Range Rover Evoque | foto: Range Rover

Indové představili futuristický Range Rover. Kupé do terénu vyrazí za rok

  • 33
Značka Range Rover oslavila 40 let své existence a jako dárek si nadělila nový model Evoque. Za kmotru mu byla Victoria Beckham a sláva to byla veliká. Co na tom, že značka už není britská ani evropská, ale patří indickému koncernu Tata.

Land i Range Rovery se stále těší velké popularitě, přesto se obě modelové řady neudržely v portfoliu BMW ani posléze u Fordu. Dnes si tradiční britskou značku hýčká indická Tata a rozhodně to nevypadá, že by měla zaniknout.

Range Rover Evoque

U příležitosti 40. výročí Range Roveru (terénnější Land Rover se vyrábí od roku 1947) se představil nový model Evoque. Velká sláva přilákala do oranžérie Kensingtonského paláce v Londýně řadu celebrit a automobilka ji pořádala ve spolupráci s módním magazínem Vogue. Kmotrou novinky se stala Victoria Beckhamová, dříve zpěvačka, dnes především profesionální manželka fotbalisty Davida Beckhama. A také prý dlouholetá uživatelka vozů značky Range Rover.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Ale zpět k hlavní hvězdě večera, kterou byl model Evoque. Na první pohled výrazně futuristický městský teréňák bude nejmenším modelem značky a navíc to je jen třídveřové kupé. Svou koncepcí se hlásí k nové módě sportovních SUVeček, jako je například BMW X6. Oproti němu bude jistě levnější, ale i přes svůj indický původ to určitě nebude levný automobil.

Range Rover Evoque

Design elegantně spojuje moderní výraz s tradičními znaky značky. Kabina má ostrý přechod mezi čelním sklem a střechou a velmi nízká okna. To opticky přidává vozu nejen na dynamice, ale i na mohutnosti. Přední maska je už v tradičním duchu Range Roveru a auto si tak nikdo nesplete.

Evoque se začne prodávat příští rok v létě a bude to nejúspornější a k životnímu prostředí nejpřívětivější model v nabídce Range Roveru. Výrobce ovšem nezveřejnil zatím téměř žádné technické detaily. Pravděpodobně se je dozvíme až na podzimním pařížském autosalonu. Výrobce prozatím uvedl jen to, že budou k dispozici verze s náhonem na jednu nebo dvě nápravy. V prvním případě to tak bude jen mohutné kupé pro předvádění se na městských bulvárech. Druhá varianta by si už s terénem měla poradit lépe. Na práci či dovádění mimo silnice má ale značka především tvrďáckou řadu Land Rover, což mluví za vše.

Pokud vám model Evoque něco připomíná, máte správného pamatováka. Vychází totiž z tři roky starého konceptu Range Rover LRX. A překvapivě se sériový model drží velmi odvážného designového konceptu, což v automobilové branži nebývá obvyklé.

Kdo by se bál současného indického původu značky, může zůstat klidný. Vůz bude vyrábět britská továrna v Halewoodu. Range Rover Evoque bude v prodeji po celém světě (výrobce uvádí 180 zemí), což naznačuje, že značka rozhodně nestrádá a indický vlastník s ní má velké plány. Musí se ale pokusit napravit pověst posledních modelů, které rozhodně nepatří mezi nejspolehlivější auta na trhu.