Šestikolový nesmysl s výkonem bugatti
Má význam čtyřtunový třínápravový pick-up s výkonem přes tisíc koní? U tuningové firmy Hennessey Performance z Texasu jsou přesvědčeni, že ano. Na kontě již ostatně mají podobné, ale slabší modely VelociRaptor 6×6 a Goliath 6×6 Silverad. Nejedná se ale o nějaké „masovky“. I obřích pick-upů Hennessey Mammoth 1000 6×6 TRX vznikne ročně jen 12.
Je to v podstatě upravená prodloužená třínápravová verze Ramu TRX s motorem V8 „Hellcat“ o objemu 6,2 l. Ten dostal ještě větší kompresor, upravený systém sání, nové vstřikovací trysky a upravenou elektroniku motoru. Díky tomu se výkon vyšplhal na 1026 k a maximální točivý moment vzrostl z 881 na 1 314 Nm.
Čtyřtunový kolos tak vystřelí na stovku za přibližně 3,5 sekundy. To ovšem není vše, dokonce existuje i jeden kus se sedmilitrovým motorem „Hellephant“ od divize Mopar, který disponuje výkonem 1 217 k. Další motory od Moparu jsou již prodané, ale i ta verze je jistě výkonově „dostatečná“.
Hennessey prodloužil rozvor i ložnou plochu a třetí nápravu opatřil uzavíratelným diferenciálem. Mammoth tak měří na délku 7,19 metrů a je téměř o osm centimetrů vyšší než sériový TRX, pro snadnější nastupování do kabiny také dostal elektricky výsuvné schůdky. Americký kolos vyjde na více než 10 milionů korun, je tedy otázkou, zda si za tento obnos radši nekoupit ferrari a k němu nějaký běžnější pick-up. I potom by ještě možná zbyl nějaký obnos na hezkou dovolenou…