Baterie v podlaze i na střeše
Elektrické vozítko City One od domácí mnichovské společnosti Adaptive City Mobility (ACM) vítalo návštěvníky hned v první hale autosalonu.
Start-up založený bývalým vývojářem Mini Paulem Leiboldem představil sympaticky vyhlížející miniaturu s délkou pouhých 3,6 metru, který naloží až pět dospělých a 400 litrů nákladu. Anebo dva plus paletu.
Baterii má City One uloženou v podlaze, je rozdělená do čtyř modulů, které se dají vyměňovat. Základní sestava vystačí na stokilometrový dojezd maximální rychlostí 110 km/h. Kdo chce je dál, má ve speciálním nosiči na střeše další čtyři náhradní baterky, které dojezd protáhnou až na 240 km. Bateriové moduly lze nabíjet doma z obyčejné zásuvky, kdo má doma fotovoltaický systém, poslouží mu také jako zásobárna energie pro domácnost.
Výrobce, jehož investorem je mimo jiné bývalý generální ředitel Opelu Karl Thomas Neumann, chce na trh vstoupit do dvou let. Magazín Autoweek uvádí cenu kolem 10 tisíc eur. „Může to být reálné, protože partnerem tohoto zajímavého projektu je kanadsko-rakouský průmyslový gigant Magna International, který nedávno založil společný podnik na výrobu komponent pro elektromobily s LG Electronics,“ uvádí magazín.
„City One je určen zejména pro regiony bez vyhlídky na brzké vybudování dostatečné infrastruktury rychlého nabíjení. Vyměnitelné akumulátory dělají z City One favorita pro nízkonákladové taxislužby a služby sdílení automobilů, protože jej lze bez problémů používat i ve třísměnném provozu,“ komentuje.