Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie

Indové představili futuristický Range Rover. Kupé do terénu vyrazí za rok

aktualizováno 
Značka Range Rover oslavila 40 let své existence a jako dárek si nadělila nový model Evoque. Za kmotru mu byla Victoria Beckham a sláva to byla veliká. Co na tom, že značka už není britská ani evropská, ale patří indickému koncernu Tata.

Range Rover Evoque | foto: Range Rover

Land i Range Rovery se stále těší velké popularitě, přesto se obě modelové řady neudržely v portfoliu BMW ani posléze u Fordu. Dnes si tradiční britskou značku hýčká indická Tata a rozhodně to nevypadá, že by měla zaniknout.

Range Rover Evoque

U příležitosti 40. výročí Range Roveru (terénnější Land Rover se vyrábí od roku 1947) se představil nový model Evoque. Velká sláva přilákala do oranžérie Kensingtonského paláce v Londýně řadu celebrit a automobilka ji pořádala ve spolupráci s módním magazínem Vogue. Kmotrou novinky se stala Victoria Beckhamová, dříve zpěvačka, dnes především profesionální manželka fotbalisty Davida Beckhama. A také prý dlouholetá uživatelka vozů značky Range Rover.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Ale zpět k hlavní hvězdě večera, kterou byl model Evoque. Na první pohled výrazně futuristický městský teréňák bude nejmenším modelem značky a navíc to je jen třídveřové kupé. Svou koncepcí se hlásí k nové módě sportovních SUVeček, jako je například BMW X6. Oproti němu bude jistě levnější, ale i přes svůj indický původ to určitě nebude levný automobil.

Range Rover Evoque

Design elegantně spojuje moderní výraz s tradičními znaky značky. Kabina má ostrý přechod mezi čelním sklem a střechou a velmi nízká okna. To opticky přidává vozu nejen na dynamice, ale i na mohutnosti. Přední maska je už v tradičním duchu Range Roveru a auto si tak nikdo nesplete.

Evoque se začne prodávat příští rok v létě a bude to nejúspornější a k životnímu prostředí nejpřívětivější model v nabídce Range Roveru. Výrobce ovšem nezveřejnil zatím téměř žádné technické detaily. Pravděpodobně se je dozvíme až na podzimním pařížském autosalonu. Výrobce prozatím uvedl jen to, že budou k dispozici verze s náhonem na jednu nebo dvě nápravy. V prvním případě to tak bude jen mohutné kupé pro předvádění se na městských bulvárech. Druhá varianta by si už s terénem měla poradit lépe. Na práci či dovádění mimo silnice má ale značka především tvrďáckou řadu Land Rover, což mluví za vše.

Pokud vám model Evoque něco připomíná, máte správného pamatováka. Vychází totiž z tři roky starého konceptu Range Rover LRX. A překvapivě se sériový model drží velmi odvážného designového konceptu, což v automobilové branži nebývá obvyklé.

Kdo by se bál současného indického původu značky, může zůstat klidný. Vůz bude vyrábět britská továrna v Halewoodu. Range Rover Evoque bude v prodeji po celém světě (výrobce uvádí 180 zemí), což naznačuje, že značka rozhodně nestrádá a indický vlastník s ní má velké plány. Musí se ale pokusit napravit pověst posledních modelů, které rozhodně nepatří mezi nejspolehlivější auta na trhu.

Autoři:
  • Nejčtenější

ANALÝZA: Autoprůmysl začne propouštět, Německo s sebou stáhne i Česko

Velká německá prémiová trojka Audi, Mercedes i BMW se připravuje na krizi. Plán na hubené roky představují i jejich...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Premium

Test zimních pneumatik: zkoušeli jsme, zda ty drahé jsou opravdu lepší

Kvalitní pneumatika se od té nevyhovující často liší až propastně. Třeba brzdná dráha a chování auta na mokru je v...

Autofotka týdne: Legendární Čína válcovala konkurenci. Sršela inovacemi

V září 1979 se na frankfurtském autosalonu představil přelomový Mercedes-Benz třídy S. Ve výrobě vydržel dnes stěží...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pojízdné stanice měření emisí loví v ulicích auta s vykuchanými výfuky

Nejmladší vozový park má z České republiky bezpochyby Praha. I po hlavním městě se ovšem pohybuje velké množství aut,...

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

  • Další z rubriky

Los Angeles Motor Show: vzpomínka na staré dobré osmiválcové časy

Stručně řečeno, Kalifornie rozhodně neznamená přepych na každém kroku, ale ukazuje, co se stane se státem, který...

Premium

Eco, Comfort, Sport... Vyzkoušeli jsme, zdali jízdní režimy opravdu fungují

Podle výrobců aut má volba jízdního režimu měnit dynamiku auta, tuhost podvozku nebo spotřebu paliva. Ale je tomu...

Tesla chce v Německu vyrábět půl milionu elektroaut ročně

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje ve svém novém závodě v Německu vyrábět 500 000 vozů ročně. Uvedl to...

Premium

Cybertruck je kubistická karikatura, která změní svět aut

Tesla, to není obyčejná automobilka, je to fenomén a její zákazníci tak trochu sekta. Každopádně je její šéf Elon Musk...

TIPY NA VÁNOCE: Kosmetika, kterou doporučují skutečné uživatelky
TIPY NA VÁNOCE: Kosmetika, kterou doporučují skutečné uživatelky

Ať už budete chystat balíček pro sestru, kamarádku, maminku, babičku… anebo přemýšlet, jaká kosmetika by se vám hodila, v rozhodování pomohou názory žen, které ji vyzkoušely.

Najdete na iDNES.cz