Čtvrtek 30. března 2023, svátek má Arnošt
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 30. března 2023 Arnošt

Bestseller ve čtvrtém vydání. Honda CR-V přijíždí do Evropy

  14:15
Celosvětově úspěšné SUV Honda CR-V čtvrté generace se konečně představilo i v evropském provedení. Výstavní premiéru si novinka odbude na zářijovém autosalonu v Paříži a okamžitě zamíří do prodeje. Zákazníci si první auta převezmou hned v říjnu.
Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze | foto: Honda

Nová Honda CR-V se představila americkému publiku už na podzim loňského roku. Na ženevském autosalonu Honda poté prezentovala evropskou verzi pouze jako koncept. Nyní japonská automobilka zveřejnila první oficiální informace o finální evropské variantě, na které jsme si museli počkat přes půl roku. A jak se ukázalo, podle očekávání se evropské provedení nikterak výrazně od americké verze lišit nebude. Na vlastní oči bude auto v Evropě k vidění až skoro po roce od americké premiéry.

Čtvrtá generace malého (v kontextu USA) či středního SUV (v rámci Evropy) navazuje na úspěšný předchozí model. Design se drží křivek třetího CR-V, jen jsou ostřejší. Platí to především pro agresivnější masku chladiče a také pro vzadu výrazně zašpičatělý profil bočních oken. Design novinky se v USA líbí (auto se zde již prodává), jestli ale padne do oka i evropským zákazníkům, to se teprve ukáže. Stylistické rozdíly mezi americkou a evropskou verzí jsou pak jen kosmetické.

Půdorysně se toho moc nezměnilo. Rozvor zůstal nezměněn, na délku je čtvrtá generace o necelých pět centimetrů kratší a je také o tři centimetry nižší. Nižší je i výška nákladové hrany zavazadelníku, který je navíc delší než u předchůdce a celkově jeho objem narostl na solidních 590 litrů v základní konfiguraci. Za příplatek bude k mání i dálkové elektrické otvírání pátých dveří.

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze

Honda CR-V čtvrté generace je klasické SUV, takže auto do ostrého terénu to není, ale mělo by zvládnout trochu víc než obyčejný osobák. Podvozek je zvýšený, ale na rozdíl od současné generace to už nemusí být čtyřkolka. Základní benzínová i dieselová verze bude po vzoru amerického trhu k mání i jen jako dvoukolka s poháněnou přední nápravou.

Pohon čtyř kol bude za příplatek a nebo jako standardní varianta s nejsilnějším dieselovým motorem. I tentokrát bude přiřaditelný pohon zadní nápravy jen zcela automaticky za pomocí elektroniky. Výrobce ale celý systém výrazně přepracoval, takže by měl reagovat rychleji a i dříve než začnou prokluzovat kola přední nápravy. Na výběr bude manuální i automatická převodovka, ta druhá pak bude dodávána i s asistentem pro sjezd z kopce.

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze

V Evropě by v prodejích měl hrát prim dieselový motor 2,2i DTEC, který známe i ze současné generace CR-V. Výkon zůstal stejný, tedy 110 kW (150 koní) a 350 Nm točivého momentu. Benzinový dvoulitrový motor ale automobilka lehce upravila, takže místo dosavadních 110 kW poskytne o 4 kW více, vrchol točivého momentu se ale nemění (192 Nm).

Zcela novou pohonnou jednotkou bude malý diesel o objemu 1,6 litru s očekávaným výkonem 80 kW a točivým momentem 300 Nm.

Výrobce zatím neuvedl ceny novinky, ty se dozvíme až v září společně s výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Současná třetí generace CR-V stojí na českém trhu od necelých 600 000 korun až po 909 000 Kč za vrcholnou verzi Executive s dieselovým motorem. Nová generace by ale mohla jít s cenou o něco níž, základní verze budou mít pohon jen dvou kol a i menší z dieselových motorů by mohl cenu srazit o něco níž.

Autor:
  • Nejčtenější

Kvíz pro řidiče: Kontrolka zamotaného lana neexistuje, poznejte ty důležité

Kontrolka zašmodrchaného tažného lana neexistuje. Ovšem sledovat hlavně ta červená a oranžová světýlka, kterými hlásí...

Nová dieselgate na obzoru. Tři čtvrtiny dieselů švindlují, tvrdí studie

Premium Dieselgate navždy změnila běh dějin automobilismu, právě aféra dieselů koncernu Volkswagen odstartovala překotný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Červená kráska Jitka je expediční speciál Made in Czech

Jestli je na něco Václav Kvapil hrdý, tak na to, že se mu podařilo postavit expediční kamion s visačkou „Made in...

Spalovací motory v roce 2035 neskončí, ale budou muset tankovat e-paliva

Německo a Evropská komise urovnaly spor o konec vozů se spalovacími motory. Německý ministr Volker Wissing uvedl, že po...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fotoduel espézetek vyhrál akordeon. 0UT SIDER překvapil

Občas vtipnými, někdy úplně záhadnými, jindy jednoduše přímočarými registračními značkami na přání mohou čeští...

Starý dům už neprodáte. Unijní směrnice ale může být protiústavní, tvrdí právníci

Premium Zateplování, výměna kotle i oken, solární panely na střechu… Nechcete starý dům opravovat „po evropsku“? Rychle se jej...

Přežila Terezín i Osvětim. Bůh není, takové utrpení by nedopustil, říká

Premium Měla si užívat bezstarostné mládí, namísto toho si musela na kabát přišpendlit židovskou hvězdu. V 15 letech ji...

Hokej se změnil v jatka. Píše o nich i Wikipedie, extraliga se styděla

Premium Jen co se ve zlínském kamrlíku pro rozhodčí potkal Roman Polák s kolegy, hned měli jasno: „Pánové, dnes to může být...

Ve fotoduelu bojují M0C CUMIS či SUP H0TAM. Posílejte své úlovky

Občas vtipnými, někdy úplně záhadnými, jindy jednoduše přímočarými registračními značkami na přání mohou čeští...

GLOSA: Elektromobil je tichý, ale poslechněte si nabíječku v akci. Hučí a piští

„Jdu tak po ulici hlavního města kanárského ostrova Fuerteventura a zaujme mě nezvyklý hluk. Našel jsem to a natočil,“...

Práskačem snadno a rychle. Aplikace usnadní udávání kvůli přestupkům

Mobilní aplikace DashCamUK slibuje revoluci v hlášení pozorovaných dopravních přestupků. A nejspíš taky pořádný krok k...

Rodinná ikona je zpátky. Renault Espace poprvé jako SUV, dojezd má 1 100 km

Jedno z nejslavnějších empévéček světa, v Evropě zakladatel této donedávna populární kategorie, se dočkalo šesté...

Nervozita roste. Padající Deutsche Bank stáhla dolů korunu i pražskou burzu

Od záchrany problémové švýcarské banky Credit Suisse ještě neuplynul ani týden a investoři opouštějí další potenciální...

Herečka Jenovéfa Boková porodila, z Witowské je nevlastní babička

Jenovéfa Boková a její partner Adam Kolář v pátek odpoledne potvrdili, že herečka a hudebnice už porodila a šťastní...

Horníci leželi na pokojích na břichu. Skrývali erekci. A zrodila se viagra

Modrá pilulka slaví pětadvacet let. Spustila svého druhu kulturní i farmaceutickou revoluci, preformátovala vnímání...

Tom Cruise se dcerou Suri pyšnil. Už ho neviděla deset let, míří na vysokou

Tom Cruise se od roku 2006 do roku 2013 rád ukazoval na veřejnosti s dcerou Suri v náručí. Před deseti lety však ze...

Rozjívené fracky tu nechceme. Kde končí svoboda dětí ve veřejných prostorách?

Vlnu vášní vyvolalo vyjádření pražského bistra, které na sociálních sítích publikovalo pravidla, jak se mají chovat...