Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Revoluční zázrak pod kapotou: naftový benziňák Mazdy hlavně škrtí emise

Zatím je to hlavně demonstrace síly a fištrónu. Ale jednou, vlastně možná už brzy, bude z toho jedinečného nápadu třeba zlatý grál. Benzinový motor Mazdy fungující jako nafťák. Hlavním úkolem bylo dosáhnout maximální efektivity. Spotřeba bude extrémně závislá na jízdním stylu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Ehm. Tak nevím. Jezdím celkem svižně se služební Octavií 1.4TSI dlouhodobě za 5,79L/100km (pečlivě zdokumentováno). Například za červenec mi dle Carnetu při najetých 4.500km vyšla spotřeba 5,44L/100km. Z toho je cca 1000km jízda se třemi koly na střeše a naloženým kufrem na dovolenou....Ve mě to tedy žádné velké nadšení nevyvolává.

0 0
možnosti
PB

P60a84v79e10l 80B25r95n51a

2. 8. 2019 10:43

Pujde to předělat na LPG ? :-)))

0 0
možnosti
RH

Revoluční technologie s prakticky nulovým výsledkem je jaksi k ničemu :-/

0 0
možnosti
JU

To, že titulek článku je extra důležitý, se na vysoké novinářské asi bere už v nultém ročníku, takže se autoři článků snaží, aby titulek byl senzační a táhl. To je případ i tady, viz přívlastek "revoluční" (kdoví jestli, je to revolučnější než byl ve své době např. Wankel?) a kombinace dvou dosud protikladů - "naftový" a "benziňák". To poslední je ovšem odborná chyba, autor chtěl zřejmě napsat "vznětový benziňák".

3 0
možnosti
Foto

Tak pro motorare je tohle nasup. Mazda opet za 1+. Naprosto neuveritelne. Pro amatery a lidi s myslenim eko elektro super duper.........ti asi chytaji amok.

2 0
možnosti
JU

Pro skutečné dopady na provoz mi přijde přínosnější vývoj zážehových motorů omezujíce se na proměnné časování ventilů (plus další vychytávky v řízení motoru), čímž lze dosáhnout i proměnné komprese, tím se zabývá víc automobilek a výsledky jdou rovnou do praxe.

Tady mi to přijde (částečně) jako vývoj pro vývoj, jehož jedním z cílů je jen upoutání pozornosti na značku.

0 0
možnosti
KM

K92a61r68e37l 21M47a18z45a70č

30. 7. 2019 23:25

Možná slepá ulička, ale určitě přínosné pro vývoj spalovacích motorů, které jsou zatím nenahraditelné.

2 0
možnosti
MP

Tak s 1.2 TSI v Rapidu jezdim dlouhodobe za 6 a to jezdim rychleji jak 90 % ostatnich ridicu. Pravda, po meste jezdim jen minimalne, to by se spotrebou zamichalo vic.

1 0
možnosti
Foto

Mám to stejně ve Fabii 1.2 TSI. Svižnou jízdou, po městě, okresky, dálnice mám dlouhodobý průměr 6 litrů. Když jedu na spotřebu, jedu za 5 litrů benzínu.

Sice ten motor má o dost menší výkon, ale lepší výsledky má i 110 kW 1.5 TSI a není to tak složité, jako toto.

1 0
možnosti
PM

P56e51t44r 43M37i60c33h15a85l

30. 7. 2019 18:13

Já tam teda revoluci ani zázrak nevidím.

3 0
možnosti
JS

J64a80n 92S37t81e82h58l41i74k

30. 7. 2019 19:29

Asi jde o emise.

0 0
možnosti
RM

Pokud trochu rychlejší jízda znamená 10/100 a defenzivní 5,5/100 tak si ten složitej motor můžou nechat...

8 0
možnosti
JS

J39a66n 49S49t67e93h55l15i39k

30. 7. 2019 19:31

Ono asi se spíše uplatní v americe . U nás jsme spíše zatížení na naftaky.

1 0
možnosti
MG

M13i12r23e42k 13G49a19j21e66r

30. 7. 2019 15:57

Takže je to docela zklamání. Porovnejte také se spotřebou toho samého auta s atmosférickým benzínovým dvoulitrem. Nevycházá spotřeba v průměru stejně?

2 0
možnosti
JM

J85a79n 38M81a10l29ý

30. 7. 2019 20:14

O 14p méně

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...