojité vačce dokáže na zadní kolo poslat 207 koní při neuvěřitelné provozní (s náplněmi) hmotnosti 197 kg.

Ducati Panigale V4R

Ducati Panigale V4R

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Volkswagen ID.3

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8....

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Další z rubriky

Manuál pro začínající motorkáře: Vybrat motorku je věda. Neuspěchejte to!

Jestli máte už na showroomu problém motorku vůbec zvednout ze stojánku a udržet...

Každý motorkář potvrdí, že by v garáži potřeboval minimálně tři motorky. Vybrat si tu správnou motorku je proto skoro...

Stařec a motorka. Jeho tři sta kilometrů za hodinu dosud nikdo nepřekonal

Motocyklová legenda Burt Munro

Před 120 roky se na Novém Zélandu narodila motocyklová legenda Burt Munro. Muž, který ve svých sedmašedesáti letech, s...

Pohublý šestiválcový král silnic už není jen pro páprdy

I po redukční dietě to je pořádný kus železa, takže první kilometry jsou o...

Poslednímu modelu japonské cestovní Ameriky se jeho království trochu srazilo. Odlehčená stavba a sportovnější rysy už...

Najdete na iDNES.cz