Mamut pro nejbohatší Range Rover je tu nanovo a zhubl skoro půl tuny

aktualizováno 
Čtvrtá generace Range Roveru se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. Automobilka ale s předstihem ukázala první fotografie a prozradila hlavní inovace. Ač je novinka prostornější, tak zhubla závratných 420 kilogramů.

Range Rover 2013 | foto: Range Rover

Dobré se nemění. Přesně tímto heslem se řídí nový Range Rover modelového roku 2013. Čtvrtá generace mohutného a luxusního off-roadu přichází po jedenácti letech života generace třetí. A jak je u prémiových značek zvykem, základní prvky designu zůstávají zachované. Range Rovery tak jasně pozná každý od první generace z roku 1970 až po tu úplně nejnovější.

Fotogalerie

Ač auta vznikají v Británii v nové továrně v Solihullu a vývoj taktéž proběhl v kolébce značky, firma již od roku 2008 patří indickému koncernu Tata. Prodávajícím byl tenkrát Ford, který indické firmě odprodal i další tradiční značku Jaguar. A pod indickými křídly se oběma firmám daří. Menší stylový Range Rover Evoque sbírá jednu pochvalu za druhou a firmě se podařilo vyřešit i problémy s kvalitou aut, za kterou byla značka dříve hojně kritizována. Kvůli evoqu museli dokonce navýšit výrobu, linka na nejmenší range teď jede 24 hodin denně.

Nová generace velkého Range Roveru oproti té dosluhující uvnitř nabobtnala na délku téměř o 12 centimetrů, které jsou navíc pro pasažéry na zadních sedadlech. Samotné auto ale výrazně shodilo. Díky celohliníkové karoserii se podařilo uspořit podle verze až závratných 420 kilogramů při zachování pevnosti karoserie.

Design bere to nejlepší z předchozí generace, takže silueta auta se příliš nezměnila, jen lehce zakulatila. Nové designové prvky si firma vypůjčila u úspěšného malého modelu Evoque. Ale velký Range Rover rozhodně nepůsobí tak futuristicky jako evoque, zachovává si své majestátní linie.

Inovovaný vzduchový podvozek umožní lepší ovládání auta na silnici, hlavně ostřejší průjezdy zatáčkami při menším naklánění karoserie. Ale stejně tak zůstanou plně zachovány vlastnosti auta v terénu. Nejnovější generace Terrain Response 2 Auto si hlídá okolí auta a podle toho přizpůsobuje nastavení jízdních vlastností auta podle předdefinovaných režimů.

Range Rover 2013

Jelikož si výrobce schovává podrobnou specifikaci auta až na oficiální představení v Paříži, zatím jen naznačil, jaké pohonné jednotky se pod kapotou objeví. A podle všeho bude brát motory ze současné generace. I novinka má mít dva diesely: menší třílitrový šestiválec v několika výkonových variantách a hlavně mohutný osmiválec s objemem 4,4 litru. Benzinový pohon pak bude zajišťovat mohutný osmiválec s objemem pět litrů, pravděpodobně v atmosférické i kompresorem přeplňované variantě.

Range Rover odtajnil první snímky vozu na tajemném videu.

Výrazným omlazením prošel i interiér Range Roveru. Základní tvary palubní desky se sice nemění, ale ubylo tlačítek a ovladačů. Vše je jednodušší, elegantnější a modernější. Interiér se ponese v duchu těch nejlepších materiálů. V nejluxusnější verzi pak vzadu nebude klasická lavice pro tři pasažéry ale jen dvě luxusní křesla. Bohatá má být i příplatková výbava.

Cenu zatím firma nesdělila ale pravděpodobně se nebude příliš lišit od cen současné generace auta. Zájemci tak musí počítat s částkou výrazně přes dva miliony korun za dieselový i benzinový osmiválec. Výroba novinky začne v nejbližší době a auto bude v autosalonech k mání ještě před koncem roku. Nikoliv ale na všech trzích, na většinu pronikne až po Novém roce.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Nová Toyota Yaris je menší, ale dospělejší. Prozkoumali jsme ji

Japonská značka pevně usazená v Evropě ukázala světu novou generaci tradičního malého modelu Yaris. Auto šité podle...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily
SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily

Pojďte s námi otestovat dětské sirupy od NutriFood a ochraňte tak své děti před náporem nemocí a proměnlivého podzimního počasí. Stačí se přihlásit v komentářích.

Najdete na iDNES.cz