Čínský útok na pozvání německého autoprůmyslu
„Letošního veletrhu IAA Mobility v Mnichově se ve velkém zúčastní čínští výrobci,“ píše magazín Autoweek. A zdůrazňuje slabou účast evropských firem. „IAA Mobility je největší evropský a německý autosalon. Jenže se k účasti hlásí stále méně tradičních výrobců automobilů.“
Před dvěma lety bylo přihlášeno 20 značek automobilů, letos se na výstavu zapsalo 10 tradičních výrobců automobilů. „Podle prohlášení organizátorů bude přítomnost čínských výrobců na IAA Mobility 2023 naopak dvakrát větší než v roce 2021. Zúčastní se BYD, MG, Xpeng, Leapmotor, Seres, Jiayuan, FAW Hongqi a Dongfeng.“
„Během veletrhu v Mnichově se navíc stane něco nevídaného: V rámci doprovodného programu IAA Mobility se uskuteční také čínská specializovaná akce WNEVC (World New Energy Vehicle Congress), která tak poprvé v historii vyjede za hranice země,“ upozorňuje Autoweek.
„Průmysloví pozorovatelé uvádějí, že silná přítomnost Číny na IAA zdůrazňuje rostoucí hrozbu pro zavedené evropské automobilky ze strany čínských rivalů na jejich domácí půdě.“
Analytik společnosti Gartner Pedro Pacheco to vysvětluje: „Jedním z konkrétních rizik pro evropské výrobce automobilů je základní segment trhu elektromobilů, kde v současné době evropské značky nenabízejí téměř nic. Přijetí WNEVC na IAA v Mnichově je symbolické, protože vidíme, jak čínské automobilky expandují stále více mimo Čínu.“
Fenomén BYD: Čínská elektromobilní štika vyráží do evropského rybníku |