Diskuze
Elektromobily škodí globálně víc než tradiční auta, varuje profesor Macek
Děkujeme za pochopení.
V10l68a37s65t27i80m23i94l 25F76i72a71l75a
Bohužel technikům nikdo nenaslouchá, jsou to pro PR "suchaři", kteří nikoho neosloví. To lobbisti to je něco jiného, ti jsou schopni prosadit i to že budeme pít močůvku.
J51a68n 60V33e44s31e91l94ý
Takovým "technikům" hrajícím si na lobbisty, jako je tenhle lhář druhé kategorie, by se naslouchat ani nemělo.
M93i11c96h86a57l 19Z16e81t21e68k
Řešení namísto drahých a choulostivých Li-Ion baterek je k dispozici - superkapacitory. Momentálně mají využití především v trakčních měnírnách jako akumulátory rekuperované energie z lokomotiv, ale do el.mobilů jsou ideální. Netrpí stárnutím jako LI-Iony a nabíjení trvá řádově sekundy. Velikostí náboje k rozměru článku jsou srovnatelné s LI-Ion bateriemi.
D55r86a64h19o13m69í92r 35S37t62r54o35u49h11a10l
No to právě nejsou. Superkapacitory mají o řád nižší kapacitu než Li-Ion baterie. Použitelné by to bylo třeba u autobusové dopravy, kde autobus ujede ze zastávky na zastávku pár kilometrů a během nástupu cestujících se dobije, takže se nemusí po městě tahat troleje, ale pro běžného automobilistu je to nepoužitelné.
R43a47d66o46v11a82n 15B74u35r68k40o33v13i88č
Bože to je vůl a lidi mu ty 100x vyvrácené nesmysly žerou. Podle posledního průzkumu 82% dotázaných v ČR v životě nesedělo v elektromobilu ani jako spolujezdec, natožpak řidič. Ale keců mají všichni plnou hubu. Fakta třeba zde https://www.asep.cz/proc včetně odkazu na Nejčastější mýty a omyly v elektromobilitě
B42o65l13e33s77l50a63v 13R51o30u74b37í66k
Skutečně nezávislej zdroj argumentů....:DDD
P67a41v56e70l 46V55a19l71e43n53t32a
Jako baterie mají spoustu problémů které vyjmenoval. Ale vidět hlavní naději ve vodíku mi přijde zvláštní. Vodík má jedinou výhodu a tou je rychlost nabíjení. Jinak je na tom v mnoha ohledech hůře než baterie. Proto taky automobilky vsázejí ve velkém na baterie. Oni tam ty technologicky vzdělání lidé pracují, nejsou to jen právníci.
J49a22r38o49m72í45r 88K45r93á95l
Existují i palivové články na uhlovodíky. Není to tak čisté, jako vodík, ale podstatně čistší, než nafťák. A odpadnou nevýhody vodíku.
J70a60n 45V39e95s46e70l72ý
Jen pro informaci, profesor Macek tvrdí, že "Asi do čtvrté úrovně od předsedkyně Ursuly von der Leyenové jsou to všechno právníci a lékaři, žádný technik."
V reálu - Ursula von Leyen je vystudovaná ekonomka a lékařka.
Výkonní místopředsedové EK:
Frans Timmermans - právo a historie,
Margrethe Vestager - ekonomie
Valdis Dombrovskis - fyzika, ekonomie
Josep Borrell - letecký inženýr, matematika, ekonomie v energetice
Tak mám takový pocit, že profesor Macek v tomto případě lže až se hory zelenají. A to bylo jen náhodně vybrané tvrzení, kde jsem si dal 5 minut práce si to ověřit.
J97a92r77o93m27í98r 21K80r86á63l
To, že někdo vystudoval nějakou VŠ z něj ještě nedělá odborníka.
J10a50n 73M11a57c38h48á31č
Pan profesor těm bateriím houby rozumí. Musíte se zeptat Gréty,a ta vám řekne co a jak....
V44l14a68d74i93s72l42a47v 17B61u72r97y11š78e59k
ten tvůj profesor Macek o tom co bude jezdit nikdy rozhodovat nebude, proto není podstatný, co si pindá, důležitý bude, jak rozhodnou ti, kteří o tom rozhodovat budou
P51e78t67r 94B28a94r83t70o24š
Děkuji panu profesorovi za erudovaný článek. Kde jsou všichni ti chytráci, kteří se tu do mě opírali asi před týdnem, když jsem psal v podstatě to samé? Prostě bateriová elektromobilita je nesmysl pokud se nepřijde s výrazným průlomem v technologii baterií. Jediný smysl to má ve městech ve formě sdílených aut či skútrů (nejlépe s přenosnou baterií). Stejně tak už dlouhodobě říkám, že je to politický problém a je potřeba nutit politik, aby šli proti Green dealu. Jediné čeho se politici opravdu bojí více než aktivistů je mizerný volební výsledek od mlčící většiny...
V17l60a93d65i94s88l41a34v 93B73u97r74y38š28e82k
ty seš vizionář a co bude psát prfesor maceks věděl a proto mu děkuješ, na to, co se ale bude vyrábět za auta to ale nemá žádnej vliv a já zas vím, že se za pár let už budou dělat jen elkektrický, na tom se už nedá nic změnit
J84o60s14e29f 24D64o97l70e24ž58a77l
Elektromobil spotřebuje za ideálních podmínek zhruba polovinu paliva oproti autu stejné třídy se spalovacím motorem. Jde to porovnat tabulkovými hodnotami spotřeby zemního plynu přímým natankováním do auta na plyn oproti použití plynu v elektrárně a jeho přeměnu na elekřinu + účinnost celého řetězce přenosu, dobíjení a účinnosti elektromobilu. To je podstatná výhoda elektromobility spolu s velmi nízkým znečištěním nebezpečnými látkami v místě působení. Má samozřejmě i nevýhody typu vyšší ceny ujetého kilometru, větší množství nebezpečného odpadu při likvidaci, horší bezpečnosti při havárii a podobně.
Stejně jako autorovi článku mi vadí silové prosazování elektromobility jako jediného řešení, ale těžko s tím šílenstvím něco uděláme. A představa, že člověk, který jede jednou týdně nakoupit a na chatu bude jezdit na vodík, nebo s ním topit v lokálním kotli je už dle mého úplný nesmysl. Politici evidentně nevědí, že se vodík chová podstatně jinak, než třeba zemní plyn.
J70i52r12i 77S59l43a54v66i43k
Pokud byste chtel elektromobil dobijet elektrinou vyrobenou z generatoru nebo CNG elektrarny, tak elektromobil ma 100% vetsi spotrebu, protoze dochazi k nekolikanasobnemu konvertovani energie. Porovnavat to nejde ani nema smysl. Jde preci o emise, ne? Ty ma o cca 20% nizsi.
J77i75ř52í 27K29a47r13b37a80n
Elektromobilita má své pro i proti, o tom není pochyb. Ovšem nikdo po naší zemi nechce aby byla v elektromobilitě lídrem. Opravdu není nutné abychom v tomto směru byli na předních příčkách, ale také není dobré (hlavně pro nás) pokud jsme až někde na chvostu. A další věc - pokud myslíme že Evropa postupuje v zavádění elektromobility špatně (také nemyslím že mají ve všem pravdu) pak něco změnit můžeme jen konstruktivní diskuzí v europarlamentu. Vykřikováním v médiích (našich, jinde to publikovat nebudou) a v diskuzích nezměníme vůbec, vůbec nic.
V84l23a60d83i73s43l43a79v 51B10u52r61y32š50e45k
se budou lidi tak dlouho hádat jaká auta škodí víc, až to dopadne tak, že se nebudou dělat auta žádná, když se zjistí, že globálně škodí všechna, jinak to pak skončit nemůže
R20o70m80a91n 94M47a40r83t60í49n52e18k
To je blbost, jak budu pak jezdit na nákupy do kauflandu?
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek
Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem
Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...
Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák
I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
Ušetřete na povinném ručení, srovnávejte. Pojištění na dědečka má svá úskalí
Premium Povinné ručení musí mít každé auto, které má přidělenou registrační značku. Ceny se mohou lišit...
Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai
Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...