Električtí obři Mercedesu
S absolutně elektrickou budoucností počítá Mercedes. V Mnichově to jasně potvrzoval elektrickým sedanem EQE, který je vlastně o kousíček zmenšenou odvozeninou nově nabízeného velkého EQS. Rozvor má o necelý decimetr kratší, i tak to je od nápravy k nápravě přes tři metry, přesně 3120 mm.
S designem absolutně podřízeným aerodynamice v zájmu maximálního dojezdu má EQE ambici být jedním z nejdůležitějších modelů značky. Jménem i rozměry odkazuje na nejtradičnější třídu E stuttgartské automobilky. Na jedno nabití slibuje dojezd až 410 km. Oproti EQS najdeme největší rozdíl v zadní části: větší „S“ je liftback s velkým víkem kufru, EQE ctí klasickou koncepci sedanu s menším nákladovým otvorem.
Interiér EQE, které má na trh dorazit v příštím roce, přebírá z většího sourozence obří displej, který tvoří přístrojovou desku. Elektrický platforma Daimleru nabídne 90kWh akumulátor na až 660 km dojezdu.
Podobný akční rádius vypočítali konstruktéři také majestátnímu superluxusnímu SUV Mercedes-Maybach EQS. Koncept plně elektrického Maybachu samozřejmě na vysokém podvozku, velkých kolech a s typickým dvoubarevným lakováním by mohl dorazit v sériové podobě také v příštím roce.